Jump to content

etupään ilmajouset toimii!


Recommended Posts

No sehän menee samoin ku mulla...tosin ei oo vielä koppaa kiinni pohjassa joten tulee vähä hitaammin alas. Taka pää ei vielä toiminnas ku en oo saanu vielä kiinnnitys rautoja.

 

Millä sulla tulee ohjaus toimimaan? Mä aatteli pistää 5/3magneetti venttiiliä 12v kelalla, on vaan niin pirun kaallita noi venat.

Link to comment
Miksi noi pitäis tuplata?

 

Saisi nostettua/laskettua jokaista pyörää erikseen.

Nyt nostetaan/lasketaan akselia.

 

Nyt ei ymmärtänyt, selostas hieman tota toimintaa?

 

Kun mun mielestä 4 venttiliä = 4 jousen säätöä?

 

Edit: Siis eikös toi toimi niin, että pussiin ilmaa => auto nousee, pussista ilmaa pois => auto laskee ??

Link to comment
1 venttiili sisään, 1 ulos. eteen ja taakse. sitten tuplaa ni saa viel vasemman ja oikeen

 

Miks pitää olla 1 sisään ja 1 ulos? 5/3-venttiliillä (jousipalautteinen on tuohon hyvä) hoituu kyllä sisään/ulos? Vai enkö mä (taaskaan) ymmärrä jotain?

 

Edit: Olinpas tyhmä, ei taida olla jousipalautteista 5/3:sta...

Link to comment
noi ei ole noita 3/5 venoja.

Sain halvalla noi neljä, siksi nämä.

 

Eli onko noi siis sellaisia venoja, mistä saa vaan ilman kulkeen läpi, eli oliskos se nyt sitten 2/2-venttiili? 3/2:llakin toi jo onnistuis.

 

Edit: Joo nyt kun kuvaa katsoi tarkemmin, niin noihan todellakin vaan päästää ilman läpi.

Link to comment

Ite kysäsin kans katsastus asemalla et mites olis toi jousi muutos mahdollista...Katsari kysy vaan että minkä vuotinen ja mikä auto on kyseessä ja kun sanoin että kuplaan on tulossa, nii alko vaan hymyilemään ja sano että niihin ny saa tehdä mitä haluaa eikä pitäs olla ongelmia.

Link to comment
Sepi, miten toteutit etuakselin? Eli liikkuuko keskikohdan säätöpala vapaasti? Onko orkkisjouset paikallaan?

 

Jouset on paikoillaan, keskikohta liikkuu vapaasti. Suurin ongelma tontitukseen on droppiolkia käytettäessä. Rengas ottaa pinnastaan lokasuojan sisäosaan kiinni. Täytyy laittaa matalammat renkaat että saapi tonttiin.

 

Takajouset on poistettu.

Link to comment

Millä estät etutukivarsien/ -jousien sivuttaisliikkeen? Voisi kuvitella että millin tai parin välys voi vaikuttaa ikävästi ajo-ominaisuuksiin.

 

Onko ongelma droppien kanssa juurikin liiallinen tontitus? Ettei mikään offset juttu, kun sullahan tais olla kavennettu akseli?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Niin sitähän on puhuttu tuolla rapakon takana, että on tyhmää maksaa ylihintaa iskareista.

 

Kyl ite kallistuisin KCW-akselin puolelle jos oisin ilmasysteemeitä tekemässä. Toimii hyvin ja toimii pirun hyvin kallistuksen vakaajana.

Link to comment

Nuo monroethan ei ole tarkoitettu korvaamaan jousia, vaan ainoastaan toimimaan "lisäjousina" esim. pakettiauton tai farmarin takajousituksessa. Itse hieman epäilen niiden kestoa tuossa käytössä etenkin taka-akselilla. Tosin ei sulla taida tulla niin paljon kilometrejä, että kestävyys olis ongelma ;)

 

Koko jousituksen vaihtaminen ilmajousitteiseksi onnistuu esim. näillä

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...