Guest Toheltaja Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Ok, kuplaanhan tuo ainakin onnistuu, kö mokomia on ollukin päärssönikeulaisissa sekä ja että, mut mites esim junis ja pallo? Valmiita settejä saa maailmalta 03s tangolle, jotkut tekee esim passatin ja jopa opelin vastaavasta (huomasin uusimmassa Volksworldin campers & Bus lehdessä). Onks kellään mutua hommaan, joutunen konttorin kautta kuitenkin käymään ennenku alan silpomaan isommasti. Paketin mietin jo niin ettei tule mitään hitsattuja osia (siis itse turattuja) vaan kaiken pystyy tekemään golfin/tölkin/polon/passatin osilla ja jopa suht vaivatta jopa jonkun mielestä Quote Link to comment
jocke biese Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Sama homma edessä heti kun sonderi on asettunu uuteen talliin. Hankittuna ois Astran hammastanko sähköisen tehostajapumpun kera sekä tölkin ohjaussysteemi ratista raidetankoihin, mistä ois tarkoitus käyttää ainakin se eteen tuleva kulmanivel ja välitanko tuon nivelen ja ohjausvaihteen välille. Kyselin hommaa tänään käydessäni katsastuskonttorilla ja vihreää valoa näyttivät kunhan kiinnikkeet on asianmukaiset ja mahdolliset hitsisaumat viimeistelemättömiä. Tuolla joku kuva http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... t=steering -J- Quote Link to comment
jocke biese Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Niin joo, tota polo tai golf osa hommaa ei varmaan kannata ennimmälti mainita vaan "käyttää" kaikki osat tölkistä. (akselipainot ym.) -J- Quote Link to comment
Racing Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Ooppelin tehostetut ohjaukset on surkeita kestövyydeltään. Tahtoo aina vuotaa mehut pihalle nuo astran ja vectran osat. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 mie oisin tölkistä suoraan ottanu noi kamat, mutta ku raidetangon matka olka-akselista toiseen suorana o 1000mm niin ois jääny about 120mm nysät vaan raidetangoks. Toi opelin voipi pelata hyvinkin ku saa tangot suht saman mittaiseks ku vakiossa. Tölkin kulmavaihde kans jo sovituksessa. Quote Link to comment
jocke biese Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Ooppelin tehostetut ohjaukset on surkeita kestövyydeltään. Tahtoo aina vuotaa mehut pihalle nuo astran ja vectran osat. Juu eipä noi mitään tunnettuja oo kestävyydeltään mutta luulis nyt nää kesäajot riittävän :) -J- Quote Link to comment
Ketsa Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Ooppelin tehostetut ohjaukset on surkeita kestövyydeltään. Tahtoo aina vuotaa mehut pihalle nuo astran ja vectran osat. Juu eipä noi mitään tunnettuja oo kestävyydeltään mutta luulis nyt nää kesäajot riittävän :) -J- Rouvan käyttiksessä kestänyt tähän mennessä 287tkm, eli jokusen kerran saa juniksella käydä himoksella :-) Quote Link to comment
jocke biese Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Ooppelin tehostetut ohjaukset on surkeita kestövyydeltään. Tahtoo aina vuotaa mehut pihalle nuo astran ja vectran osat. Juu eipä noi mitään tunnettuja oo kestävyydeltään mutta luulis nyt nää kesäajot riittävän :) -J- Rouvan käyttiksessä kestänyt tähän mennessä 287tkm, eli jokusen kerran saa juniksella käydä himoksella :-) No juu eipä oo noihin meiän käyttiksiinkään vielä tarttenu sen osalta koskea ja molemmat on päässy jo yli 100tkm kerhoon :) Quote Link to comment
Racing Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Okei uskotaan ei opeli hajoa millään. Kop kop....Entisessä työpaikassa noita vaan juuri joutui ruuvata ja ne oli joka toisesta rikkipaskana. Quote Link to comment
