Turbovesa Posted July 27 Posted July 27 Vanteet/ renkaat 1969 kuplaan kiinnostais. Kapeita 4,5" vakiovanteita on jo itsellä, niitä en tarvi lisää. Saa tarjota mitä löytyy. Quote
Turbovesa Posted July 31 Author Posted July 31 No mitähän nää sit maksais? Ja jos Oulussa nii pitäis sitten lähettää...? Quote
arvuuttaja Posted August 1 Posted August 1 (edited) No any More.. Edited August 13 by arvuuttaja Was Quote
Turbovesa Posted August 10 Author Posted August 10 Onks noi kapeemmat siis hinta renkaineen ja jos on, niin paljonko niissä on pintaa? Quote
arvuuttaja Posted August 10 Posted August 10 (edited) Mitäs noista enää pulaa.. Edited August 13 by arvuuttaja Ehkä omaan käyttöön sittenkin.. Quote
Turbovesa Posted August 13 Author Posted August 13 Kyllä noi vähän kiinnostais, mutta odottelen vielä jos tarjottaisiin jotain laillisia vanteita... Quote
ovaaliheppu Posted August 13 Posted August 13 Aikanaan oli jonkinsortin "vaatimus" huhu että hitsaajalla oli paineastialuokat, en oo moiseen törmänny vuosikausiin. Melko köpösiäkin tekeleitä menee leimalta läpi tuosta vaan ilman sen kummempia selvityksiä. Quote
villemil Posted August 13 Posted August 13 (edited) 12 hours ago, Turbovesa said: Jos ne on itse muutetut? Hyvin meni rekisteröintikatsastuksessa itse muutetut Lemmerz Sprint Star vanteet 4" leveyteen muutettuna 5.5" leveistä kun oli kunnolla hitsatut ja oikeasti suorat. Eikai muutostöistä kannata huudella liikaa konttorilla. Kun ovat hyvin tehdyt niin katsuri ei eroa huomaa tehdasvalmisteisista. Edited August 13 by villemil Quote
ovaaliheppu Posted August 14 Posted August 14 kyllä, eikä niissäkään enää mitään hitsausluokituksia oo kyselty Quote
Turbovesa Posted August 14 Author Posted August 14 Miks tää on aina tällästä...mäkin tiedän että itse duunattuja vanteita saa katsastettua, mutta se ei tee niistä laillisia. Jos joku on sitä mieltä että ne on laillisia, niin laittaa vaan tähän tietoa. Quote
Tanhis Posted August 14 Posted August 14 43 minutes ago, Turbovesa said: Miks tää on aina tällästä...mäkin tiedän että itse duunattuja vanteita saa katsastettua, mutta se ei tee niistä laillisia. Jos joku on sitä mieltä että ne on laillisia, niin laittaa vaan tähän tietoa. Itse elänyt kanssa aina oletuksella että hitsatut on laittomia. Mutta kun katsastajan käsikirjaa lukee niin ainut mikä mielestäni on tätä vastaan on että 1990 jälkeen vanteet on oltava e-hyväksyttyjä. Tietty itse näen ison eron pellin kisulla levitetyn ja keskiön vaihdon välillä. Kuten tuossa joku mainitsikin jos alumiinivannetta korjataan hitsaamalla niin tämä mielestäni huomattavasti vaarallisempaa kuin kehän vaihto mutta nämä kaikki vain valistuneita mielipiteitä, ei varmaa tietoa. 1 Quote
-tipi- Posted August 14 Posted August 14 Turbovesa tietää paremmin kuin lainsäätäjät? https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-ja-autot/2e922aa5-1506-46b5-bbbc-91963b3d8399 Quote
Turbovesa Posted August 14 Author Posted August 14 (edited) Esitäpäs nyt se pykälä missä sallitaan peltivanteen keskiön kääntäminen tai kehän vaihtaminen tai kehän levittäminen hitsaamalla. Kaikille helpompaa kun tiedetään se sallituksi. Edited August 14 by Turbovesa Quote
-tipi- Posted August 14 Posted August 14 (edited) Esitä se pykälä missä se kielletään, koska väität tietäväsi sen. Kerro myös Traficomille, kun Maaseudun Tulevaisuuden mukaan, heillä ei ole siitä tietoa. Edited August 14 by -tipi- Quote
Turbovesa Posted August 14 Author Posted August 14 Korjaushitsaaminen ja rakenteen muuttaminen on eri asioita... Quote
-tipi- Posted August 14 Posted August 14 (edited) Mikä pykälä ne erottelee ja miten? Quote Kohtaan on myös lisätty määräys, jolla mahdollistetaan vanteiden muuttaminen vannevalmistajan antaman ohjeistuksen mukaisesti. Määräyksellä pyritään selventämään tilannetta vanteiden rakenteen muuttamisen osalta ja sitä että kyseisten komponenttien muuttaminen ja muutosten hyväksyminen ilman vanteen valmistajan ohjeistusta on kiellettyä. Jää tulkinnan varaisuus mikä on korjausta ja mikä rakenteen muuttamista. Jos vaihdat peltivanteen kanttiin ajetun kehän, onko se rakenteen muuttamista vai korjaamista. Toki et mahda löytää KPZ:tan ohjetta kehän vaihtamiseen, joten miten se tulkitaan? Määräyshän on vuodelta 2021, mutta miten tulkitaan vuoden 1969 auton kohdalla? Edited August 14 by -tipi- Quote
Turbovesa Posted August 14 Author Posted August 14 TRAFICOM/540030/03.04.03.00/2019 tossa sanotaan että hylky jos rakennetta muutettu... Quote
Tanhis Posted August 14 Posted August 14 10 hours ago, Turbovesa said: TRAFICOM/540030/03.04.03.00/2019 tossa sanotaan että hylky jos rakennetta muutettu... Niin missä kohtaa? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.