Guest BugPower Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Niin mikä on teho ennätys vw T-1 tai T-4 lohkosta!? =D paljoko on saatu tehoja? pistäkääpäs linkkejä tjsp! =) Quote
Guest BugPower Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 joo oon nähny sen hirmu myllyn street turbo sivuilla :O Quote
Guest ritariässä Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 mut eikös markon turbo oo lehtitietojen mukaan 1,6 litranen wasserin lohkolla:) Quote
-tipi- Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Vielä ollaan siis kaukana Porschen 1,5l turbo F1 koneen litratehoista :o) Quote
Guest ritariässä Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 ja kyseisen formula-aikakauden bemun myllyistä revittiin parhaimmillaan noin 1500 hepan lukemia. lohkoina vanhat ja käytetyt tuotantomallien valurautamöykyt:) noil lukemilla kuplan työntötangot olisivat ihmeissään,heh Quote
-tipi- Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Mitkä lie koneen specsit tuossa Devil's Hot Rodissa? Noin sivun puolivälissä. Tai tehot tässä VW Paradisen Dragsterissa? Quote
Guest Raggare Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 noo jos OT jatkuu top fuel sarjan koneista, maksimi 500cid eli ~8.2 litraa tehoja 6000-8000hp ja koneessa tönäri kaks vena tekniikkaa :D Quote
Guest Valtsu Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 1.5l koneesta 900 heppaa wtf? x( Tuolloin noissa sai käyttää vaikka mitä polttoaineita joten eiköhän noi litkuja "viritelty" yhtä surutta kuin mitä moottoreitakin. Quote
Guest Raggare Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 tolueenia saa kaupasta, sitähän se +80% oli Quote
Guest Valtsu Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Olihan noi B-ryhmäläisetkin aika rajuja. Tekniikka kuitenkin jotain muuta ku mitä formuloissa on nähty. "Audi vetäytyi välittömästi Henri Toivosen kuolemaan johtaneen onnettomuuden jälkeen. Muutama kuukausi tämän jälkeen Audi ilmoitti, että heillä olisi ollut jo valmiina seuraavan sukupolven turbokone, josta olisi irronnut huimat 1000hv!" Tuolla lisää: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=29439 Mikäs se rataluokka on missä noilla B-ryhmän kaltaisilla on tässä viime vuosinakin ajeltu? Vai ovatko jopa peräti noita ex B-ryhmäläisiä Edit: joo... Sori tää OT Quote
Racing Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 ja kyseisen formula-aikakauden bemun myllyistä revittiin parhaimmillaan noin 1500 hepan lukemia. lohkoina vanhat ja käytetyt tuotantomallien valurautamöykyt:) noil lukemilla kuplan työntötangot olisivat ihmeissään,heh BMW M10 moottorista nämä lukemat. Aikanaan 1.6L moottori joka putkitettiin ja tehtiin 1500 kuutioiseksi. Tehdas osti ihmisten autoista käytettyjä moottoreita ja antoivat uudet tilalle. Vanha lohko kesti paremmin kun aivan uusi. Quote
Guest ritariässä Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 ja kyseisen formula-aikakauden bemun myllyistä revittiin parhaimmillaan noin 1500 hepan lukemia. lohkoina vanhat ja käytetyt tuotantomallien valurautamöykyt:) noil lukemilla kuplan työntötangot olisivat ihmeissään,heh BMW M10 moottorista nämä lukemat. Aikanaan 1.6L moottori joka putkitettiin ja tehtiin 1500 kuutioiseksi. Tehdas osti ihmisten autoista käytettyjä moottoreita ja antoivat uudet tilalle. Vanha lohko kesti paremmin kun aivan uusi. ja jos joku nyt ihmettleee käytettyjen lohkojen käyttöä niin kerrottakoon käytettyjen hakeneen ne muodot mihin ne tulee jäämään eli uutuuden jälkeiset jännitykset ym lohkoista karaistuneet käytössä pois. Quote
