Guest dj_ville Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 onko joku rakentanu tuommosen peräkärry kuplan??? onko se peräkärry vai "asuntovaunu" jos joku ois tehny ja sais piirrustuksia ja kuvia.. ois tarkotus itekin rakentaa mutta hyvä kuulla muiden kokemuksia valmistuksesta.... sattu vaan osumaan tuolla kyröskosken suunnalla yhdessä pihassa ko. laite... ja pakkohan semmonen on rakentaa tai ostaa... Quote
Essi Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 sattu vaan osumaan tuolla kyröskosken suunnalla yhdessä pihassa ko. laite... ja pakkohan semmonen on rakentaa tai ostaa... Tarkoittanet Hämeenkyrössä, Vaasantien varressa olevassa "autoliikkeessä" olevaa kärryä. Varmasti on myynnissä, mutta en nyt saa päähäni puljun omistajaa. On ollut jo pari vuotta samassa paikassa. Quote
Guest dj_ville Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Tarkoittanet Hämeenkyrössä, Vaasantien varressa olevassa "autoliikkeessä" olevaa kärryä. Varmasti on myynnissä, mutta en nyt saa päähäni puljun omistajaa. On ollut jo pari vuotta samassa paikassa. juu niinhän se olikin... siellä se on pakettiautojen keskellä... jos essi saat jostain selville sen kaverin nimen.. ilmottele yv:llä niin pääsen tekemään kauppoja... Quote
Essi Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Voin yrittää kysellä, jos joku tuntis sen tyypin.. Joskus se ilmoitteli niitä pakuja ja kuorma-autoja Keltaisessa Pörssissä. Quote
Guest rutku Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Onko kärry tehty koko kuplasta? Onko jollain kuvaa? Miten akselistot? Quote
Essi Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Onko kärry tehty koko kuplasta? Onko jollain kuvaa? Miten akselistot? Se on tehty vähän niinku kahdesta Kuplasta. Muuten näyttää Kuplalta, mutta nokkapelti ja etulokarit on pois. Etupää on askarreltu uudestaan käyttäen mm. Kuplan konepeltiä.. On ollut mielessä poiketa joskus se kuvaamaan, kun monta kertaa viikossa ajelen siitä Kuplalla ohi.. Akseleista ja sisustuksesta en osaa sanoa mitn. Joskus sitä kaupattiin keskeneräisenä eri autolehdissä, tais olla myös Volkkari-lehdessä..? Sen jälkeen ilmestyi Hämeenkyröön. Quote
Guest vwjuike Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Olin aikanaa kaupoissa kyseisestä kärrystä, tuulilasiin saakka normaali mutta tietysti täysin "tyhjennetty" kupla ja nokkapellin tilalla moottoriluukku + aisa. Itsellä puutui homma siihen kun sitä ei saa kilpiin (aisapainoa liikaa) tietääkseni kevytkärryssä saa olla vain 25 kg, korjatkaa jos olen väärässä. Vetää sitä saa noinkin mutta eikös tule nopeusrajoitukset niinkuin työmaakopeilla yms, olikos max nopeus 40 km tunnissa, korjatkaa edelleen jos tietoni ovat väärät... Quote
Guest rutku Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Elikkä kärryssä taka-akseli omalla paikallaan? Quote
-AP- Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Onko kyseessä se vaasalainen hinattava laite? Ei siis peräkärry, vaan kilvetön häkystin hirvittävällä aisapainolla? Hinattavalla laitteellahan ei saa sitten kuljettaa yhtään mitään... Quote
Guest dj_ville Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Onko kyseessä se vaasalainen hinattava laite? Ei siis peräkärry, vaan kilvetön häkystin hirvittävällä aisapainolla? Hinattavalla laitteellahan ei saa sitten kuljettaa yhtään mitään... ei kyllä tässä laitteessa oli mielestäni kilvet kun ohi ajoin.... Quote
Essi Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Ei sen mahdollista kilpeä voi nähdä Vaasantieltä, kun on aisa tielle päin. Saattaa näyttää hämäävältä, kun on konepellit molemmissa päissä.. Semmonen beige / harmaa on väriltään. Tais olla juu Vaasan suunnalla silloin joskus myynnissä.? Aisapainoa varmaan on paljon, koska pyörät on alkuperäisillä paikoillaan. Quote
