JTG Posted October 18 Share Posted October 18 (edited) Nyt kävi niin että koneessani jonka rakensin on paukkua sen verran että vakio 200mm kytkin luistaa. Millainen HD-asetelma + levy olisi vielä katuajoon soveltuva, ettei hiki päässä tarvitsisi polkea ja löytyisi pitoa? 1835cc, kytkinasetelma keskirenkaalla Olisko tuollainen Kennedy Stage 2 + EMPI Kush-Lok yhdistelmä hyvä? (Kuvat lainattu Osakauppa.com sivulta) Edited October 27 by JTG Quote Link to comment
ajomies62 Posted October 19 Share Posted October 19 Tarkista mitta asetelma-levynpinta, jos on vakio 21.3 niin asetelma menee "yli" uudella levyllä, silloin pitää pistää lohkon M8 pulttien 0,7mm vahvuiset aluslevyt asetelman ja vauhtipyörän väliin jolloin mitaksi tulee 22mm, se yleensä riittää pito-ongelmiin. Pätee ns. tähtilevykytkimeen eli vastaavan tyyppiseen kuin kuvassa,ei toimi yhdeksän jousisessa asetelmassa. 1 Quote Link to comment
JM Posted October 20 Share Posted October 20 (edited) Ykkönen riittää ainakin 150hv koneeseen. Edited October 20 by JM Quote Link to comment
Maasturi Posted October 22 Share Posted October 22 Keiteleen Koneesta löydät paineasetelman ja kytkinlevyn. Quote Link to comment
JTG Posted October 22 Author Share Posted October 22 4 hours ago, Maasturi said: Keiteleen Koneesta löydät paineasetelman ja kytkinlevyn. Kiitos tarjouksesta, ehdin jo tilata yllä olevat osat muualta. Pitäisi Matkahuollon kanssa saapua varmaan jo huomenna niin saa kokeilla miten toimii... Sitten kun jaksaa asentaa. Quote Link to comment
JTG Posted October 24 Author Share Posted October 24 Nyt on Kennedy Stage 2 + EMPI Kush-Lok paikallaan ja enää ei lipsu. Ja ihan kohtuullisella poljinvoimalla saa kytkintä käytettyä. 👍 Quote Link to comment
JTG Posted October 27 Author Share Posted October 27 (edited) Onkohan 34 ICT kaasarit auttamattomasti liian pienet koneeseeni? Tällä hetkellä: - Tyhjäkäyntisuuttimet 60 - Ilmasuuttimet 180 - Emulsioputket F6 - Pääsuuttimet 160 - Neulaventtiili 150 (Varastossa olisi 170) - Ajoitus OK - Venttiilivälykset OK - Puristukset OK - Sähköinen bensapumppu, paineensäädin, säädetty kohdalleen Ylläolevien suuttimien pitäisi riittää 1835 kuutioiseen mutta minulla on isoventtiilikannet, jyrkempi nokka, vastapainokampura... Seosmittari heittelehtii sadan tasavauhdissa välillä sopiva-laiha ja putkessa paukkuu Tyhjäkäyntiä käy kun ruuvaa "liikaa" tyhjäkäyntiruuveja Imuvuotoja ei pitäisi olla mutta vasemman seosruuvin kääntäminen vaikuttaa huomattavasti vähemmän kuin oikean Kaasarien osat on käytetty ultraäänipesurissa suuttimien vaihdon yhteydessä Edited October 27 by JTG Quote Link to comment
mikko k Posted October 27 Share Posted October 27 Kaasuttimien valinta perustuu siihen että mihin käyttötarkoitukseen kone on ajateltu. Sanoisin että noilla kone toimii parhaiten katuajossa ja ajettavuus on parasta ja helpointa tyhjäkäynnistä keskialueen kierroksille. Jos tehoa halutaan enemmän ylös niin tuplat nurkissa olisi parempi vaihtoehto. Muitakin mielipiteitä varmasti on. Quote Link to comment
JTG Posted October 27 Author Share Posted October 27 10 minutes ago, mikko k said: Kaasuttimien valinta perustuu siihen että mihin käyttötarkoitukseen kone on ajateltu. Sanoisin että noilla kone toimii parhaiten katuajossa ja ajettavuus on parasta ja helpointa tyhjäkäynnistä keskialueen kierroksille. Jos tehoa halutaan enemmän ylös niin tuplat nurkissa olisi parempi vaihtoehto. Muitakin mielipiteitä varmasti on. Paljon netissä suositellaan 40 IDF kaasuttimia tai niiden EMPI-kopioita. Quote Link to comment
