Pusi Posted September 28, 2021 Posted September 28, 2021 Papan VW 1200 vuodelta rek 27.07.1965 pitäisi viimeinkin kasata kun ollut vaiheessa viimeiset 30 vuotta, Tarkoitus olisi saada ajoneuvo museokatsastettua ? Kilometrejä pappa sai aikanaan n 1000 km/ vuosi eli 23111 km mittarissa. Ilmeisesti poistettu rekisteristä 1988 ja ollut perikunnan nimissä tuolloin. Kukahan Salossa tietää mitä pitää tehdä ja mitä ei ? 1 Quote
REMI Posted September 28, 2021 Posted September 28, 2021 Ei kai tuossa muuta kuin kunnostat alkuperäistä vastaavaksi. Virheetön ei tartte olla. MR ei taida ihan vielä olla ehkä akuutein haaste tässä projektissa? Quote
-tipi- Posted September 29, 2021 Posted September 29, 2021 Auton museokatsastus mahdotonta, eikä museoitakaan taideta museokatsastaa. Ajoneuvot museotarkastetaan, ja jos hyvin käy, siitä saadun museoajoneuvolausunnon avulla sen voi muutoskatsastaa museoajoneuvoksi. 😎 Quote
68teevee Posted September 29, 2021 Posted September 29, 2021 On kyllä kuvien perusteella hyvässä kunnossa pellit👍 Quote
Pusi Posted September 29, 2021 Author Posted September 29, 2021 17 hours ago, REMI said: Ei kai tuossa muuta kuin kunnostat alkuperäistä vastaavaksi. Virheetön ei tartte olla. MR ei taida ihan vielä olla ehkä akuutein haaste tässä projektissa? 37 minutes ago, -tipi- said: Auton museokatsastus mahdotonta, eikä museoitakaan taideta museokatsastaa. Ajoneuvot museotarkastetaan, ja jos hyvin käy, siitä saadun museoajoneuvolausunnon avulla sen voi muutoskatsastaa museoajoneuvoksi. 😎 Anteeksi kokemattomuuteni näissä asioissa, eka auto jota olen entisöimässä. Mitenkähän sisustus ja moottori pitääkö olla mitenkä viimeisen päälle, kuten näkyy moottori hieman saanut ruskeaa patinaa, kylläkin käsin pyörittämällä männät liikkuu👍 Quote
KimmoH Posted September 29, 2021 Posted September 29, 2021 Täältä kannattaa lähteä liikkeelle http://www.sahk.fi/15 2 Quote
Jorrma Posted September 29, 2021 Posted September 29, 2021 Tossa hyvä esimerkki millaiseen kuntoon voi laittaa ennen tarkastusta. 2 Quote
Kurre Posted September 29, 2021 Posted September 29, 2021 Kunnostettu pitää olla kuin tehtaan jäljiltä. Alkuperäisessä sallitaan käytönjälkiä jonkin verran. Siis kun auto maalataan ja verhoillaan, on seula hieman tarkempi kuin alkuperäisessä värissä ja verhoilussa olevassa. Mitään ei saa olla rikki. Ruostetta ei saa näkyä missään pintapelleissä. Moottoritilan oltava todella puhdas. Väri ja verhoilu ei tarvitse olla saman kuin alunperin, mutta ne on oltava saman mallin ja vuosimallin värejä ja verhoiluja. Viisainta on ottaa yhteyttä museotarkastajaan. Yhteystiedot löytyy esim. SAHK:sta tai oman alueen harrastekerhosta. Quote
Pedalpusher Posted September 30, 2021 Posted September 30, 2021 On kyllä todella hyvän näköinen lähtökohta harrastaa! Pääsee nopeasti niihin mukaviin hommiin eli puhtaiden osien kiinniruuvailuun. -Mikko- Quote
PZQ Posted September 30, 2021 Posted September 30, 2021 Tässä yksi hieno esimerkki museokatsastetusta autosta https://www.aamulehti.fi/hyvaelama/art-2000007428693.html 1 Quote
Liina Posted October 3, 2021 Posted October 3, 2021 Ei nyt kuitenkaan liikaa kannata jännittää museotarkastusta. Perussiisti, kolhuton, sisustaltaan ehjä ilman takapihaviritelmiä. Sillä pääsee jo pitkälle museoinnissa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.