Guest metyme Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 onko kukaan laittanu kuplaan 924 possun laatikkoa? on kuulemma kehitettu vw laatikosta aikoinaan? Quote Link to comment
Timppa Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 ilmeisesti audin loota, en tiedä onko sekin vanhasta 100:sta, johonkin keskimoottori viritelmään ilmeisesti menis, on siis väärinpäin asennettu kuplaan nähden. Quote Link to comment
mikan Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Äkkiseltään en löytänyt kuvaa tuosta. Onko siinä sitten normaali kytkinkoppa ja sitten on pitkä "kytkinakseli" laatikosta moottoriin? Siis samaan tapaan kuin 928:ssa? t. Mika Quote Link to comment
-tipi- Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Liekkö se tämmönen: Quote Link to comment
mikan Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Tai tämmönen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche-924-931-5-Speed-Gearbox-80-Turbo_W0QQitemZ320005035996QQihZ011QQcategoryZ34208QQcmdZViewItem t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Tai sitten rakentaa etumoottorisen volkrodin kuplan koneella... ;) Quote Link to comment
Timppa Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 toi jälkimmäinen näyttää jo hiukka jytymmältä, niinkun linkissäkin, taitaa olla siis turbon loota, jossa ilmeisesti käytetty jo 930(911 Turbo) rattaita tms,, 924/944 menee tuo transakseli koneelta laatikolle. laatikon kiinnityksestä ei sen parempaa tietoa, 4 pulttia siinä on, muistaakseni??? ei tietoa meneekö kuplan pultituksen kanssa yhteen,, Quote Link to comment
Timppa Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.php?t=5711 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 jesh miten perverssi vekotin. Kerrankin miekin tykkään rodista! Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Minkä vehkeen toi etuakselisto on? Quote Link to comment
Guest metyme Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 voisko perämutikan kääntää niin kuin volkkarin lootassa,silloinhan lootan vois myös kääntää vw sopivaksi? nelivaihteiset -70 luvun 924 lootissa ilmeisesti kuorissa reikä startille? autohan kehitettiin vw.n tehtaille mutta oli liian kallis ja porshe osti kehitelmän josta tulos 924.Laatikko muuttui 5-vaihteiseksi -76 ja autoon tehtiin joitain muitakin muutoksia. Joten 4-vaihteinen ennen 76 valmistettu loota vois olla käypänen vw.hen??? Quote Link to comment
Ketsa Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Ainakaan etuvetoisen pitkittäismoottorisen audin laatikossa ei perän kääntö onnistunut millään tapaa kohtuullisesti. Laatikot lienevät kuitenkin jotain sukua toisilleen? Quote Link to comment
Timppa Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 mitäs ideaa tossa muuten sitten edes on, jos ei meinaa keskimottista tehdä? vahvempi kuin kuplan loota? en usko että vakio on hirveesti järeempi, 931/951(turbo)tms. laatikko sitten tietysti toinen juttu, mun mielestä loi laatikko on 100 audin peruja, kuten myöhemmätkin viritykset, tiedä sitten onko jossain vw:ssä ollut audin lootaa, 100:sen konetta on ollut ainakin LT pakussa. -70 luvun 924 lootissa ilmeisesti kuorissa reikä startille? voin huomenna tarkistaa, kun itellä sattuu sellainen -76 roju olemaan, siinä vaihteisto on 4-lovinen. 4-vaihteinen ennen 76 valmistettu loota vois olla käypänen vw.hen??? ennen -76 voi olla vaikea löytää, syystä että valmistus aloitettiin kys. vuonna.. Quote Link to comment
Timppa Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 OT: http://fi.wikipedia.org/wiki/Porsche_924 Tosiasiassa 924, 924S sekä muut saman korimallin kehityskappaleet olivat radalla nopeampia, tiellä mukavampia ja arkiajossa käytännöllisempiä sekä tilavampia kuin Porschen auto-ikoni 911. aika "rohkeasti" luvattu.. Quote Link to comment
Guest metyme Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 oikeassa oot laatikko on audi 100 sen mutta alustan muita osia mm. taka akselisto vw 1303 tässä kotimainen linkki asiaan: http://www.9xxfin.com/mallit/porsche924.html Haen pitempiä välityksiä sen takia kiinnostus asiaan!! Quote Link to comment
Guest Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Eikö kuplan askiin saa rahalla 3.44 perävälityksen..... Se, että 924/944 autoissa on käytetty samoja tukivarsia kuin 02/03 kuplissa voi kuulostaa lupaavalta, mutta todellisuudessa mitään muuta bolt-on osaa noista ei löydy tukivarsien lisäksi kuin jousisauvat, jousilatat ja vetarit+navat (riippuen vaihteistosta voi joutua käyttämään t-2, 181 tms vetoniveliä sun muuta huttua..) niin ja tietysti jarrut tietyin varauksin. Siis tekniikka-osaa, esim sisäovenkahvat on toki samat kuin akvaariokuplassa jne.... :D Yleisesti ottaen 924/944/968/928 transakseliporscheista ei käy mitkään muut voimansiirron osat kuplaan kuin vetoakselit ja tietysti takanavat, ja nekin vain a-sarjan 944-autoista (ja tietysti 924S:stä, joka on kuin 944 alustaltaan..). Toki perus-924:n vastaavat osat käy, mutta niiden käytössä kaiketi on järkeä vasta silloin jos haluaa väkisin 4x108 jaon takarummuilla. Eikä boxeri pulttaudu mihinkään näiden autojen laatikoista suoraan bolt-on. Quote Link to comment
mikan Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Eikö kuplan askiin saa rahalla 0.82 perävälityksen..... 0.82 perävälitys kuulostaa aika huikealta! :-) t. Mika Quote Link to comment
Mika Heikola Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Lainaus: Tosiasiassa 924, 924S sekä muut saman korimallin kehityskappaleet olivat radalla nopeampia, tiellä mukavampia ja arkiajossa käytännöllisempiä sekä tilavampia kuin Porschen auto-ikoni 911. Tätä lainausta pitää vähän kommentoida... Se pitää osittain paikkansa ! En itsekään ymmärtänyt näitä etumoottorisia ennen kuin pääsin sellaisen kyytiin radalle. Ajo-ominaisuudet on HYVÄT ! Niitä ei kadulla edes huomaa eikä arvosta koska eihän tuo kadulla tunnu tusina-audia kummemmalta. Normimallien suorituskyky on avuton, eikä ne sen takia voi sellaisenaan radallakaan nopeita olla, mutta turbot liikkuu jo ihan kivasti. Muut lainauksen kohteet on vähemmän oleellisia, mutta tuo ajettavuus on iso asia. Harmi vaan että sen oivaltamiseen tarvitaan kaarrenopeudet joille ei juuri ole katuliikenteessä käyttöä. Quote Link to comment
Guest Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 toki 0.82 kuulostaa hurjalta..... se on kuitenkin nelosvaihteen välitys. :) korjataan toki edelliseen viestiinkin... ja peräksi 3.44 mieluummin. luulis piisaavan 22" romiplinkplinkien kanssa suomessa....? Quote Link to comment
Guest TiKi Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Helsingin DTM kisojen yhteydessä noin 10v sitten ajettiin jokin Porsche-luokan kisa. Siellä oli mukana paljon saksalaisia 911 kilpureita ja muutama 944 kilpuri. En tiedä miten säännöt kohtelivat noita etumoottorisia, mutta ei niistä ollut juurikaan vastusta ysi-ykstoistasille. Ja rata ei ainakaan ollut suoranopeuksia suosiva. Oli hieno kisa..... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.