vilkku Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 onko joku rakentanu tuommosen peräkärry kuplan???onko se peräkärry vai "asuntovaunu" jos joku ois tehny ja sais piirrustuksia ja kuvia.. ois tarkotus itekin rakentaa mutta hyvä kuulla muiden kokemuksia valmistuksesta.... sattu vaan osumaan tuolla kyröskosken suunnalla yhdessä pihassa ko. laite... ja pakkohan semmonen on rakentaa tai ostaa... Moro! Onko kyseessä tämmönen härveli? Tää kuva on muutaman vuoden vanha ollu jossain tietääkseni juuri Vaasan suunnalla myynnissä! Tämmönen olis kiinnostanut itseä ainakin kovasti! En sitten tiedä minkälainen siellä Hämeenkyrön suunnalla on? Mutta voisin kuvitella kommenttien mukaan, että tämäntyyppinen. Luulisin, että tämmöselle kärrylle voisi olla enempikin kysyntää =) Vilkku ps. Jos en väärin zoomaillut, niin tossa ikkunassa luki että "Myydään € 690 Till salu" numerosta ei saanut selvää..... kuva on otettu 5/2003 eli vanha on! Quote
Essi Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Uskaltaisin väittää, että on sama vehje täällä H-kyrössä. Quote
vilkku Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Uskaltaisin väittää, että on sama vehje täällä H-kyrössä. Tätä vähän arvelinkin! Quote
Guest dj_ville Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 juurikin tuollanen se oli.. niin se tais olla että katoin väärin ja eihän siinä ollukkaan kilpiä.. luulen et se on just tuo mikä on nyt hämeenkyrössä... taidanpa ihan huvikseen ostaa pois, jos essi saa tuon kaverin yhteystiedot.... Quote
multanen Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Ei kilpiä, kun kyseessä on hinattava laite. Mukava olisi kuunnella kun joku selittää tien päällä poliisille miksi kyseessä on "hinattava laite". Se kun ei saa olla tarkoitettu henkilöiden eikä tavaroiden kuljetukseen, eikä myöskään saa olla asuntovaunu... Eli mihin se sitten on tarkoitettu? Ainakin kannattaa valmiiksi kehitellä selitys ennen kun lähtee liikenteeseen... Quote
Guest rutku Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Onko suomessa muita kuplasta rakennettuja kärryjä? Quote
-AP- Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Kyllähän Himoksellakin on ollut useita 'autonpuolikkaita', sekä Kuplista että Pakuista tehtyjä. Tänä vuonna vaan uuden omavalmisteisen peräkärryn tekeminen (rekisteröinti) on selvästi hankalampaa ja kalliimpaa kuin aikaisemmin (vetoaisan tyyppihyväksyntä). Quote
mikan Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Ei kilpiä, kun kyseessä on hinattava laite. Mukava olisi kuunnella kun joku selittää tien päällä poliisille miksi kyseessä on "hinattava laite". Se kun ei saa olla tarkoitettu henkilöiden eikä tavaroiden kuljetukseen, eikä myöskään saa olla asuntovaunu... Eli mihin se sitten on tarkoitettu? Koirankoppi? t. Mika Quote
GT78 Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Mukava olisi kuunnella kun joku selittää tien päällä poliisille miksi kyseessä on "hinattava laite". ... Eli mihin se sitten on tarkoitettu? Ajoneuvolaista poimittu: "Hinattavalla laitteella tarkoitetaan muuta hinattavaa ajoneuvoa kuin perävaunua. Hinattava laite on myös: 1) erikoiskuljetukseen käytettävän puoliperävaunun kytkemiseen tarkoitettu puoliperävaunun tavoin kuormittuva välivaunu, joka jakaa perävaunulta tulevan kuormituksen vetoauton vetopöydälle ja välivaunun akselistolle 2) m1 tai n1-luokan ajoneuvoon kytkettävä apuvaunu, jota käytetään pääasiassa vaurioituneen ajoneuvon hinaamiseen." Tämä löytyy Ajoneuvolaki 18 § Eipä tuosta hirveästi jää mietittävää. Eli sitä vain hinataan perässä, eikä sitä ole tarkoitettu esim. tavaran kuljetukseen perävaunun tyyliin. Esim. erilaiset työkoneet joissa on pyörät alla (ainakin jotkut asvaltointikoneet on näitä), soramurskaimet yms. Quote
Essi Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Tuo autoliike on www.kyrocar.fi Kappas. Siinäpä se. Quote
multanen Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Eipä tuosta hirveästi jää mietittävää. Eli sitä vain hinataan perässä, eikä sitä ole tarkoitettu esim. tavaran kuljetukseen perävaunun tyyliin. Esim. erilaiset työkoneet joissa on pyörät alla (ainakin jotkut asvaltointikoneet on näitä), soramurskaimet yms. Tässä on juuri täydellinen selitys: "Sitä vaan hinataan perässä" eikä se ole tarkoitettu mihinkään. xD Kuplan takaosa kun ei ole asfalttikone, soramurskain eikä hinauksen apuvaunu. Vakavasti puhuen en oikeasti tiedä, voihan tuo vaikka olla laillinen selvitys joka menee läpi. Quote
