tijula Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 Onko tällaista moottoria tullut jollakin vastaan? Koodin paikalla on vain VW-logo ja kirjain A. Mitään numeroita ei ole näkyvissä. Numeroita ei ole poistettu koska pinta on valun jäljilta. Mikä kone tämä mahtaa olla? Quote Link to comment
DOODAH Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 varmaan kolkin pannu. Onko öljytikun paikka ihan normaali? Jos laipalla sieltä alhaalta, niin moottori numeroa voi etsiä öljyjäähyn kohdasta läheltä halkasusaumaa Quote Link to comment
metake Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 Saattaa olla tehtaan vaihtomoottori johon jätetty numero meistämättä. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
tijula Posted July 11, 2023 Author Share Posted July 11, 2023 Öljytikun paikka on ihan kuplan vakio.. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 12, 2023 Share Posted July 12, 2023 6 hours ago, tijula said: Öljytikun paikka on ihan kuplan vakio.. Onko siellä kuitenkin kolkin öljytikun paikka alhaalla joka peitetty sokealla laipalla. 7 hours ago, metake said: Saattaa olla tehtaan vaihtomoottori johon jätetty numero meistämättä. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Tämä olisi myös minun arvaus, kierrätysmerkki kun tuossa A-kirjaimen edessä on. Quote Link to comment
Tutkija Posted July 12, 2023 Share Posted July 12, 2023 Varaosalohko mihin olisi pitänyt meistää sen moottorin numero minkä korjaukseen käytetään. Minulla on samanlainen autossa kiinni kylläkin merkinnällä B 1 Quote Link to comment
vwagen Posted July 12, 2023 Share Posted July 12, 2023 Vaihtomoottoreissa ja vaihtorunkomoottoreissa oli 70-luvulla moottorin tunnuskirjain/kirjaimet valmiiksi meistettynä. Vaihtokampikammioissa ei ollut kirjaintakaan,niihinhän oli mahdollista koota erilaisia moottoreita,eli eli tunnuskirjain ja numero olisi pitänyt meistää kun moottori oli koottu. Tuo moottori on koottu vaihtokampikammioon joka kuitenkin on ollut uusi. Vaihto-osaohjelman mukaisesti piti olla tarjolla tietyt vaihto-osat,jos kunnostuskelpoisia osia ei palautunut riittävästi,myytiin uusia osia vaihto-osaleimalla varustettuna. Quote Link to comment
tijula Posted July 13, 2023 Author Share Posted July 13, 2023 En tiedä vaihtoehtoisesta öljytikun paikasta, koska kone on autossa kiinni ja kaikki pellit paikoillaan. Paljon on tullut vaihtoehtoisia mielipiteitä, kiitos niistä. Pääasia on, että kone toimii moitteettomasti. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 13, 2023 Share Posted July 13, 2023 1 hour ago, tijula said: En tiedä vaihtoehtoisesta öljytikun paikasta, koska kone on autossa kiinni ja kaikki pellit paikoillaan. Paljon on tullut vaihtoehtoisia mielipiteitä, kiitos niistä. Pääasia on, että kone toimii moitteettomasti. Tuossa alanurkassa näkyee se type3 öljytikun paikka, jos se on siellä niin kyseessä luultavasti ns. universaalilohko type 1,2&3 missä luultavasti myös takakannakkeen paikat Typ2 käyttöön. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts