Jump to content

korjauspellit laatu


Recommended Posts

Posted

Hei.

 

Korjaan juuri kuplassa olevaa ruostetta. Lämmityskanavat ovat alhaalta hieman pehmeitä, mutta muuten hyvässä kunnossa, joten ajattelin vaihtaa vain pohjaosan. Huomasin, että Paruzzilla on Klokkerholmin peltiä, joka on 0,75 mm paksua. Neoretrolla on todennäköisesti samaa, mutta myös kalliimpi pelti, jonka paksuus on 1,2 mm.

Onko kenelläkään kokemusta Klokkerholmin pellistä? Ainakin ruotsalaisilla foorumeilla se arvostellaan huonoksi. Kannattaako maksaa melkein kaksinkertainen hinta paksummasta pellistä?

 

Vaihdoin myös lattiapellit muutama vuosi sitten. Ostin uutta peltiä Neoretrolta ja silloin sain ilmeisesti ohuempaa peltiä. En ole vielä asentanut koria takaisin, joten en tiedä, miten se istuu, mutta muuten en pitänyt lattiapeltejä niin huonoina.

Posted

Lämmityskanavan pohja ja kynnyskotelon pohja ovat eri asioita ja veikkaan että tässä on kuitenkin kyse kynnyskotelosta?

 

Lämmityskanava on ihan vain lämmintä ilmaa varten, siihen se 0,75mm riittää ihan hyvin, mutta kynnyskotelon pohja on kantava rakenne ja se ei ole vahingossa paksumpaa peltiä tehtaalta, kiinnityspulteille koriin pitää olla tukeva alusta.

 

Kannattaa muuten uusia lämmityskanavat samalla kun kynnyskotelo on auki, paitsi jos ne jostain syystä eivät ole umpiruosteessa.

  • Like 1
Posted (edited)

Sijoita säästöt paksumpaan, niissä on muodotkin lähempänä alkuperäistä. Virtanen restoration panels tekee mielestäni tuohon parhaat mahdolliset pohjat, ja ihan kotimaista "käsityötä"

 

Nämä ainakin vuoteen 60 asti käyvät. Väittäisin että käy paljon uudempaankin

https://restorationpanels.com/product/heater-channel-closing-panels/

 

https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1624779

 

115€ + alv

 

 

Ja vinkkinä tosiaan, kannattaa avata koko pohja  putsata  suojata ja laittaa täysmittainen kerralla. Jos jossain on pehmeää, löytyy sitä jatkossa vähän sieltä sun täältä 

 

 

Lattiapellin ohuus tuntuu eniten siinä, kun auto on kasattu, lattia pänksähtelee ajaessa, penkit keinuu sivuun kaarteissa ja jarruttaessa eestaas. Arvokkaitahan paksut reprot ovat, mutta melko monelle se on iso EI jos on autoa ostamassa ja huomaa, että klokkerholmin sokeiden lapsityöläisten tekemillä universaaleilla korjauspaloilla korjattu...

 

Edited by ovaaliheppu
  • Like 2
Posted

Tuolta näyttää itse lämmityskanava esim. -74 möhkössä. Sun autossa se lienee vastaava. Kynnyskotelon pohja on kuitenkin osa korin kantavaa rakennetta.

 

IMG_4862.thumb.jpeg.25bbe064c8a05d5c2f278f778e782988.jpeg

  • Like 2
Posted

Klokkerholmin pelleissä vaikuttaa olevan kovasti laatuvaihteluita. Viimeksi Klokkerholmin tarrojen alta löytyi Embo tuotemerkin tarra ja valmistumaa oli Italia. Mm. toinen lokasuoja istui kohtuu hyvin, mutta toista en alkanut edes yrittämään, kun oli niin paljon heittoa joka suuntaan. Pelti oli myös tosi ohutta. Joten varauksella-

Posted
5 hours ago, mikko k said:

Tuolta näyttää itse lämmityskanava esim. -74 möhkössä.

 

Tuo on hyvä osa, halvat uustuotanto-osat on tehty ihan vain pyöreästä putkesta. Helpompaa ja halvempaa, mutta poikkipinta-alasta häviää samalla melkoinen osa.

Posted (edited)

Ilmaisin itseäni vähän väärin, tarkoitin tietenkin kynnyskotelon pohjaa, ei lämmityskanavan pohjaa. Avasin tänään kynnyskotelon siitä kohdasta, missä pelti oli huono. Yllätyin, että sisäpuoli on hyvässä kunnossa, samoin lämmityskanava, jossa on vain pintaruostetta. Pohjapellin puolikas oli huono vanhojen korjausten kohdalla, mutta loput tuntuvat täysin ehjiltä. Joten vaikka olisi hyvä avata ja käsitellä sisäpuolta, se ei tunnu kovin houkuttelevalta, kun pelti on täysin siisti. Tässä tapauksessa luulen, että teen vain pienempi korjauksen. Ajattelin kuitenkin käsitellä kynnyskotelon sisäpuolen niin hyvin kuin mahdollista. Uskon, että se kestää riittävän kauan joka tapauksessa.

IMG_2776.jpg

Edited by emsund
  • Like 1
Posted
1 hour ago, Kharon said:

 

Tuo on hyvä osa, halvat uustuotanto-osat on tehty ihan vain pyöreästä putkesta. Helpompaa ja halvempaa, mutta poikkipinta-alasta häviää samalla melkoinen osa.

Joo, se on ihan vw tehtaan originaali osa otettu ulos kynnyskotelosta. Avattu saumoista, siivottu sisältä öljystä ja hiekasta, hinkattu alkuperäiset maalit pois ja lopuksi maalattu uudelleen happomaalilla. Molemmille puolille tehty sama operaatio. Menee takaisin kynnyksiin kun aika koittaa.

  • Like 1
Posted

Virtaselta saa myös pätkinä noita pohjia helmakoteloon, jos sellaisia tarvitsee. Hitsausprimeri väliin ja kun kaikki paketissa niin Sika cavity wax 6220S pitkällä suutinpäällä suojaa aika kivasti. Löytyy vaikkapa motonetista

  • Like 2
Posted
On 10/26/2024 at 6:51 PM, emsund said:

Joten vaikka olisi hyvä avata ja käsitellä sisäpuolta, se ei tunnu kovin houkuttelevalta, kun pelti on täysin siisti. Tässä tapauksessa luulen, että teen vain pienempi korjauksen. Ajattelin kuitenkin käsitellä kynnyskotelon sisäpuolen niin hyvin kuin mahdollista. Uskon, että se kestää riittävän kauan joka tapauksessa.

 

Pintaruosteen eteneminkin pysyy aika hyvin kurissa nykyisillä ruostesuojauksilla ja sehän olisi helppo tehdä kun se on noinkin paljon auki.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...