hanski. Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 jos leikitään ajatuksella...että koneesta saataisiin 150-200hv tehoa.... kannataako tuota laatikko ees ajatella, vai suoraan tilalle jokin toinen laatikko...??? esim kuplasta? vai mitä tuonne ois fiksuinta laittaa... kaiken saa rikki väärällä käytöllä joo, mutta tuolla käydään myös varttimailia koittamassa muiden iloksi... taitaa välityksetkin loppua kesken...hmmm....??? Quote
Guest ritariässä Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 välitysten riittävyyshän on hyvin pitkälti kiinni koneen tehollisesta kierroslukualueesta ja renkaiden kokonaishalkaisijasta ja siitä miten nopeeksi vauhti kerke kiihtyä varttimaililla. Quote
hanski. Posted August 25, 2007 Author Posted August 25, 2007 jees..mutta eikö tuossa ole alunperin tiheet vaihteet...jos kuplaan vertaa... kuka tietää oikeesti tuon välityksistä..?? rajotin tulee vastaan 6000-7000 korvilla..ja vanteet 17"-18" kokoa.... Quote
Guest ritariässä Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 eipä noillakan tiedoilla voi vielä mitään sanoa. 17 tai 18 tuuman vanne ei vielä kerro mitään. semillaset renkaat kooltaan päälle laitetaan ,vie asiaa eteenpäin. samaten jos kierroslukualueen yläpäässä vielä ns 1000 kiekan epätietosuus, on sekin melkoisen vaikuttava asia miten ja millä vlityksillä tulee kulkeen. Quote
Marko Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 Tuolla on laskuri jolla voi pähkäillä välityksiä. http://www.customspeedparts.de/content/ ... hnung4.php Quote
P_Valtonen Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 Varhais palliksessa o samat vaihteet 1-2-3-4 kuin kuplassa. Perä vaan on sikana tiheempi. Joten kestävyys ei ole huonompi, vain kokonais välitykset...... Quote
hanski. Posted August 25, 2007 Author Posted August 25, 2007 Varhais palliksessa o samat vaihteet 1-2-3-4 kuin kuplassa.Perä vaan on sikana tiheempi. Joten kestävyys ei ole huonompi, vain kokonais välitykset...... jees, tätä haettiin... jatkokysymystä...saakos tuonne sitten vaihdettua raskaampaa välitystä...? esim kuplan palikoita.... mersussakin on raskaat välitykset, maantiellä "juhlaa" ajaa pitkää matkaa pienillä kierroksilla...mutta välitykset riittää pitkälle....esim. vartilla ei nelosta tarvita, kuten joku viisas tuli neuvomaan kiikalassa... Quote
P_Valtonen Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 Mullon varhais pallun askissa 3&4 välitetty juurikin Typ-1 rattailla. Esim nepa on nyt aavikkona välityksillä n.0,75 ja kolkki n.1,2 välitteiset ja jäi budjettisyistä 1-2 vakiot. (näitä lootia kaupittelin pari talvea sitten) Hurjimmissa visioissa oli laitta neloseksi 0,62, mutta se olsi vaatinut askin kuoriin jo täytehitsausta.... Quote
Guest Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 jos ajelee ihmisiksi eika koita poltella kumia tai ottaa kisalahtoja, niin kylla pitais kestaa tommoset tehot. Peruutusvaihteen rattaat sain ittelta rikki kun polkasin puolivahingossa vahan liikaa kaasua kun piti talvella peruuttaa tallin kynnyksen yli, liukkaalta pinnalta karhealle betonille. Pitoa tulikin yhtakkia kun renkaat haukkas betoniin ja peruutusvaihteen rattaista lahti hampaat. Type 4 ehka 130hp nurkkiin tehoja. Jan Quote
hanski. Posted August 25, 2007 Author Posted August 25, 2007 jos ajelee ihmisiksi eika koita poltella kumia tai ottaa kisalahtoja, niin kylla pitais kestaa tommoset tehot. Jan kumia ei poltella...mutta vartilla mennään nilkka suorana... Quote
