Jump to content

200mm HD-kytkinasetelma & levy + kaasutinasiaa


Recommended Posts

 

Nyt kävi niin että koneessani jonka rakensin on paukkua sen verran että vakio 200mm kytkin luistaa.

Millainen HD-asetelma + levy olisi vielä katuajoon soveltuva, ettei hiki päässä tarvitsisi polkea ja löytyisi pitoa?

 

1835cc, kytkinasetelma keskirenkaalla

 

Olisko tuollainen Kennedy Stage 2 + EMPI Kush-Lok yhdistelmä hyvä? (Kuvat lainattu Osakauppa.com sivulta)

 

 

BB1515-1.jpg

5CB05067-3B04-428B-B63B-BA226A5A9195.jpg

Edited by JTG
Link to comment

Tarkista mitta asetelma-levynpinta, jos on vakio 21.3 niin asetelma menee "yli" uudella levyllä, silloin pitää pistää lohkon M8 pulttien 0,7mm vahvuiset aluslevyt asetelman ja vauhtipyörän väliin jolloin mitaksi tulee 22mm, se yleensä riittää pito-ongelmiin. Pätee ns. tähtilevykytkimeen eli vastaavan tyyppiseen kuin kuvassa,ei toimi yhdeksän jousisessa asetelmassa.

 

  • Like 1
Link to comment
4 hours ago, Maasturi said:

Keiteleen Koneesta löydät paineasetelman ja kytkinlevyn.

Kiitos tarjouksesta, ehdin jo tilata yllä olevat osat muualta.

Pitäisi Matkahuollon kanssa saapua varmaan jo huomenna niin saa kokeilla miten toimii... Sitten kun jaksaa asentaa.

 

Link to comment

 

Onkohan 34 ICT kaasarit auttamattomasti liian pienet koneeseeni?

 

Tällä hetkellä:

- Tyhjäkäyntisuuttimet 60

- Ilmasuuttimet 180

- Emulsioputket F6

- Pääsuuttimet 160

- Neulaventtiili 150 (Varastossa olisi 170)

- Ajoitus OK

- Venttiilivälykset OK

- Puristukset OK

- Sähköinen bensapumppu, paineensäädin, säädetty kohdalleen

 

Ylläolevien suuttimien pitäisi riittää 1835 kuutioiseen mutta minulla on isoventtiilikannet, jyrkempi nokka, vastapainokampura...

Seosmittari heittelehtii sadan tasavauhdissa välillä sopiva-laiha ja putkessa paukkuu

Tyhjäkäyntiä käy kun ruuvaa "liikaa" tyhjäkäyntiruuveja

Imuvuotoja ei pitäisi olla mutta vasemman seosruuvin kääntäminen vaikuttaa huomattavasti vähemmän kuin oikean

Kaasarien osat on käytetty ultraäänipesurissa suuttimien vaihdon yhteydessä

 

Edited by JTG
Link to comment
  • JTG changed the title to 200mm HD-kytkinasetelma & levy + kaasutinasiaa

Kaasuttimien valinta perustuu siihen että mihin käyttötarkoitukseen kone on ajateltu. Sanoisin että noilla kone toimii parhaiten katuajossa ja ajettavuus on parasta ja helpointa tyhjäkäynnistä keskialueen kierroksille. Jos tehoa halutaan enemmän ylös niin tuplat nurkissa olisi parempi vaihtoehto. Muitakin mielipiteitä varmasti on.

Link to comment
10 minutes ago, mikko k said:

Kaasuttimien valinta perustuu siihen että mihin käyttötarkoitukseen kone on ajateltu. Sanoisin että noilla kone toimii parhaiten katuajossa ja ajettavuus on parasta ja helpointa tyhjäkäynnistä keskialueen kierroksille. Jos tehoa halutaan enemmän ylös niin tuplat nurkissa olisi parempi vaihtoehto. Muitakin mielipiteitä varmasti on.

 

Paljon netissä suositellaan 40 IDF kaasuttimia tai niiden EMPI-kopioita.

 

Link to comment

 

Otin kaasarit ja imusarjat irti enkä niistä löytänyt mitään ihmeellistä.

Tuli myös tulpat samalla tarkastettua ja ykkösen tulppa oli musta, muut hiekanvärisiä.

Epäilin puristuksia joten katsoin taas venttiilivälykset -> OK.

Puristukset tasaiset.

Ohivuodot katsoin paineilmalla (Ei ole mittaria) -> Yläkuolokohdissa kaikissa samankuuloinen normaali pieni kohina alakertaan.

