Jump to content

Hammastanko-ohjaus simpukan tilalle


Guest Toheltaja

Recommended Posts

Guest Toheltaja

Ok, kuplaanhan tuo ainakin onnistuu, kö mokomia on ollukin päärssönikeulaisissa sekä ja että, mut mites esim junis ja pallo? Valmiita settejä saa maailmalta 03s tangolle, jotkut tekee esim passatin ja jopa opelin vastaavasta (huomasin uusimmassa Volksworldin campers & Bus lehdessä). Onks kellään mutua hommaan, joutunen konttorin kautta kuitenkin käymään ennenku alan silpomaan isommasti. Paketin mietin jo niin ettei tule mitään hitsattuja osia (siis itse turattuja) vaan kaiken pystyy tekemään golfin/tölkin/polon/passatin osilla ja jopa suht vaivatta jopa jonkun mielestä

Link to comment

Sama homma edessä heti kun sonderi on asettunu uuteen talliin.

 

Hankittuna ois Astran hammastanko sähköisen tehostajapumpun kera sekä tölkin ohjaussysteemi ratista raidetankoihin, mistä ois tarkoitus käyttää ainakin se eteen tuleva kulmanivel ja välitanko tuon nivelen ja ohjausvaihteen välille.

 

Kyselin hommaa tänään käydessäni katsastuskonttorilla ja vihreää valoa näyttivät kunhan kiinnikkeet on asianmukaiset ja mahdolliset hitsisaumat viimeistelemättömiä.

 

 

Tuolla joku kuva

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... t=steering

 

-J-

Link to comment
Guest Toheltaja

mie oisin tölkistä suoraan ottanu noi kamat, mutta ku raidetangon matka olka-akselista toiseen suorana o 1000mm niin ois jääny about 120mm nysät vaan raidetangoks. Toi opelin voipi pelata hyvinkin ku saa tangot suht saman mittaiseks ku vakiossa. Tölkin kulmavaihde kans jo sovituksessa.

Link to comment
Ooppelin tehostetut ohjaukset on surkeita kestövyydeltään. Tahtoo aina vuotaa mehut pihalle nuo astran ja vectran osat.

 

Juu eipä noi mitään tunnettuja oo kestävyydeltään mutta luulis nyt nää kesäajot riittävän :)

 

-J-

 

Rouvan käyttiksessä kestänyt tähän mennessä 287tkm, eli jokusen kerran saa juniksella käydä himoksella :-)

Link to comment
Ooppelin tehostetut ohjaukset on surkeita kestövyydeltään. Tahtoo aina vuotaa mehut pihalle nuo astran ja vectran osat.

 

Juu eipä noi mitään tunnettuja oo kestävyydeltään mutta luulis nyt nää kesäajot riittävän :)

 

-J-

 

Rouvan käyttiksessä kestänyt tähän mennessä 287tkm, eli jokusen kerran saa juniksella käydä himoksella :-)

 

No juu eipä oo noihin meiän käyttiksiinkään vielä tarttenu sen osalta koskea ja molemmat on päässy jo yli 100tkm kerhoon :)

Link to comment
Ooppelin tehostetut ohjaukset on surkeita kestövyydeltään. Tahtoo aina vuotaa mehut pihalle nuo astran ja vectran osat.

 

Täällä on mittarissa 350 tkm Astrassa ja tehostimessa alkuperäiset nesteet myöskin. Konekin avaamaton jossei kansipahvin vaihtoa oteta lukuun 2 tkm sitten...Jotta kyllä siinä kesäajelut pitäis ajella :)

Link to comment

uutena ostin -01 astran...12tkm kesti ja sit rupes ohjaus oleen niin jäykkä että kävin näyttämässä.lisäsivät mehua ja kesti 3tkm ja taas sama juttu.mehun lisäys---1500km ja taas sama homma.Sit menikin tehostin ja jotain muutakin vaihtoon.sen jälkeen toimi 50tkm, jolloin vaihdoin AUTOON.

Link to comment

uutena ostin -01 astran...12tkm kesti ja sit rupes ohjaus oleen niin jäykkä että kävin näyttämässä.lisäsivät mehua ja kesti 3tkm ja taas sama juttu.mehun lisäys---1500km ja taas sama homma.Sit menikin tehostin ja jotain muutakin vaihtoon.sen jälkeen toimi 50tkm, jolloin vaihdoin AUTOON.

Link to comment
Guest Toheltaja

Tartteeks junikseen tehostimenkin? Sehän on vakionakin tosi helppo käännellä ahtaissa paikoissa parkkiin. Ohjaustehostimeni nautin joka aamu keittiön yläkaapista mikron kautta, kera hunajan ja maidon.

Link to comment

Miten saisin laitettua pintaruosteisen d-kadetin moottorin kuplan perään ku haluisin vähän enemmän asennetta harrastukseen?

 

Eikös sulla ritariässä ollut sellanen käytössä ; ) ??

Link to comment
Guest Toheltaja

mie tossa eilen sovittelin omaani ja 2cm siirtyy raidetangon kiinnityspaikka vakioon verrattuna ylemmäs. Ei luulis vaikuttavan mitenkään ku auto madaltuu etupään osalta 4-5" ja raidetangot jäävät tismalleen saman mittaiseksi ku vakiot.

 

Ja huomasin että ainakin tölkin kamoihin käy esim golf II ohjausnivelet suoraan. Tölkissä ku o kumiset, jotka kanittaa jos vähääkään joutuu kulmaan laittamaan.

Link to comment
Guest Toheltaja

aika lailla samaan malliin tulossa, tosin ei tartte viedä tota ohjausakselia repsikan puolelle, vaan saan suoraan kuskin puolelle. Hammastangoissa ku o eroja...

Tossa golf II nivelsetti tölkin kulmavaihteessa. Saa ton yllä olevan kumisen tilalle, joka kanittaa jos kulmaa tulee liikaa. Ja sitä tulee väkisinkin tässä sovituksessa

nivel.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...