Timppa Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 joo, olihan noita.. hondan F1 kuulemma kanssa kehitteli omaa vastaustaan turbo aikakauden kahinoihin, oli omana aikanaan kuulemma todella futuristinen, ovaalimännillään ect. mutta kyseistä konetta ei koskaan saatu radalle, ennen turbokausien loppua. Quote
Teevee Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Onkos kellään tietoa tosta Dahlbackin ennätysturbokuplasta? Oli jotain juttua tuning.fi-lehdessä ja muistaakseni joskus oli v8-lehdessä juttua et oli kilometrin matkalla ottanut 298km/h mittariin tai jotain..liki 300km/h kuitenkin. Nii ja eikös noista Pauterin tekemistä koneista oo otettu jotain 980heppaa? näin muistaisin.. Quote
Guest Toheltaja Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Ovaalimäntiä oli jossain Hondan katupyörissäkin taannoin. tosin ei kauaa.. Tolla yritettiin saada paras mahdollinen hyöty nääs kahdelle venttiilille. Varmasti ois paikallinen koneistamo ollu huuli pyöreenä ku ois vieny porautukseen ;) Quote
metake Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Ovaalimäntiä oli jossain Hondan katupyörissäkin taannoin. tosin ei kauaa.. Tolla yritettiin saada paras mahdollinen hyöty nääs kahdelle venttiilille. Varmasti ois paikallinen koneistamo ollu huuli pyöreenä ku ois vieny porautukseen ;) Honda NR750. Siitä saatiin paras mahdollinen hyöty 8:lle (!) venttilille. Eli 4-sylinterinen 32-venttiilinen. Samoin siinä oli 2 kiertokankea / mäntä. Honda suunnitteli sitä superbike kilpuriksi, mutta säännöt muutetettiin juuri ennen pyörän esittelyä siten, että männän tulee olla pyöreä. Tekivät siitä sitten katupyörän ettei koko suunnittelutyö olis menny hukkaan. Quote
Guest Hannu Mattila Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 No tää menee nyt jo OT:n OT:ksi. Verstaalle tuli patu, joka oli pamauttanut vanhalla corollalla transitin kylkeen, epäili että olisko menny männät soikeeksi siitä äkkipysäyksestä, kun oli kone alkanu sen jälkeen savuttaan.. En oikein tienny, että mitä siihen olis pitäny vastata..? :) Eikä corollalla ollu ajettu vasta kuin 350tkm.. Tuli vaan noista männistä mieleen. Quote
Teevee Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Heh.. Tuosta Dahlbackin kuplasta vielä.. oli vissiin saanu jonkun kilpailukiellon ku oli niin ylivoimainen.. Nooh, olivat keksineet kilpailukiellon syyksi, et kupla valutti VETTÄ radalle.. Vaikka siis kone EI ollut vesijäähdytteinen. :) Quote
Guest Forsbacka Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Kun noista bemarin F-1 turbopadoista oli juttua, niin oli pakko kaivaa tämä sivu: http://www.gurneyflap.com/engine.html Hyviä kuvia ja tarkempaa dataa noista tuon ajan formuloista. On siellä kuvattuna joku porschen 16-mukinen boxerikin, jos jotain sattuu ilmajäähypaskat kiinnostamaan. Quote
Guest BugPower Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 kenelläkään tietoa/kuvia tuosta 980 heppasesta kuplasta? :D minnes sijoitatte yleensä intercoolerit turbo kuplissa ? Quote
Roope Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 ite ainaki ajattelin pistää sen siiveksi taakse ja on niitä näkynny takapenkin tilalla. Quote