Yläkuolokohtaa kohti vasten paineilmaa moottoria pyörittämällä ei saa pyöräytettyä yli ykk:n -> OK.

Kipinä tarkastettu ykkösen tulpanjohdolla hiekanvärisellä tulpalla -> Kipinä OK

Mustalla tulpalla kipinä todella epämääräinen -> Tulee harvakseltaan ja mistä kohtaa sattuu ja eri voimakkuuksilla

 

Laitoin konetta kasatessa uudet tulpat, NGK BP6HS kun sellaiset olivat hyllyssä.

Onko suosituksia mitkä kannattaisi laittaa näiden tilalle?

 

Harmi kun niitä nelikärkisiä Boscheja ei enää saa, niillä ei minulla ole ollut ongelmia. Ne meni vanhan koneen mukana...

Ehkä tuo alkaa toimimaan kunnolla noilla 34 ICT:illäkin kun kipinä olisi kunnossa.

 

 

20241027_183014.jpg

20241027_182950.jpg

Link to comment

Mulla on boschin jälkeen toiminut aika kivasti myös Brisk tulpat (biltemasta) niitä oli muistaakseni kahta mallia kuplan lämpöarvoilla..nämähän taitaa olla entisen "Czekkoslovakian"PAL tulppien uusi tuleminen..on pelannut hyvin myös vanhemmissa hieman rikkaalla toimivissa koneissa. Nuo NGK on minun mielestäni epävarmoja koneissa joissa seokset on hieman karkeammalla kammalla jaettu. itse epäilisin ensin tulpanhattua..(NGK:n kin hatuissa on ollut viimeaikoina katkoksia) , ja sitten tulpanjohto..tulppa.

Link to comment
1 hour ago, Matti-Pekka said:

Mulla on boschin jälkeen toiminut aika kivasti myös Brisk tulpat (biltemasta) niitä oli muistaakseni kahta mallia kuplan lämpöarvoilla..nämähän taitaa olla entisen "Czekkoslovakian"PAL tulppien uusi tuleminen..on pelannut hyvin myös vanhemmissa hieman rikkaalla toimivissa koneissa. Nuo NGK on minun mielestäni epävarmoja koneissa joissa seokset on hieman karkeammalla kammalla jaettu. itse epäilisin ensin tulpanhattua..(NGK:n kin hatuissa on ollut viimeaikoina katkoksia) , ja sitten tulpanjohto..tulppa.


Hieman erimieltä NGK:n kynttilöistä. Mulla vaparikisavolsu työntää 304hv ulos.. Ja seoksetkin saattaa olla hieman karkeammalla skaalalla.

 

Liian rikkaalla tai laihalla seoksella tulppia kyllä menee rikki. Uutta kynttilää vaan koneeseen.

Link to comment

Itellä ainakin tuntuu tulppia kuluvan ihan tasaiseen tahtiin kaikissa ilmajäähyissä, veikkaisin että vesivehjestä kuumempana käyvä kone syö niistä sisuskalut särki ja sitten ne vain alkavat hukata kipinää johonkin, kun tulpan valmistajakin on säästänyt laadusta: 70-lukuiset tulpat kestävät kunnes kärjet ovat kuluneet aivan pyöreiksi.

 

Aika vakioreaktio itsellä että kun kone huomaa että nyt ei käy kunnolla, on vaihtaa ekana tulpat jos >2v vanhat. Jos se ei auta, niin sitten vasta ruvetaan etsimään jotain muuta. Sen  verran usein auttaa, että toimii laiskan miehen korjauksena. Juuri tuollainen osittain katoava kipinä on ollut oireena itselläkin.

 

Perustulpat (NKG:n BP5:set) olivat viimeksi ~3,5e/kpl niin ei kannata pahemmin säästellä.

 

Hiekanvärinen tulppa on juuri sopiva, ei ole mitään syytä muuttaa.

 

BP6 ja BP5 ovat aika lähellä toisiaan, BP6 käy kylmempänä ja on tarkoitettu kuumempaan koneeseen, vaikkapa bussissa tai viriteltyyn, vakioon BP5.

 

Edited by Kharon
typofix
Link to comment

Harmi tosiaan että noita boschin 4-kärkisiä ei saa enää lyhytkierteisinä. Mulla vakio 1600:ssa sellaiset kiinni ja 60 tkm niillä nyt menty, eikä vielä ole suunnitelmissa tulppien vaihto...

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...