Jump to content

Kuplan korinvaihto


Recommended Posts

Kysyn suoraan täältä, koska mitä suurimmalla todennäköisyydellä täältä saa perustelluimman vastauksen. 

 

Lyhyesti ja ytimekkäästi, saako tänä päivänä kuplan pohjalevylle laittaa kuitukoppaa siten, että se olisi huväksyttävissä suomen tieliikenteeseen? 

 

Esimerkiksi muualla maailmassa on noita porsche 550 spyder replica koreja kuplan pohjalle, mutta onko tuo täysin laiton ja mahdoton suomeen? 

 

Kiitos jo etukäteen

Link to comment

Tosiaan niinkuin täällä on jo mainttu niin poikkeusluvalla onnistuu. Mutta sen luvan saanti ei toki ole itsestäänselvyys. Vaatii hyvät perustelut ja pirustukset mitenkä tehdään ja miksi. Tosiaan trafin inssi haluaa tietää myös että miksi kori pitää vaihtaa? 

Link to comment
12 minutes ago, Jani said:

Tosiaan niinkuin täällä on jo mainttu niin poikkeusluvalla onnistuu. Mutta sen luvan saanti ei toki ole itsestäänselvyys. Vaatii hyvät perustelut ja pirustukset mitenkä tehdään ja miksi. Tosiaan trafin inssi haluaa tietää myös että miksi kori pitää vaihtaa? 

Onko mikään syy riittävä 🤔 ei ole rahaa oikeaan 550 spyderiin, niin pitää tehdä oma

 

Link to comment
3 minutes ago, Suurnäkki said:

Onko mikään syy riittävä 🤔 ei ole rahaa oikeaan 550 spyderiin, niin pitää tehdä oma

 

Lähinnä Trafia kiinnostaa syy miksi vaihtaa kori kuplaan? Minulle vinkattiin ennen hakemuksen tekoa että pätevä syy ei ole

" koska minä haluan vaihtaa korin erinlaiseen".

Minä perustelin syyn tehdä korinvaihto sillä että nykyinen kuplan kori on niin ruosteinen että laajojen hitsausten jälkeenkään auto ei ole enää turvallinen ajaa liikenteessä.

Autosta tulee turvallisempi ja parempi vaihtamalla koko kori uuteen. 

Tämän lisäksi tarvitset sitten selvityksen mitenkä uusi kori kiinnitetään, ohjaustangon kiinnitys, turvakaari jos on avo-mallinen kori y.m

Kuvassa on osa mun piirustuksista, ei tosiaan mitään CAD tason 😅

Screenshot_20201006-152146_WhatsApp.jpg

  • Like 3
Link to comment
18 minutes ago, Jani said:

Lähinnä Trafia kiinnostaa syy miksi vaihtaa kori kuplaan? Minulle vinkattiin ennen hakemuksen tekoa että pätevä syy ei ole

" koska minä haluan vaihtaa korin erinlaiseen".

Minä perustelin syyn tehdä korinvaihto sillä että nykyinen kuplan kori on niin ruosteinen että laajojen hitsausten jälkeenkään auto ei ole enää turvallinen ajaa liikenteessä.

Autosta tulee turvallisempi ja parempi vaihtamalla koko kori uuteen. 

Tämän lisäksi tarvitset sitten selvityksen mitenkä uusi kori kiinnitetään, ohjaustangon kiinnitys, turvakaari jos on avo-mallinen kori y.m

Kuvassa on osa mun piirustuksista, ei tosiaan mitään CAD tason 😅

Screenshot_20201006-152146_WhatsApp.jpg

Tuntuu typerältä, jos subjektiivinen harrastetoiminta pitää perustella kehityksenä ja jotenkin "järjellä" 🤔 samalla logiikalla virkamiehelle pitäisi perustella miksi ylipäänsä harrastaa vanhoja volkkareita 😅

 

Ps nuo kuvathan ovat täysin asiansa ajavat ja selkeät 👌

 

 

Link to comment
22 minutes ago, Suurnäkki said:

Tuntuu typerältä, jos subjektiivinen harrastetoiminta pitää perustella kehityksenä ja jotenkin "järjellä" 🤔 samalla logiikalla virkamiehelle pitäisi perustella miksi ylipäänsä harrastaa vanhoja volkkareita 😅

 

Ps nuo kuvathan ovat täysin asiansa ajavat ja selkeät 👌

 

 

Tämä vinkki perustella asia juuri näin tuli virkamieheltä itseltä, ennenkuin lähdin lupahakemusta tekemään. Sen kummemmin en sitten kysellyt...

  • Like 1
Link to comment
12 hours ago, Suurnäkki said:

Tuntuu typerältä, jos subjektiivinen harrastetoiminta pitää perustella kehityksenä ja jotenkin "järjellä" 🤔 samalla logiikalla virkamiehelle pitäisi perustella miksi ylipäänsä harrastaa vanhoja volkkareita 😅

 

Ps nuo kuvathan ovat täysin asiansa ajavat ja selkeät 👌

 

 

Tämä perustelutapahan on nyt ihan selvä kun valtion virastosta puhutaan. Veroilmoitukseenkin kirjoitetaan kilometrikorvauksen kohdalle että ei voi kulkea bussilla kun työajat voi vaihdella ja bussiaikataulut ei sovi ja sitä tätä ja tota. Mutta ei siihen kirjoiteta että kuljen omalla autolla kun en jaksa kävellä bussipysäkille aamulla pakkaseen odottelemaan vaikka se se totuus olisikin.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
54 minutes ago, Tanhis said:

Tämä perustelutapahan on nyt ihan selvä kun valtion virastosta puhutaan. Veroilmoitukseenkin kirjoitetaan kilometrikorvauksen kohdalle että ei voi kulkea bussilla kun työajat voi vaihdella ja bussiaikataulut ei sovi ja sitä tätä ja tota. Mutta ei siihen kirjoiteta että kuljen omalla autolla kun en jaksa kävellä bussipysäkille aamulla pakkaseen odottelemaan vaikka se se totuus olisikin.

Niin siis käsittäisin, että kykenet perustelemaan muutoksen objektiivisesti, kun valtion virkamiehen täytyy aina toimissaan noudattaa tarkoin lakia. 

 

Ja jos laki sanoo, että näin ei saisi tehdä, paitsi valmistajan ohjeiden mukaisesti (jotta erilaiset lujuudet, turvallisuus jne täyttyvät). 

 

Jokatapauksessa ei ole tarkoitus tehdä tästä postauksesta mitään vääntöä semantiikan saralla, vaan otan  mielelläni vastaan tietoa ja kokemuksen tuomia ohjeita, jos vaikka joku olisi saman asian kanssa paininut ja saanut tietoa, kuinka sitä lupaa kannattaa perustella. 

 

JOS hakemuksessa pitää keskittyä subjektiivisesti perustelemaan virkamiehelle asia siten, että hän alkaisi tekemään sitä korinvaihtoa, niin ymmärrän sen kyllä, vaikka minun mielessä se helvetin pöljltä kuulostaakin. 

 

Itsellä on siis asiasta mielikuva, että minun pitää teknisesti todistaa muutoksen olevan vallitsevien määräysten mukainen ja turvallinen, jolloin tälle muutostyölle voidaan poikkeuslupa myöntää 🤔

  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...