Jump to content

123 Virranjakaja


Guest Hugo

Recommended Posts

Guest janie79
Posted

Ok, puola on kunnossa, niin noi kolme muutakin. Mistä jutusta seuraavaksi lähdetään hakemaan vikaa? Eli en saa edes kipinää tulpalle yrityksistä huolimatta. Jakajakin vaihdettiin jo uuteen.

Posted

Kokeile antaa lisävirtaa startauksen aikana, jännite tippu aika alas.

Guest janie79
Posted

Pitää koittaa. Laitoin just vanhan 009 jakajan kiinni ja tärähti saman tien tulille.

Posted

Ota se 123 jakaja irti ja kokeile miten toimii ilman starttia. Pyörität siis sitä käsin ja riittää kun on puolan sytkäjohto lähellä moottoria (niin ei tule ainakaan kipinää sormille kun pyörität jakajaa). Muista maadoittaa koko jakaja, esim erillisellä johdolla moottoriin.

Guest janie79
Posted

Noniin, tämä selvisi. Kirjoitan tän tänne vaikka mua hävettää tunnustaa oma moka :)

 

Eli mulla oli auton johtosarjasta puolaan tuleva +12v johto väärässä navassa. Vanha kombo toimi, koska se oli kärjellinen versio. Koska vanha toimi, en edes tajunnut tarkastaa "itsestäänselvyyksiä". Aloin kaivelemaan vanhoja kytkentäkaavioita (alkuperäisiä) ja siitä vyyhti lähti purkautumaan. Vaihdoin 123:lta tulevat piuhat oikeisiin napoihin. Nyt pelaa kuin kello, lähti ekalla täräytyksellä käyntiin.

 

Suurkiitos Oberschlachterin äijille aivan mahtavasta asiakaspalvelusta ja after sales tuesta :)

  • 2 months later...
Guest AutoTune.fi
Posted

Uunituoreet sytkäpoksierä saaapunut.

Saa vaikka täysin sekventiaalisen sytytyksen.

Löytyy nakutustunistusta

Pakokaasunlämmönmittausta

Anturoinnit, kaikki normit lämmöt, O2..

Launch control

Boost control

Vapaita lähtöjä, ohjauksia

Vaihtovalo

 

Hukkakipinällä polt on setti tulee myyntiin hintaan alkaen 349e.

Sisältää:

Piuhat, anturit, puolan, poksin

post-4713-13888363606397_thumb.jpg

post-4713-13888363607485_thumb.jpg

Guest AutoTune.fi
Posted

Siis tietenkin omaa designia ja specksit, mutta levy teetetty.

Guest Aircooled.fi
Posted

Yleisin syy kärjettömien sytytysmodulien palamiseen heti asennuksessa on juuri se, että virtalukolta puolalle tuleva 12V johto on kytketty väärin, eli puolan miinusnapaan.

 

Normaali kärjellinen / kondensaattorilla varustettu järjestelmähän toimii tästä huolimatta, mutta koska sytytysmodulit pitää ehdottomasti kytkeä oikein (punainen plussaan, musta miinukseen) niin moduli kärähtää heti, kun kytkee virrat, ellei asennuksessa huomaa tarkistaa alkuperäisiä kytkentöjä.

 

Kun siis hankit mitä tahansa päivityksiä sytytyspuolelle, joihin liittyy jakajan vaihto / jakajan sisuskalujen vaihto, niin tarkista aina, että johdotus puolalle on oikein.

  • 5 months later...
  • 2 years later...
Posted

En löytänyt hakemalla suoraa vastausta.

 

Kyseessä 123 alipaineversio jakaja, mikä näistä valmiina olevista ohjelmista / käyristä vastaa 009 ennakkokäyrää?

 

Tai löytyykö jostain tietoa, minkälaisia nämä muut ohjelmat on?

 

-Pasi-

  • 1 year later...
Posted

Tuota tuota, mitäs käyrää kannattais kokeilla kun tuppaa nakuttamaan kun antaa happea 1500-> kuormalla? Nyt testattua pikaisesti tuota f-käyrää.

Posted

Tuota tuota, mitäs käyrää kannattais kokeilla kun tuppaa nakuttamaan kun antaa happea 1500-> kuormalla? Nyt testattua pikaisesti tuota f-käyrää.

Jos kyseessä on vakiokone, eli suostuu käymään tyhjäkäyntiä 7,5 asteen tai sitä pienemmällä perusennakolla, niin koeta käyrä E. Se nostaa ennakkoa hitaammin kuin F, mutta pidemmälle. Eräässä vakio 1300 koneessa on 123 käyrällä E ja toimii aivan ihanasti.

 

Oliko sulla alipaine versio vai ilman alipainetta oleva?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...