Jump to content

Takajousitus narisee 62:ssa


Recommended Posts

Posted

Kuulee jo paikallaan kun painaa vasenta  takakulmaa alaspäin, mutta ajosa erityisen ikävä kun se tietenkin voimistuu vauhdin myötä.

 

Kumihan se on eikä tuolla jousituksessa oikein ole kuin jousitangon/latan kumit  ja iskunvaimentimen kumit. Onko kokemuksia ja miten sadaan kuriin?

 

Iskunvaimennin kumeineen on alle 2v vanha, latan kumit varmaan tehtaalta asti.

Posted



Onko kokemuksia ja miten sadaan kuriin?


Latan kumeihin kuparitahnaa reikäpuolelle. Ei tarvii kuunnella nitinää ja natinaa enää sen jälkeen.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

  • Like 2
Posted
1 hour ago, Anssi said:

Aloitetaanko keskustelu aiheesta "tehtaan ohjeen mukaan talkkia, ei missään nimessä rasvaa" :D 

Sitten päästäänkin keskustelussa aiheeseen mikä rasva turvottaa kumia.

Posted
Aloitetaanko keskustelu aiheesta "tehtaan ohjeen mukaan talkkia, ei missään nimessä rasvaa" :D 
Voihan sitä toki kaiken muunkn tehdä 60-luvun tyylillä, ja laittaa talkkia...

Mutta jos haluaa oikeasti toimivan niin tuo kuparitahna on hyvä, ellei jopa paras. Talkki katoaa hetkessä niistä puslista, kuparitahna ei. Itse jo vuosia käyttänyt, ja ajattelin käyttää edelleen

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Posted

Lisää vinkkejä narinan kadotukseen kiitos! Itellä vm-72 kupla jossa sama vasen takakulma narisee niin maan per...usteellisesti. Tuntuu että kaikki temput testattu, osia vaihdettu uuteen/ alkuperäiseen/ puolelta toiselle, rasvattu, itketty, kiroiltu ja vajottu epätoivoon. -Lisäksi tuo vasen kulma jää alemmas kuin oikea kulma jos säätää samaan.

Jos Kharon ratkaiset mysteerin niin kerro ihmeessä tänne 🙏

Posted

Molykote 111 ollut oma salainen ase puslien rasvaamisessa, ja on kumille tarkoitettu rasva.

  • 1 month later...
Posted

Tällekin tehty jotain eli avattu kansi, katsottu että onpas kulahtanut kumi sisällä ja viritelty hiukan: Kumi liimalla kanteen ja kuparitahnaa sisäpuolelle.

 

Viritys siksi aikaa että saa uudet kumit ja on aikaa vaihtaa myös sisäpuolinen kumi, se kun ei olekaan ihan pikku juttu.

 

Narina kyllä väheni että ei ollut ihan turha operaatio, mutta vaivaan nähden ei olisi kannattanut, se eskaloitui lokarin irroitukseen asti, kun sisempiin kannen pultteihin ei vain tuntunut pääsevän käsiksi. No, ei ihan turhaa työtä, pitää lokarin alapää maalata ruosteen takia ja se on kovasti helpompaa jos lokari on pöydällä.

 

15mm 12-kulmainen hylsy pyöri ympäri pulteissa, huonot kannat. Ei kovin ruosteessa eikä nylppääntyneet mutta alamittaiset. 6-kulmaisella hylsyllä sai auki ja sitten kun mittasin ne niin avainväli 14,90 mm, hah.

Posted (edited)

Kävi niinkuin virityksille usein käy, pari päivää ajelua ja tilanne on sama kun aloittaessa, pitää keksiä jotain muuta.

 

Todennäköisesti kuluneet kumit eivät korjaannu kuin vaihtamalla.

Edited by Kharon
typofix
Posted

Minulla oli kerran taistelu mystisen takajousituksen vitinän kanssa.

Lopulta syyksi paljastui löysä jarrurumpu. Iso mutteri oli momentissaan, mutta rumpu

oli kulunut sisäpuolelta niin, että mutteri pohjasi ennenkuin rumpu oli oikeasti kireällä.

Uusi jarrurumpu lopetti vitinät sillä kertaa.

  • Like 1
  • 1 month later...
Posted

Nyt tarttui narina myös nuorempaan serkkuun. Kuten TuTa-insinööri totesi, Todennäköisesti kuluneet kumit eivät korjaannu kuin vaihtamalla.Näin on tehtävä, nämä eivät sitten ole puslia vaan kumijousia.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...