Mäki Posted January 20 Share Posted January 20 Koitin hakea täältä myöhäispalliksen tontitukseen liittyviä juttuja, mutta joko en osannut käyttää hakutoimintoa tai sitten tuo hakutoiminta on ihan pimeästä paikasta. Mutta ajatuksen madaltaa pallista maltillisesti, niin ettei tarvitse hitsailla mitään tynnyrinpuolikkaita tuonne etupenkkien alle. Dropit varmaan eteen, mutta mitä taakse? Väännetään sauvoja kuten kuplassakin? Millä madallusmäärällä pallis on vielä ihan ajokelpoinen? Konit varmaan alle joka tapauksessa oli madallussysteemi mikä tahansa. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted January 20 Share Posted January 20 Tämä mun mastoni on mielestäni maltillisesti madallettu ja on todella hyvä ja pehmeä ajaa. Yllätyin todella kun ekaa kertaa ajoin pihalle lenkille. Tässä on dropit edessä, 4" kavennettu akseli säädöllä. Ei tynnyrinpuolikkaita ja harvoin raapii rengas persettä. Pitää olla joku kyydissä ja ajaa kunnon kinkamaan. Takana hevosenkengät, ei mitään muuta. Droppeja mainostetaan että madaltaa 6cm ja hevosenkengät 8cm. Siksi lisäsin säätöakselin että ei ainakaan jää noukka ylös stanssiin. Tässä on ihan geneeriset varaosa Talbotin tms iskarit ja niilläkin superpehmee. Olis varmaan ihan taivas jos konit. Dropit https://www.serial-kombi.com/en-GB/bay-window-spindle-bus-dropped-spindles-6cm-8/1972-7/1979-n315939 Hevosenkengät https://www.serial-kombi.com/en-GB/bay-window-rear-axle-transmission-and-shock-absorbers-boomerang-kit-for-spring-plates-8cm-per-pair-8/1967-7/1979-frenchslammer-n321569 Quote Link to comment
Anssi Posted January 20 Share Posted January 20 Mulla on droppiolat+säätöakseli ja lattoja käännetty. Oli aiemmin matalampi mutta mielestäni vasta tällä korkeudella voi ajaa moottoritienopeuksia eikä tarvitse varoa kaupungin töyssyissä. Ja kyytiin voi lastata tavaraa ja ihmisiä eikä silti heti raavi lokasuojiin. Hammastanko-ohjauksella varmaan saisi matalammaksi siten että pystyisi ajamaan motarillakin lujempaa, alkup. simpukalla nousee raidetangot pöljään kulmaan ja matalaprofiiliset renkaat pahentaa tilannetta - puuskaisessa sivutuulessa tulee jännikakka housuun. Quote Link to comment
KimmoH Posted January 20 Share Posted January 20 Maltilliset noin 3,5" tiputettu. Edessä säätöpalat, niin hitsattuna että kuvassa näkyy se korkein asento. Takana hevosenkengät ja pieni notsaus runkopalkeissa ettei vetarit kolise. Ilman notsausta vetarit hipoi täydellä kuormalla isompiin töyssyihin työntäessä. Renkaat on Hankook Vantra LT RA18 175/70R14C, tää on isoin koko mitä saa taakse lopsahtamaan rummun ja takakaaren välistä. Ei raavi mihinkään edessä eikä takana, vaikka on kuinka kuormaa. Edessä jotkut lyhyet EMPI:n iskarit ja takana jotain vakio mittaista takaiskaria, valmistajasta ei mitään hajua. Tulivat projektin mukana joskus 10 vuotta sitten ja maalasin mustaksi. Erinomainen ajettava. Ainut miinuspuoli on että kallistuksenvakaaja ui aika matalalla. Jos on oikein kupera soratie, niin pikkukivet kolisee vakaajaan eli kerta vuoteen saa maalata vakaajan uusiksi 😅 Mutta muualle ei vakaajakaan ota kiinni. Tällaiset hevosenkengät, joskus vuonna miekka ja kirves ostin Briteistä. Quote Link to comment
portu Posted January 20 Share Posted January 20 Droppit eteen ja takapää on jo voipunut, ei tarvii tehdä mitään. <-tää oli mun museoidussa. Mahdollisesti hiukan säätää takapäätä latoista, jos tarve. Tuolleen tulee paras ja ei edes näytä madalletulta. Näyttää tuolta anssin pallon korkeudelta kutakuinkin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.