Jump to content

varhaispalliksen vaihdelaatikon kestävyys...


Recommended Posts

Posted

jos leikitään ajatuksella...että koneesta saataisiin 150-200hv tehoa....

kannataako tuota laatikko ees ajatella, vai suoraan tilalle jokin toinen laatikko...???

 

esim kuplasta? vai mitä tuonne ois fiksuinta laittaa...

kaiken saa rikki väärällä käytöllä joo, mutta tuolla käydään myös varttimailia koittamassa muiden iloksi...

taitaa välityksetkin loppua kesken...hmmm....???

Guest ritariässä
Posted

välitysten riittävyyshän on hyvin pitkälti kiinni koneen tehollisesta kierroslukualueesta ja renkaiden kokonaishalkaisijasta ja siitä miten nopeeksi vauhti kerke kiihtyä varttimaililla.

Posted

jees..mutta eikö tuossa ole alunperin tiheet vaihteet...jos kuplaan vertaa...

kuka tietää oikeesti tuon välityksistä..??

 

rajotin tulee vastaan 6000-7000 korvilla..ja vanteet 17"-18" kokoa....

Guest ritariässä
Posted

eipä noillakan tiedoilla voi vielä mitään sanoa. 17 tai 18 tuuman vanne ei vielä kerro mitään. semillaset renkaat kooltaan päälle laitetaan ,vie asiaa eteenpäin. samaten jos kierroslukualueen yläpäässä vielä ns 1000 kiekan epätietosuus, on sekin melkoisen vaikuttava asia miten ja millä vlityksillä tulee kulkeen.

Posted

Varhais palliksessa o samat vaihteet 1-2-3-4 kuin kuplassa.

Perä vaan on sikana tiheempi.

 

Joten kestävyys ei ole huonompi, vain kokonais välitykset......

Posted
Varhais palliksessa o samat vaihteet 1-2-3-4 kuin kuplassa.

Perä vaan on sikana tiheempi.

 

Joten kestävyys ei ole huonompi, vain kokonais välitykset......

 

jees, tätä haettiin...

jatkokysymystä...saakos tuonne sitten vaihdettua raskaampaa välitystä...?

esim kuplan palikoita....

 

mersussakin on raskaat välitykset, maantiellä "juhlaa" ajaa pitkää matkaa pienillä kierroksilla...mutta välitykset riittää pitkälle....esim. vartilla ei nelosta tarvita, kuten joku viisas tuli neuvomaan kiikalassa...

Posted

Mullon varhais pallun askissa 3&4 välitetty juurikin Typ-1 rattailla.

Esim nepa on nyt aavikkona välityksillä n.0,75 ja kolkki n.1,2 välitteiset

ja jäi budjettisyistä 1-2 vakiot. (näitä lootia kaupittelin pari talvea sitten)

 

Hurjimmissa visioissa oli laitta neloseksi 0,62,

mutta se olsi vaatinut askin kuoriin jo täytehitsausta....

Posted

jos ajelee ihmisiksi eika koita poltella kumia tai ottaa kisalahtoja, niin kylla pitais kestaa tommoset tehot.

 

Peruutusvaihteen rattaat sain ittelta rikki kun polkasin puolivahingossa vahan liikaa kaasua kun piti talvella peruuttaa tallin kynnyksen yli, liukkaalta pinnalta karhealle betonille. Pitoa tulikin yhtakkia kun renkaat haukkas betoniin ja peruutusvaihteen rattaista lahti hampaat.

 

Type 4 ehka 130hp nurkkiin tehoja.

 

Jan

Posted
jos ajelee ihmisiksi eika koita poltella kumia tai ottaa kisalahtoja, niin kylla pitais kestaa tommoset tehot.

 

Jan

 

kumia ei poltella...mutta vartilla mennään nilkka suorana...

Guest Jani Antikainen
Posted

2 litraisen, vm -76 eteenpäin oleva palliksen laatikko pitäis kestää melkoisen kovaa käyttöä. Varsinkin jos vaihdat kolmos ja nelosvaihteen rattaat vahvistettuihin (esim weddle).

 

Jossakin jenkkifoorumeilla luin, että tätä VW palliksen 091 mallin "6-ripaista" laatikkoa (4,57 perällä) suositellaan esim. siinä tapauksessa, mikäli esim porschen 901 laatikko ei kestä.

 

EDIT: varhaispalliksen laatikossa tietääkseni nelosvaihde 0.821, perä 5.375 (koodit C ja CA).

  • 2 weeks later...
Posted
Varhais palliksessa o samat vaihteet 1-2-3-4 kuin kuplassa.

Perä vaan on sikana tiheempi.

 

Joten kestävyys ei ole huonompi, vain kokonais välitykset......

 

eli mistä ja millaset rattat tulis hommata, jotta kestävyys ois taattu...??

puhutaan oikeen kunnolla paskoo...eli kestäis +200hv tehot varttimaililla..??

Guest Jani Antikainen
Posted

Kuplapajan kautta saa noita weddlen rattaita tilattua suomesta.

Guest Toheltaja
Posted

mie ensin tekisin sen hevosvoimamoottorin, ja sitte ku loota pajahtaa niin alkaisin tekemään sitä vahvemmaks...

Posted

Yks kaveri Australiassa on ajanu yli 10 vuotta sen Ghia:lla yhdellä vakio 1303 irssiaskilla vaikka siihen on asennettu 2,7l boxerkutonen ruiskulla... ;)

Posted

riippuu myös paljon käytöstä miten paikat kestää...

mutta itseni tuntien, varttimailia tuolla on pakko joskus testata...

 

normaalikäytössä varmaan ok..mutta jos sattuu pitoa saamaan ja voimaakin ehkä olemaan, vartilla tuo sitten hajoaa jos hajoaa...

  • 1 month later...
Posted

Mites olis 091 asennus irssi kuplaan? Hotmatsilla myynnissä joku sika kallis sarja, olisiko jollain vaihtoehtoja?

 

pikaisesti pitäis tietää, laittaako kilpuriin tuon, vai tyytyykö tavan kuplan lootaan.. tehoja tulossa tarpeeksi kuitenkin..

  • 4 months later...
Posted

Saakos jostain sovellettua palliksen lodjuun pitempää perävälitystä? Meinaan jos on pikkusen terhakampi kone ja renkaat vakioo pienemmät, niin sais kierroksia maantiellä kuriin?

Posted

talliin ajautui tällainen 6 ripainen,5 vaihteinen pakun loova,jossa perävälitys näytti olevan 4.83,ykkös ja pakki vaihteet ovat tavallaan loovan ulkopuolella.siirtäjä mekanismi oikeassa kyljessä.mistä lie peräisin.

Posted

Juurikin tarkotin muita pallon lootia kuin tuota kestävämpää kuusiripaista 091. Eli nää mitkä on 5,375 perällä, joku kolkin 4,125 perä ois varmaan bueno, ei huutas niin hemmetisti kones. Briteissä ruuvaavat 1303 lootia palliksiin, eli 3,875 perällä. Miten lie kesto ja koneen jäähdyksen laita tuossa...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...