Guest Jani Antikainen Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 2 litraisen, vm -76 eteenpäin oleva palliksen laatikko pitäis kestää melkoisen kovaa käyttöä. Varsinkin jos vaihdat kolmos ja nelosvaihteen rattaat vahvistettuihin (esim weddle). Jossakin jenkkifoorumeilla luin, että tätä VW palliksen 091 mallin "6-ripaista" laatikkoa (4,57 perällä) suositellaan esim. siinä tapauksessa, mikäli esim porschen 901 laatikko ei kestä. EDIT: varhaispalliksen laatikossa tietääkseni nelosvaihde 0.821, perä 5.375 (koodit C ja CA). Quote
P_Valtonen Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 EDIT: varhaispalliksen laatikossa tietääkseni nelosvaihde 0.821, perä 5.375 (koodit C ja CA). Just noin Jappe Quote
hanski. Posted September 3, 2007 Author Posted September 3, 2007 Varhais palliksessa o samat vaihteet 1-2-3-4 kuin kuplassa.Perä vaan on sikana tiheempi. Joten kestävyys ei ole huonompi, vain kokonais välitykset...... eli mistä ja millaset rattat tulis hommata, jotta kestävyys ois taattu...?? puhutaan oikeen kunnolla paskoo...eli kestäis +200hv tehot varttimaililla..?? Quote
Guest Jani Antikainen Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Kuplapajan kautta saa noita weddlen rattaita tilattua suomesta. Quote
Guest Toheltaja Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 mie ensin tekisin sen hevosvoimamoottorin, ja sitte ku loota pajahtaa niin alkaisin tekemään sitä vahvemmaks... Quote
Hebster52 Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Yks kaveri Australiassa on ajanu yli 10 vuotta sen Ghia:lla yhdellä vakio 1303 irssiaskilla vaikka siihen on asennettu 2,7l boxerkutonen ruiskulla... ;) Quote
hanski. Posted September 4, 2007 Author Posted September 4, 2007 riippuu myös paljon käytöstä miten paikat kestää... mutta itseni tuntien, varttimailia tuolla on pakko joskus testata... normaalikäytössä varmaan ok..mutta jos sattuu pitoa saamaan ja voimaakin ehkä olemaan, vartilla tuo sitten hajoaa jos hajoaa... Quote
Timppa Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 Mites olis 091 asennus irssi kuplaan? Hotmatsilla myynnissä joku sika kallis sarja, olisiko jollain vaihtoehtoja? pikaisesti pitäis tietää, laittaako kilpuriin tuon, vai tyytyykö tavan kuplan lootaan.. tehoja tulossa tarpeeksi kuitenkin.. Quote
mikko k Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 Varhaispalliksen loodassa on samat rattaat kun kuplan loodassa. Vain 091 lodjussa on vahvemmat rattaat. Quote
-tipi- Posted March 15, 2008 Posted March 15, 2008 Saakos jostain sovellettua palliksen lodjuun pitempää perävälitystä? Meinaan jos on pikkusen terhakampi kone ja renkaat vakioo pienemmät, niin sais kierroksia maantiellä kuriin? Quote
Guest Posted March 15, 2008 Posted March 15, 2008 talliin ajautui tällainen 6 ripainen,5 vaihteinen pakun loova,jossa perävälitys näytti olevan 4.83,ykkös ja pakki vaihteet ovat tavallaan loovan ulkopuolella.siirtäjä mekanismi oikeassa kyljessä.mistä lie peräisin. Quote
-tipi- Posted March 15, 2008 Posted March 15, 2008 Juurikin tarkotin muita pallon lootia kuin tuota kestävämpää kuusiripaista 091. Eli nää mitkä on 5,375 perällä, joku kolkin 4,125 perä ois varmaan bueno, ei huutas niin hemmetisti kones. Briteissä ruuvaavat 1303 lootia palliksiin, eli 3,875 perällä. Miten lie kesto ja koneen jäähdyksen laita tuossa... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.