Takre Posted March 21 Share Posted March 21 Näyttäisi olevan noiden valmiiden laatikoiden saatavuus/tarjonta aika heikolla mallilla joten kaivattaisiin suosituksia henkilöstä/yrityksestä ketä rakentaisi kokemuksella IRS vaihteiston. Ghiian tulossa ja kadulle. Yksinkertaisina spekseinä että kestäisi 150hv, välityksiä voidaan katsoa tarkemmin mutta luultavasti vakiota pidempi nelonen. Quote Link to comment
JM Posted March 21 Share Posted March 21 Olethan tietoinen että IRS lootaan on sovitettavissa Opel omegan lukko? 1 Quote Link to comment
Marko Posted March 21 Share Posted March 21 Kuplapajasta saat just selleasen kun haluat Quote Link to comment
Timo Mäntyharju Posted March 23 Share Posted March 23 Kunnossa oleva vakio laatikko kestää hyvin 150 hv Quote Link to comment
mikko k Posted March 23 Share Posted March 23 On 3/21/2024 at 7:01 AM, Takre said: Näyttäisi olevan noiden valmiiden laatikoiden saatavuus/tarjonta aika heikolla mallilla joten kaivattaisiin suosituksia henkilöstä/yrityksestä ketä rakentaisi kokemuksella IRS vaihteiston. Ghiian tulossa ja kadulle. Yksinkertaisina spekseinä että kestäisi 150hv, välityksiä voidaan katsoa tarkemmin mutta luultavasti vakiota pidempi nelonen. Vakio laatikko toimii ihan hyvin noilla tehoilla kun muistaa ettei se ole mikään kiihdytyslaatikko jolla otetaan ”kytkinpommeja”. 1303S laatikko on vahvin vakiolaatikko pisimmällä 3.875:1 perävälityksellä. Pidempää nelosta en laittaisi koska se laskee maantienopeuksilla moottorin kierroksia ja siten heikentää moottorin jäähdytystä juuri silloin kun moottorin kuormitus ja lämmöntuotto on suurimmillaan. Quote Link to comment
Kharon Posted March 24 Share Posted March 24 Vakiota tehokkaammalla koneella vakiolaatikosta vain loppuu välitys auttamatta kesken, ei oikein toimi sekään. Toki kiihtyy hyvin, mutta siinäkin voi mennä liiallisuuksiin: 60-luvun alun 1200-kuutioisen laatikolla kiihdyttelyä rajoittaa eniten kuski, vaihto 1 -> 2 pitäisi tapahtua käytännössä heti kun on päässyt liikkeelle ja ässän laatikossa onkin paljon sopivampi. Quote Link to comment
mikko k Posted March 25 Share Posted March 25 No jaa, tuskin ihan noinkaan. Jos laskeskellaan että autossa on 03S laatikko, halkaisijaltaan 64cm takarenkaat ja kierrosluku olisi 6000rpm, niin auto kulkee noilla eväillä noin 210kmh. Riittänee useimman volkkarin ajo-ominaisuuksiin.. 2 Quote Link to comment
Tutkija Posted March 25 Share Posted March 25 1303s 3,88 peränvälityksellä olevassa vaihteistossa on aina alunperin 0,93 nelonen eli ei ole nelosen kokonaisvälitykseltään juurikaan eroava 4,125 peränvälityksellä olevaan laatikkoon joissa on lähestulkoon aina alunperin 0,89 nelosen välitys. Quote Link to comment
Kharon Posted March 27 Share Posted March 27 On 3/25/2024 at 9:13 AM, mikko k said: No jaa, tuskin ihan noinkaan. Jos laskeskellaan että autossa on 03S laatikko, halkaisijaltaan 64cm takarenkaat ja kierrosluku olisi 6000rpm, niin auto kulkee noilla eväillä noin 210kmh. Riittänee useimman volkkarin ajo-ominaisuuksiin.. Niin ja jos käytät jotain sellaista kierroslukua, johon miedosti viritelty kone kivasti kykenee, vaikka 4000, niin se onkin enää 140. Näkisin että kun koneen kaikki liikkuvat osat on vaihdettu + kannet on vaihdettu (että se ylipäänsä kiertää 6k) niin se ei enää ole 'mieto viritys'. Se toki on suhteellinen käsite, mutta kustannusten pomppaus satasista tonneihin on kovin konkreettista. Matkavauhti on tyypilisesti 80% maksimista eli tässä tapauksessa ~110. Joka niinkuin oli se pointti, miedossakin virikoneessa koneessa olisi vääntöä enempäänkin. Quote Link to comment
mikko k Posted March 27 Share Posted March 27 1 hour ago, Kharon said: Niin ja jos käytät jotain sellaista kierroslukua, johon miedosti viritelty kone kivasti kykenee, vaikka 4000, niin se onkin enää 140. Näkisin että kun koneen kaikki liikkuvat osat on vaihdettu + kannet on vaihdettu (että se ylipäänsä kiertää 6k) niin se ei enää ole 'mieto viritys'. Se toki on suhteellinen käsite, mutta kustannusten pomppaus satasista tonneihin on kovin konkreettista. Matkavauhti on tyypilisesti 80% maksimista eli tässä tapauksessa ~110. Joka niinkuin oli se pointti, miedossakin virikoneessa koneessa olisi vääntöä enempäänkin. Kysyjän specseissä oli 150hv, jota ei voine pitää enää mietona virityksenä ja kustannuksista ei puhuttu mitään. Ja mun pointti oli, kuten jo aiemmin mainitsin, ”Pidempää nelosta en laittaisi koska se laskee maantienopeuksilla moottorin kierroksia ja siten heikentää moottorin jäähdytystä juuri silloin kun moottorin kuormitus ja lämmöntuotto on suurimmillaan.” Mutta asiat voi toki nähdä monella lailla. Ei tästä mulla sen enempää. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted March 31 Share Posted March 31 On 3/25/2024 at 2:40 PM, Tutkija said: 1303s 3,88 peränvälityksellä olevassa vaihteistossa on aina alunperin 0,93 nelonen eli ei ole nelosen kokonaisvälitykseltään juurikaan eroava 4,125 peränvälityksellä olevaan laatikkoon joissa on lähestulkoon aina alunperin 0,89 nelosen välitys. Ainakin pari 4.375 perällä olevaa swing loovaa purkanut ja on myös esiintynyt sakeampaa 0.93 nelosen ratasparia. Näissä uudemman mallin laakeri koppa ym. ja veikkaisin olevan alunperin 1200cc Jeans mallista. Quote Link to comment
metake Posted March 31 Share Posted March 31 Ainakin pari 4.375 perällä olevaa swing loovaa purkanut ja on myös esiintynyt sakeampaa 0.93 nelosen ratasparia. Näissä uudemman mallin laakeri koppa ym. ja veikkaisin olevan alunperin 1200cc Jeans mallista.Uudemmat 4,375 laatikot aina 0,93 nelosella.Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.