Guest T-Bag Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Laittaa moottoritilaan generaattorin ja kuljettaa sitä generaattorivaununa... Quote
Kape77 Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Mikäs oli hinattavan laitteen suurin sallittu vetonopeus? 40kmh, vai vähempi? Quote
GT78 Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Tässä tapauksessa nopeusrajoitus olisi 60 km/h, koska kyseessä on M1-luokan peli johon kiinnitetään jousittamaton hinattava ajoneuvo. Toinen vaihtoehto tälle olis se, että jos siinä kuppelissa olisi painoa yli 750 kiloa ja se olisi jarruton hinattava ajoneuvo olisi nopeusrajoitus sama 60 km/h. Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä, 3§, 3. kohta ja sieltä eka momentti/a-kohta..:) Quote
Guest dj_ville Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Tässä tapauksessa nopeusrajoitus olisi 60 km/h, koska kyseessä on M1-luokan peli johon kiinnitetään jousittamaton hinattava ajoneuvo. Toinen vaihtoehto tälle olis se, että jos siinä kuppelissa olisi painoa yli 750 kiloa ja se olisi jarruton hinattava ajoneuvo olisi nopeusrajoitus sama 60 km/h. Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä, 3§, 3. kohta ja sieltä eka momentti/a-kohta..:) mutta muuttaakohan asiaa jos siihen laittaa jarrullisen vetoaisan ja jarrut??? sillonhan aisapaino saisi olla suurempi ja olisi mahdollista saada rekisteriin, vai olenko ihan väärässä?? Quote
Kape77 Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Kaveri on pikihommissa ja niillä on niitä siirrettäviä opasteita, vilkkuvalot ja siniset nuolet sun muut. Puheli että ovat kilvettömiä ja niissä on joku todella pieni nopeusrajoitus. Taisi puhua paskaa kuten yleensä =P Quote
GT78 Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 No ei välttämättä. Sehän on vaa yleisrajoitus ts. hinattavaa ajoneuvoa perässä vedettäessä maksimirajoitus. Voi sitä esim. sen varoitustaulun valmistaja katsoa että tätä höskää nuolineen ja valoineen ei voi hinata yli 30 km/h tai hajoaa palasiks... Quote
Guest Japi Posted May 18, 2007 Posted May 18, 2007 Onko tässä ko. kärryssä volkkarin oma pohjalevy vai miksi on liian paljon akselipainoa? Ja mitä siitä mahtaa painoa löytyä? Quote
Guest Japi Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 Onko tässä ko. kärryssä volkkarin oma pohjalevy vai miksi on liian paljon akselipainoa? Ja mitä siitä mahtaa painoa löytyä? ??? Quote
Guest rutku Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 miksi on liian paljon akselipainoa? Kyse ei varmaan ole akselipainosta vaan autoon kohdistuvasta aisapainosta. Aisapaino ei saa ylittä 4% kärryn sen hetkisestä painosta ja saa olla enintään 25kg. Tossa kärryssähän on akseli takapyörien kohdalla jolloin varmaankin 3/4 kärrynpainosta on aisalla. Quote
Guest Japi Posted May 22, 2007 Posted May 22, 2007 Okei, no nyt ymmärrän. Jos siinä on omapohjalevy vielä, sehän painaa aika rutosti silloin muutenkin. Mitä pohjalevy mahtaa painaa, onko mitannut tai kokeillut? Quote
Guest rutku Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Pohjalevyn kantaa kaksistaan! Koriin tarvitaan vähintään kolme! Joko joku on käynyt katsomassa kärryä? Quote
Guest veewee Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Pohjalevyn kantaa kaksistaan! Koriin tarvitaan vähintään kolme!Joko joku on käynyt katsomassa kärryä? Pari kesää sitten nostelin koria nykyisen vaimoni kanssa kahdestaan ihan kevyesti... No joo, mä oon kahden kokoinen:) Quote
Guest rutku Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 Himoksella oli viikonloppuna yksi kuplasta rakennettu peräkärry! Quote
Guest HessuS Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 yhden harrastajan galleriasta löytyi tämmönen kuvatus kärristä.. http://zyde.net/kupla/tapahtumat/Bif2007/P1020818.html Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.