Kharon Posted May 31, 2023 Posted May 31, 2023 Kuulee jo paikallaan kun painaa vasenta takakulmaa alaspäin, mutta ajosa erityisen ikävä kun se tietenkin voimistuu vauhdin myötä. Kumihan se on eikä tuolla jousituksessa oikein ole kuin jousitangon/latan kumit ja iskunvaimentimen kumit. Onko kokemuksia ja miten sadaan kuriin? Iskunvaimennin kumeineen on alle 2v vanha, latan kumit varmaan tehtaalta asti. Quote
metake Posted May 31, 2023 Posted May 31, 2023 Onko kokemuksia ja miten sadaan kuriin?Latan kumeihin kuparitahnaa reikäpuolelle. Ei tarvii kuunnella nitinää ja natinaa enää sen jälkeen.Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 2 Quote
Anssi Posted June 2, 2023 Posted June 2, 2023 Aloitetaanko keskustelu aiheesta "tehtaan ohjeen mukaan talkkia, ei missään nimessä rasvaa" :D Quote
Tanhis Posted June 2, 2023 Posted June 2, 2023 1 hour ago, Anssi said: Aloitetaanko keskustelu aiheesta "tehtaan ohjeen mukaan talkkia, ei missään nimessä rasvaa" :D Sitten päästäänkin keskustelussa aiheeseen mikä rasva turvottaa kumia. Quote
metake Posted June 2, 2023 Posted June 2, 2023 Aloitetaanko keskustelu aiheesta "tehtaan ohjeen mukaan talkkia, ei missään nimessä rasvaa" :D Voihan sitä toki kaiken muunkn tehdä 60-luvun tyylillä, ja laittaa talkkia...Mutta jos haluaa oikeasti toimivan niin tuo kuparitahna on hyvä, ellei jopa paras. Talkki katoaa hetkessä niistä puslista, kuparitahna ei. Itse jo vuosia käyttänyt, ja ajattelin käyttää edelleen Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
Noviisi Posted June 4, 2023 Posted June 4, 2023 Lisää vinkkejä narinan kadotukseen kiitos! Itellä vm-72 kupla jossa sama vasen takakulma narisee niin maan per...usteellisesti. Tuntuu että kaikki temput testattu, osia vaihdettu uuteen/ alkuperäiseen/ puolelta toiselle, rasvattu, itketty, kiroiltu ja vajottu epätoivoon. -Lisäksi tuo vasen kulma jää alemmas kuin oikea kulma jos säätää samaan. Jos Kharon ratkaiset mysteerin niin kerro ihmeessä tänne 🙏 Quote
Tanhis Posted June 5, 2023 Posted June 5, 2023 Molykote 111 ollut oma salainen ase puslien rasvaamisessa, ja on kumille tarkoitettu rasva. Quote
Kharon Posted August 2, 2023 Author Posted August 2, 2023 Tällekin tehty jotain eli avattu kansi, katsottu että onpas kulahtanut kumi sisällä ja viritelty hiukan: Kumi liimalla kanteen ja kuparitahnaa sisäpuolelle. Viritys siksi aikaa että saa uudet kumit ja on aikaa vaihtaa myös sisäpuolinen kumi, se kun ei olekaan ihan pikku juttu. Narina kyllä väheni että ei ollut ihan turha operaatio, mutta vaivaan nähden ei olisi kannattanut, se eskaloitui lokarin irroitukseen asti, kun sisempiin kannen pultteihin ei vain tuntunut pääsevän käsiksi. No, ei ihan turhaa työtä, pitää lokarin alapää maalata ruosteen takia ja se on kovasti helpompaa jos lokari on pöydällä. 15mm 12-kulmainen hylsy pyöri ympäri pulteissa, huonot kannat. Ei kovin ruosteessa eikä nylppääntyneet mutta alamittaiset. 6-kulmaisella hylsyllä sai auki ja sitten kun mittasin ne niin avainväli 14,90 mm, hah. Quote
Kharon Posted August 5, 2023 Author Posted August 5, 2023 (edited) Kävi niinkuin virityksille usein käy, pari päivää ajelua ja tilanne on sama kun aloittaessa, pitää keksiä jotain muuta. Todennäköisesti kuluneet kumit eivät korjaannu kuin vaihtamalla. Edited August 5, 2023 by Kharon typofix Quote
non-hippy Posted August 6, 2023 Posted August 6, 2023 Minulla oli kerran taistelu mystisen takajousituksen vitinän kanssa. Lopulta syyksi paljastui löysä jarrurumpu. Iso mutteri oli momentissaan, mutta rumpu oli kulunut sisäpuolelta niin, että mutteri pohjasi ennenkuin rumpu oli oikeasti kireällä. Uusi jarrurumpu lopetti vitinät sillä kertaa. 1 Quote
hpa Posted September 30, 2023 Posted September 30, 2023 Nyt tarttui narina myös nuorempaan serkkuun. Kuten TuTa-insinööri totesi, Todennäköisesti kuluneet kumit eivät korjaannu kuin vaihtamalla.Näin on tehtävä, nämä eivät sitten ole puslia vaan kumijousia. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.