Guest ¤DumCoP¤ Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Kuulin tälläisen jutun.. Eräs vanhankansan vw-kuski kertoi minulle, että jos kuplan öljytilaan on päässyt vettä ja se on seisonut siellä pitempään (vetistyneet metsälöydöt), niin lohko on kuuluma käyttökelvoton? Alumiinihan lähtee kyllä hapettumaan veden seurauksista, tämän mukana lohko hilseilee metallihilettä pitkään.. (kai?!) Ovat kuulema pilanneet monta *hyvää mottoria huonoilla lohkoilla, mahtaakohan tämä pitää paikkansa?? Tähän mies vielä lisäsi, "siinä sen näkee miksi volkkarin lohkoihin ei ole tarkoitettu laitettavaksi vettä.." ;) Kokemuksia, kuultuja juttuja? -Eetu- Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Lohkot on suurimmaksi osaksi magneesiumia.. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Tuskin kampura tai kiertaritkaan vedessä uittamalla paranee. Quote Link to comment
Guest ¤DumCoP¤ Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Jotain kuvaan viittaavaa tuli ensin itsellenikin mieleen.. Ei kylläkään ihan noin pahana.. :D Onkohan nokkaratas ja lohko samaa materiaalia? -Eetu- Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Ei taida olla vaan kyseessä näyttäis olevan semmoinen ilmiö että lohkon metalli on jalompi metalli kuin ratas jolloin se hapettuu... ;) Quote Link to comment
Guest ¤DumCoP¤ Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Mulla menee tuo fysiikka/kemia jonkun verran yli hilseen.. :P Mutta sittenhän vois näin maalaisjärellä kuvitella että lohko ei pääse hilseilemään vaan sisäkalut kuluu ensin pois? Ja mitenkäs sitten jos koneessa on kuitenkin öljyä jonka seassa on vettä? Itse kun olen laittanut koneen "seisomaan" ni samalla oon ladannu sen täpötäyteen öljyä.. -Eetu- Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Ei se vesi sellaisenaan tee sitä pahaa, vaan happi. Jos vesi on öljyn seassa(oikeastaan se ei voi olla seassa vaan parhaimmillaan pelkästään "emulgoituna", mutta joka tapauksessa se erottuu öljystä kun se on seissyt jonkin aikaa ja muistaakseni vesi on kevyempää kuin moottoriöljyt joten se nousee pintaan ja hapettaa sitten ne metallit joka ovat veden kosketuksessa. Jos vesi menis pohjaan öljyn alle se ei tekis mitään koska happi ei pääse veden sekaan öljyn läpi. Edit: Tuon näköiseksi splitin vaihdelaatikko menee jos se lojuu happamassa vedessä riittävän kauan... ;) Quote Link to comment
Gerbiili Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Kyllä se on se öljy joka on kevyempää. Mutuna taitaa huidella ominaispaino jossain 0,9kg tietämillä. Öljykin muuten hapettuu. Quote Link to comment
Racing Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Onhan näitä nähty,sisäpuolelta rakoille syöpyneitä lohkoja. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Magneesiumista muuten tulee Magneesiumhydroksidi joka on syövyttävää samaten kuin lipeä... Quote Link to comment
mite^ Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Sanon oman sanani tähän vaikken näistä kemiallisista asioista niin ymmärrä. Omasta koneesta oli syksyn ja talven aikana mennyt vettä kaasarista sisälle. Öljyt kun päästi pois niin vettä tuli aika lahjakkaasti, mutta kaasari ok, syliterit ok, kampi, veivit, lohko, ok. mikään siis ei ollut syöpynyt. Ja nyt on koneella ajettu hyvillä mielin :) edit. Hups tuli nostettua vähän vanha keskustelu ylös. :) Quote Link to comment
Jallu Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Pitäskös lohkon palasta ottaa analyysi ? keh... Kampiakselin orggis-tapeista tehtynä jo..jotain malmipohjaista sanoivat labran miehet.. Quote Link to comment
Guest ¤DumCoP¤ Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 No nyt se tuli tälläinen lohko vastaan.. Oli idea ruveta siitä rankentelemaan konetta kesäisiin ajoihin.. Uskaltaakko vai eikö uskaltaa.. Mielessäni kävi, jos tekisin niin että putsaisin lohkon huolella ja tämän jälkeen "paistaisin" sen jossain *uunissa ~110:ssa asteessa hetken?! Voinko saada sen mahdollisen hapettumisen loppumaan sillä? Viisaammat auttakoon.. Onko muilla käyttökokemuksia lohkoista joissa on ollut vettä? -Eetu- Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 mie oon joskus koittannu ihan hiekkapuhalluksella että kuinka kivasti tuommonen hapettuma on menny syvyyttä kun pinnassa on jo selvää rakkulaa. Se lohko oli ainakin käyttökelvoton. Ei näyttänyt hapettuneena ees pahalta, mutta kun sai hapettuman pois ja pinnat puhtaaks niin oli täynnä neulan mentäviä reikiä läpi asti. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.