Aku Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 (edited) Kaivoin varastosta palliksen mukana tulleita pölykapseleita ja huomasin, että niitä on kolmenlaisia. Ymmärtääkseni tuo vasemman puolinen matala on 1971-72 mallista ja keskimmäinen korkeampi 1973-79 mallista (molempia voi käyttää 1971-79 T2-malleissa). Mutta mistä tuo oikeanpuoleinen pölykapseli on? Se on muuten yhtä matala kuin 1971-72 malli, mutta siinä on korkeampi keskiosa. Edited June 12, 2021 by Aku Quote Link to comment
Kurre Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 Oma veikkaus '66-67 kolkki Quote Link to comment
vwagen Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 Myös alkupään-67 1500 kupla,kapselin malli vaihtui kesken vuosimallin,myös kolmostyypissä. Quote Link to comment
Kurre Posted Saturday at 07:23 AM Share Posted Saturday at 07:23 AM jatketaas vielä vähän keskustelua pölykapseleista. Milloin oli käytössä ne "melkeen puolipallot" kuplissa ja pakuissa? Oliko niitä koskaan kolkeissa? Joskus jossain, oisku ollu vanhassa pölhölassä, oli melko kattava sepustus eri kapseleista ja vanteista, mutta en sitä nyt löydä mistään. nimim. pitäisköhän etsiä jostain maalatut kapselit? Quote Link to comment
Tanhis Posted Saturday at 05:57 PM Share Posted Saturday at 05:57 PM 10 hours ago, Kurre said: jatketaas vielä vähän keskustelua pölykapseleista. Milloin oli käytössä ne "melkeen puolipallot" kuplissa ja pakuissa? Oliko niitä koskaan kolkeissa? Joskus jossain, oisku ollu vanhassa pölhölassä, oli melko kattava sepustus eri kapseleista ja vanteista, mutta en sitä nyt löydä mistään. nimim. pitäisköhän etsiä jostain maalatut kapselit? Kolkissa ei ollut puolipalloja missään vaiheessa. Kolkin kapselit kiinnittyy ulkokehältään vanteeseen, eli ei klipsejä. Puolipallot oli kaikissa kuplissa ~65 asti spliteissä oli isompi vw logo, joku saa tarkentaa tarkan vuoden. Busseissa puolipallot oli 70 asti kun pulttijako muuttui 5x205->5x112 Quote Link to comment
vwagen Posted Monday at 03:18 PM Share Posted Monday at 03:18 PM Isologoiset kapselit vain -48 kuplassa tai- 47 lopulta -49 alkuun,siitä eteenpäin normaalit paitsi suomessa jossa viisikymmentä luvun alussa logottomat. Ja tuohon alkuperäiseen kuvaan viitaten normaali matala kapseli, kuplassa ja kolmos ja tyypissä-67 loppuvuodesta tuotannon loppuun saakka,nelostyypissä kokotuotannon ajan ja kakkostyypissä -71-79,korkea kapseli vain t 3 transporterissa. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted Tuesday at 06:14 AM Share Posted Tuesday at 06:14 AM 14 hours ago, vwagen said: Isologoiset kapselit vain -48 kuplassa tai- 47 lopulta -49 alkuun,siitä eteenpäin normaalit paitsi suomessa jossa viisikymmentä luvun alussa logottomat. Ja tuohon alkuperäiseen kuvaan viitaten normaali matala kapseli, kuplassa ja kolmos ja tyypissä-67 loppuvuodesta tuotannon loppuun saakka,nelostyypissä kokotuotannon ajan ja kakkostyypissä -71-79,korkea kapseli vain t 3 transporterissa. Kolkki sai 4x130 jaon jo '66 mallivuodelle. eli kolkin 5x205 vanteissa oma kapselinsa. Quote Link to comment
metake Posted Tuesday at 06:55 AM Share Posted Tuesday at 06:55 AM Kolkki sai 4x130 jaon jo '66 mallivuodelle. eli kolkin 5x205 vanteissa oma kapselinsa.Eikös tämä ole sama kapseli kuin 66-67 kuplassa? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
-tipi- Posted Tuesday at 08:21 AM Share Posted Tuesday at 08:21 AM Olikohan kolkin 5-p ja 66-67 Kuplan kapseleissa eroa, mihin suuntaan VW-logo oli prässätty 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.