Guest kvaaq Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 ...On siellä kuvattuna joku porschen 16-mukinen boxerikin, jos jotain sattuu ilmajäähypaskat kiinnostamaan. Hyvän näkösiä noi virranjakajat. "Tää letku tais mennä tohon mukiin...eiku..." -k Quote
Teevee Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 kenelläkään tietoa/kuvia tuosta 980 heppasesta kuplasta? :D Pauterin kotisivulta: "Dyno results on one of our own turbocharged methanol (no nitro, no nitrous) version at 35 lbs boost produced over 980 hp and 780 ft/lbs torque at 7400 rpm and 6800 rpm, respectively." Ja linkki sivulle: http://www.pauter.com/super_pro.htm Quote
Guest BugPower Posted April 4, 2007 Posted April 4, 2007 haha tuo kone mulle! =) onko tuo WBX lohko Quote
Guest Posted April 4, 2007 Posted April 4, 2007 ^ wbx lohko?!?? vai oliskohan nyt kuitenkin Pauterin oma moniosainen lohko jossa vw:stä muistuttaa vain sylintereiden määrä ja nokka-akselin sijainti. Pelkät tuollaiset kannet maksaa vajaan neljä tonnia riippuen varusteista... Rajumpi katukäytettävyys arveluttaa suuresti kun katsoo jäähdytysripoja... Mutta nämä ovatkin tehty vain suoraan ajamiseen. (paitsi pappa-Donin matalapuristeinen cruiseri-ghia :D) Quote
Guest Forsbacka Posted April 4, 2007 Posted April 4, 2007 ...On siellä kuvattuna joku porschen 16-mukinen boxerikin, jos jotain sattuu ilmajäähypaskat kiinnostamaan. Hyvän näkösiä noi virranjakajat. "Tää letku tais mennä tohon mukiin...eiku..." -k Tämäkin Ferrari jokseenkin perverssin näköinen sytkän osalta. V-12, kaksi jakajaa ja neljä puolaa. Italialaiset tunnetusti ymmärtää sähkölaitteiden päälle. Ehkä ne on sen verran tässä kohtaa ymmärtäneet, että ainut keino päästä maaliin asti on kahdentaa koko sytytys. http://www.gurneyflap.com/Resources/PICT3310.jpg Ei kylläkään formula ja muutenkin alkaa oleen aika off-topic. Noita formulakuvia kun katselee, niin jo 70-luvulla joka härveli oli mekaanisella ruiskulla. 80-luvun härveleissä alkaa sitten olemaan jo sähköisiäkin ruiskuja, mutta vain muutamalla sytyttää suoraan ilman jakajaa. -Edit- Kävi askarruttamaan, että miten ne 70-luvulla sen mekaanisen ruiskun tekivät, kun voi arvata, että formulassa ei mitään mekaanista ilmamäärämittarilautasta käytetä. Tästäpä tuo näkyy selvästi: http://www.gurneyflap.com/Resources/IMG_0113.jpg Nokan päässä pumppu ja luistimallisesta kaasuläpästä vipu, joka pienentää syöttiä osakaasulla. Helppoa, kuin mikä. Quote
Guest Raggare Posted April 4, 2007 Posted April 4, 2007 http://www.hilborninjection.com/product ... &CatId=150 siitä mekaaninen ruutta volkkariin http://www.amayesing.com/images/literat ... 20diag.jpg Quote
-tipi- Posted April 4, 2007 Posted April 4, 2007 Minusta tässä 917:n oli hauskassa paikkaa noi ruutan suuttimet. Taustalla näkyy (huonosti) ko. kikottimen runko. Quote
Guest Posted April 4, 2007 Posted April 4, 2007 ei ole mikään ainutkertaiseksi jäänyt suuttimen sijoituspaikka. tosin modernimmeissa formulamoottoreissa suuttimet ovatten keskellä imutorvea joku 10-20mm irti torven päästä....... Quote
Guest Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Eikä sen tartte olla edes formula.. eräs suomen ratoja kiertävä jannu koitti jo aikoinaan eri sijoitusmalleja ja totesi omassa ratakilpurissaan ton asennusmallin kaikkeesta toimivimmaks. Tuolla linkin takana oli muutama kuva tuostakin mallista. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.