GT78 Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Ooppelin tehostetut ohjaukset on surkeita kestövyydeltään. Tahtoo aina vuotaa mehut pihalle nuo astran ja vectran osat. Täällä on mittarissa 350 tkm Astrassa ja tehostimessa alkuperäiset nesteet myöskin. Konekin avaamaton jossei kansipahvin vaihtoa oteta lukuun 2 tkm sitten...Jotta kyllä siinä kesäajelut pitäis ajella :) Quote Link to comment
Guest Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 uutena ostin -01 astran...12tkm kesti ja sit rupes ohjaus oleen niin jäykkä että kävin näyttämässä.lisäsivät mehua ja kesti 3tkm ja taas sama juttu.mehun lisäys---1500km ja taas sama homma.Sit menikin tehostin ja jotain muutakin vaihtoon.sen jälkeen toimi 50tkm, jolloin vaihdoin AUTOON. Quote Link to comment
Guest Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 uutena ostin -01 astran...12tkm kesti ja sit rupes ohjaus oleen niin jäykkä että kävin näyttämässä.lisäsivät mehua ja kesti 3tkm ja taas sama juttu.mehun lisäys---1500km ja taas sama homma.Sit menikin tehostin ja jotain muutakin vaihtoon.sen jälkeen toimi 50tkm, jolloin vaihdoin AUTOON. Quote Link to comment
Ketsa Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 jolloin vaihdoin AUTOON. pääppelin skooran jälkeen vesikupla varmastati tuntui Autolta isolla A:lla :-) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Tartteeks junikseen tehostimenkin? Sehän on vakionakin tosi helppo käännellä ahtaissa paikoissa parkkiin. Ohjaustehostimeni nautin joka aamu keittiön yläkaapista mikron kautta, kera hunajan ja maidon. Quote Link to comment
Lasse Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Kandee sitten kattoo ettei mene ackermanit vituthralleen kus turaa sinne simpukan tilalle hampastangoo. Voi tulla yllättävä kaarrekäyttäytyminen tms. muuta mukavaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Japella massakausi menossa? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 juu, laittakaa vaan volkkariin ruosteopelin osia, saatte samaa kunnioitusta kun ne jotka kyselee täältä vesivessoihin tuunausvinkkejä:) Quote Link to comment
Guest Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Miten saisin laitettua pintaruosteisen d-kadetin moottorin kuplan perään ku haluisin vähän enemmän asennetta harrastukseen? Eikös sulla ritariässä ollut sellanen käytössä ; ) ?? Quote Link to comment
Lasse Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Kadiksen mosasta en tiiä mittään, mutta mulla olisi yksi foordin cvh myytävänä. 1,6 litre ja vakiona 90 heppaa. Quote Link to comment
metake Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Kadiksen mosasta en tiiä mittään, mutta mulla olisi yksi foordin cvh myytävänä. 1,6 litre ja vakiona 90 heppaa. Ja kevyt kone, jokkiksessa noita nykyään käyttelevät... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 mie tossa eilen sovittelin omaani ja 2cm siirtyy raidetangon kiinnityspaikka vakioon verrattuna ylemmäs. Ei luulis vaikuttavan mitenkään ku auto madaltuu etupään osalta 4-5" ja raidetangot jäävät tismalleen saman mittaiseksi ku vakiot. Ja huomasin että ainakin tölkin kamoihin käy esim golf II ohjausnivelet suoraan. Tölkissä ku o kumiset, jotka kanittaa jos vähääkään joutuu kulmaan laittamaan. Quote Link to comment
Guest metyme Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Hyvä linkki kuvia miten on saksanmaalla tehty: http://www.bug-box.de/index.php?option= ... &Itemid=83 Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 aika lailla samaan malliin tulossa, tosin ei tartte viedä tota ohjausakselia repsikan puolelle, vaan saan suoraan kuskin puolelle. Hammastangoissa ku o eroja... Tossa golf II nivelsetti tölkin kulmavaihteessa. Saa ton yllä olevan kumisen tilalle, joka kanittaa jos kulmaa tulee liikaa. Ja sitä tulee väkisinkin tässä sovituksessa Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.