Jump to content

Moottori"tohtoria", mistä?


Recommended Posts

Minulla -70 doppeli orkkismoottorilla joka alkaa olla väsyneen oloinen. 

Löytyykö Uudellamaalla (mielummin Helsingistä länteen) firmaa tai puuhamiestä joka voisi vilkaista konetta ja antaa diagnoosin mitä pitäsi tehdä ja myös hoitaa kuntoon.

Onko kokemukisa / suosituksia, vai ovatko kaikki foorumilla moottorivelhoja jotka hoitavat kaiken itse?

  • Like 1
Link to comment
4 minutes ago, Maasturi said:

Täällä ovat mainostaneet itseään Kalevi Räsänen ja Aatos Happonen Kuplan moottorien rakentajavelhoiksi. He seuraavat tätä palstaa ahkerasti ja luulen että he ottavat sinuun yhteyttä tässä kirjoitusketjussa.

 

Uusi harrastaja ei tiedä sinun ja tunnetun Kemiläisen jokamiesharrastajan riidoista ja tuskin materiaalitekniikan diplomi-insinööri kiinnostuu koneen vilkaisusta. Eli näiltä ei kannata apuja kysellä.

 

37 minutes ago, Söde said:

Minulla -70 doppeli orkkismoottorilla joka alkaa olla väsyneen oloinen. 

Löytyykö Uudellamaalla (mielummin Helsingistä länteen) firmaa tai puuhamiestä joka voisi vilkaista konetta ja antaa diagnoosin mitä pitäsi tehdä ja myös hoitaa kuntoon.

Onko kokemukisa / suosituksia, vai ovatko kaikki foorumilla moottorivelhoja jotka hoitavat kaiken itse?

Ei kaikki ole velhoja mutta perusjutut saa tehtyä aika hyvin myös itse vaikka vähän peukalo olisikin keskellä kämmentä. Sitten kun oma pakki on tyhjä kannattaa lähteä etsimään tietämystä muualta. Esim nyt ihan lähtökohtaisesti kannattaisi lähteä perusjuttujen kanssa liikkeelle.

-Bensaletkujen vaihto

-Ventiilien säätö

-Kärkien tarkastus (vaihto) ja säätö

-tulppien vaihto

-pyörijän ja virranjakajan kannen vaihto

-tulpanjohtojen tarkastus ja tarvittaessa vaihto

-Sytkän säätö

-Kaasarin toiminnan tarkastus ja säätö

 

Nämä on mielestäni sellaisiä remppoja että jos ikean hyllyn saa kasattua niin nämä saa tehtyä ohjeiden kanssa. Ja hommaan tarvittavat työkalut maksaa about sen verran mitä tunti korjaamolla.

 

Jos näillä ei saa pakettia toimimaan niin seuraavaksi tekisin puristuspainemittauksen ja mittauksen tuloksesta riippuen mahdollisesti kaasarin/ kaasarien uudelleen rakennuksen.

 

 

  • Like 7
Link to comment

Kiitos vastauksista. Minullakin oli Mäntsälä mielessäin (joo huono vitsi), täytyy varmaan kysellä. Lisää vinkkejä saa lähettää jos mieleen tulee.

Link to comment
3 hours ago, Söde said:

Kiitos vastauksista. Minullakin oli Mäntsälä mielessäin (joo huono vitsi), täytyy varmaan kysellä. Lisää vinkkejä saa lähettää jos mieleen tulee.

Whatsapilla saa yhteyden Jussiin kans.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...