JTG Posted October 27 Author Share Posted October 27 Otin kaasarit ja imusarjat irti enkä niistä löytänyt mitään ihmeellistä. Tuli myös tulpat samalla tarkastettua ja ykkösen tulppa oli musta, muut hiekanvärisiä. Epäilin puristuksia joten katsoin taas venttiilivälykset -> OK. Puristukset tasaiset. Ohivuodot katsoin paineilmalla (Ei ole mittaria) -> Yläkuolokohdissa kaikissa samankuuloinen normaali pieni kohina alakertaan. Yläkuolokohtaa kohti vasten paineilmaa moottoria pyörittämällä ei saa pyöräytettyä yli ykk:n -> OK. Kipinä tarkastettu ykkösen tulpanjohdolla hiekanvärisellä tulpalla -> Kipinä OK Mustalla tulpalla kipinä todella epämääräinen -> Tulee harvakseltaan ja mistä kohtaa sattuu ja eri voimakkuuksilla Laitoin konetta kasatessa uudet tulpat, NGK BP6HS kun sellaiset olivat hyllyssä. Onko suosituksia mitkä kannattaisi laittaa näiden tilalle? Harmi kun niitä nelikärkisiä Boscheja ei enää saa, niillä ei minulla ole ollut ongelmia. Ne meni vanhan koneen mukana... Ehkä tuo alkaa toimimaan kunnolla noilla 34 ICT:illäkin kun kipinä olisi kunnossa. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted October 28 Share Posted October 28 Mulla on boschin jälkeen toiminut aika kivasti myös Brisk tulpat (biltemasta) niitä oli muistaakseni kahta mallia kuplan lämpöarvoilla..nämähän taitaa olla entisen "Czekkoslovakian"PAL tulppien uusi tuleminen..on pelannut hyvin myös vanhemmissa hieman rikkaalla toimivissa koneissa. Nuo NGK on minun mielestäni epävarmoja koneissa joissa seokset on hieman karkeammalla kammalla jaettu. itse epäilisin ensin tulpanhattua..(NGK:n kin hatuissa on ollut viimeaikoina katkoksia) , ja sitten tulpanjohto..tulppa. Quote Link to comment
mikko k Posted October 28 Share Posted October 28 1 hour ago, Matti-Pekka said: Mulla on boschin jälkeen toiminut aika kivasti myös Brisk tulpat (biltemasta) niitä oli muistaakseni kahta mallia kuplan lämpöarvoilla..nämähän taitaa olla entisen "Czekkoslovakian"PAL tulppien uusi tuleminen..on pelannut hyvin myös vanhemmissa hieman rikkaalla toimivissa koneissa. Nuo NGK on minun mielestäni epävarmoja koneissa joissa seokset on hieman karkeammalla kammalla jaettu. itse epäilisin ensin tulpanhattua..(NGK:n kin hatuissa on ollut viimeaikoina katkoksia) , ja sitten tulpanjohto..tulppa. Hieman erimieltä NGK:n kynttilöistä. Mulla vaparikisavolsu työntää 304hv ulos.. Ja seoksetkin saattaa olla hieman karkeammalla skaalalla. Liian rikkaalla tai laihalla seoksella tulppia kyllä menee rikki. Uutta kynttilää vaan koneeseen. Quote Link to comment
JTG Posted October 28 Author Share Posted October 28 Johan rupesi taas kone käymään hyvin. Ostin Puuilosta uuden NGK BP6HS tulpan ykköspyttyyn. Ehkä tuo edellinen oli maanantaikappale tai moneen kertaan pudotettu varaston lattialle... 1 Quote Link to comment
Kharon Posted October 29 Share Posted October 29 (edited) Itellä ainakin tuntuu tulppia kuluvan ihan tasaiseen tahtiin kaikissa ilmajäähyissä, veikkaisin että vesivehjestä kuumempana käyvä kone syö niistä sisuskalut särki ja sitten ne vain alkavat hukata kipinää johonkin, kun tulpan valmistajakin on säästänyt laadusta: 70-lukuiset tulpat kestävät kunnes kärjet ovat kuluneet aivan pyöreiksi. Aika vakioreaktio itsellä että kun kone huomaa että nyt ei käy kunnolla, on vaihtaa ekana tulpat jos >2v vanhat. Jos se ei auta, niin sitten vasta ruvetaan etsimään jotain muuta. Sen verran usein auttaa, että toimii laiskan miehen korjauksena. Juuri tuollainen osittain katoava kipinä on ollut oireena itselläkin. Perustulpat (NKG:n BP5:set) olivat viimeksi ~3,5e/kpl niin ei kannata pahemmin säästellä. Hiekanvärinen tulppa on juuri sopiva, ei ole mitään syytä muuttaa. BP6 ja BP5 ovat aika lähellä toisiaan, BP6 käy kylmempänä ja on tarkoitettu kuumempaan koneeseen, vaikkapa bussissa tai viriteltyyn, vakioon BP5. Edited October 29 by Kharon typofix Quote Link to comment
metake Posted October 29 Share Posted October 29 Harmi tosiaan että noita boschin 4-kärkisiä ei saa enää lyhytkierteisinä. Mulla vakio 1600:ssa sellaiset kiinni ja 60 tkm niillä nyt menty, eikä vielä ole suunnitelmissa tulppien vaihto... Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Recommended Posts