Jump to content

etupään ilmajouset toimii!


Recommended Posts

Posted

No sehän menee samoin ku mulla...tosin ei oo vielä koppaa kiinni pohjassa joten tulee vähä hitaammin alas. Taka pää ei vielä toiminnas ku en oo saanu vielä kiinnnitys rautoja.

 

Millä sulla tulee ohjaus toimimaan? Mä aatteli pistää 5/3magneetti venttiiliä 12v kelalla, on vaan niin pirun kaallita noi venat.

Guest Mika Raussi
Posted

Toimiiks se akseli oikeestikin? Mie kun en oo kuullu moisesta vielä mitään hyvää.

Guest Mika Raussi
Posted

Niin siis nousee ja laskee joo, mutta mimmonen on ajaa ja kestääkö?

Posted

Toiminnan kannalta olis kyllä varmaan parempi, että laittais venttiilit mahdollisimman lähelle jousta, ei noin että ne on kaikki yhdessä paikassa.

 

Miksi noi pitäis tuplata?

Posted
Miksi noi pitäis tuplata?

 

Saisi nostettua/laskettua jokaista pyörää erikseen.

Nyt nostetaan/lasketaan akselia.

 

Nyt ei ymmärtänyt, selostas hieman tota toimintaa?

 

Kun mun mielestä 4 venttiliä = 4 jousen säätöä?

 

Edit: Siis eikös toi toimi niin, että pussiin ilmaa => auto nousee, pussista ilmaa pois => auto laskee ??

Guest Hannu Mattila
Posted

No nyt on ameriikan meininkiä :)

Kesällä sitte raitille pompottaan..

Guest Raggare
Posted

1 venttiili sisään, 1 ulos. eteen ja taakse. sitten tuplaa ni saa viel vasemman ja oikeen

Posted
1 venttiili sisään, 1 ulos. eteen ja taakse. sitten tuplaa ni saa viel vasemman ja oikeen

 

Miks pitää olla 1 sisään ja 1 ulos? 5/3-venttiliillä (jousipalautteinen on tuohon hyvä) hoituu kyllä sisään/ulos? Vai enkö mä (taaskaan) ymmärrä jotain?

 

Edit: Olinpas tyhmä, ei taida olla jousipalautteista 5/3:sta...

Posted
noi ei ole noita 3/5 venoja.

Sain halvalla noi neljä, siksi nämä.

 

Eli onko noi siis sellaisia venoja, mistä saa vaan ilman kulkeen läpi, eli oliskos se nyt sitten 2/2-venttiili? 3/2:llakin toi jo onnistuis.

 

Edit: Joo nyt kun kuvaa katsoi tarkemmin, niin noihan todellakin vaan päästää ilman läpi.

Posted

mut pitääkö olla katsastukseen hyväksyntä laput, että sopii kyseiseen

automalliin ja on testattu yms...

Guest Mika Raussi
Posted

Pitäs semmoset olla. Tosin ostokuittikin usein piisaa.

Posted

Ite kysäsin kans katsastus asemalla et mites olis toi jousi muutos mahdollista...Katsari kysy vaan että minkä vuotinen ja mikä auto on kyseessä ja kun sanoin että kuplaan on tulossa, nii alko vaan hymyilemään ja sano että niihin ny saa tehdä mitä haluaa eikä pitäs olla ongelmia.

Posted
Sepi, miten toteutit etuakselin? Eli liikkuuko keskikohdan säätöpala vapaasti? Onko orkkisjouset paikallaan?

 

Jouset on paikoillaan, keskikohta liikkuu vapaasti. Suurin ongelma tontitukseen on droppiolkia käytettäessä. Rengas ottaa pinnastaan lokasuojan sisäosaan kiinni. Täytyy laittaa matalammat renkaat että saapi tonttiin.

 

Takajouset on poistettu.

Posted

Millä estät etutukivarsien/ -jousien sivuttaisliikkeen? Voisi kuvitella että millin tai parin välys voi vaikuttaa ikävästi ajo-ominaisuuksiin.

 

Onko ongelma droppien kanssa juurikin liiallinen tontitus? Ettei mikään offset juttu, kun sullahan tais olla kavennettu akseli?

Posted

On siellä säätöpalassa pultti paikoillaan, mutta heiluuhan se hieman. Täytyy kiristää se varmaankin "testiajon" jälkeen.

 

Liika tontitus syynä tuohon pohjaamiseen. Ei se jää kiinni kun parista sentistä. Täytynee Himoksella poistaa flippi kun ajaa tontituskisaan. Siis jos on ajokunnossa mies, auto toivottavasti on.

Posted

Monroen maahantuoja (Arwidson) myy ei_oota, eli noita Max-Aireja ei saa ainakaan virallisen maahantuojan kautta.

 

Tästä alle $60 pari toimitettuna manner USAan?

Guest Mika Raussi
Posted

Niin sitähän on puhuttu tuolla rapakon takana, että on tyhmää maksaa ylihintaa iskareista.

 

Kyl ite kallistuisin KCW-akselin puolelle jos oisin ilmasysteemeitä tekemässä. Toimii hyvin ja toimii pirun hyvin kallistuksen vakaajana.

Guest Mika Raussi
Posted

Itseasiassa mie tarkotin sitä mummoviritystä, jossa on palje tukivarressa kiinni. Käytössähän noi on kestäväksi todettu ja katsurihan kattoo paperia.

Posted

Joitakin kyselyjä on tullut, ja nyt tulee vastauksia.

 

Iskarin pituus on autossa kiinni ollessa alapultin keskeltä tapin päätyyn 36-50cm.

 

Nostoa testailtiin tänään. Flippi ja tankki oli pois paikoiltaan, mutta 90kg kaveri seisoi painona. 6 kilolla nousi, mutta hitaasti. 7 kiloa niin nousi hyvin.

Posted

Nuo monroethan ei ole tarkoitettu korvaamaan jousia, vaan ainoastaan toimimaan "lisäjousina" esim. pakettiauton tai farmarin takajousituksessa. Itse hieman epäilen niiden kestoa tuossa käytössä etenkin taka-akselilla. Tosin ei sulla taida tulla niin paljon kilometrejä, että kestävyys olis ongelma ;)

 

Koko jousituksen vaihtaminen ilmajousitteiseksi onnistuu esim. näillä

Posted

Eikös kaikkien tuuninkimyymälöiden äitee Bilteema myynyt aikoinaan esim. volvoihin noita sarjoja vaunun vetoa varten perää jäykistämään...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...