Sami P. Posted June 6, 2008 Posted June 6, 2008 On kyllä KOMEA kirppu! Komein mitä oon suomenmaalla nähny. Kyllä tuolla kelpais kausi ajellakin :) Quote
Timo Varis Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 kirppukausi aloitettu pe-sunnuntai tampere,kotka,pirkkala 616 km ajovarusteet shortsit,farkkutakki,sandaalit+kypärä. porukoilla oli hauskaa varmaankin seurata matkan edistymistä. laturin laakeri hajosi ennen kouvolaa lisää akkuja ja matka jatkui,sirinän säestyksellä. on muuten helppo työntää käyntiin yksin keskellä ei mitään .rekisteröinti katsastus hyytyi käsijarruvaijerin katkeamiseen onneksi enään jälkitarkastus ja homma selvä. Quote
Guest fgronlun Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 kirppukausi aloitettu pe-sunnuntai tampere,kotka,pirkkala 616 kmajovarusteet shortsit,farkkutakki,sandaalit+kypärä. porukoilla oli hauskaa varmaankin seurata matkan edistymistä. laturin laakeri hajosi ennen kouvolaa lisää akkuja ja matka jatkui,sirinän säestyksellä. on muuten helppo työntää käyntiin yksin keskellä ei mitään .rekisteröinti katsastus hyytyi käsijarruvaijerin katkeamiseen onneksi enään jälkitarkastus ja homma selvä. Minkähän näköinen kyseinen vekotin on?? Miten oli rek kats merkattiinko % rek otteeseen? Quote
Teevee Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 Kirppukausi alkanut Bugrunin myötä.. Tuossapa kuva kirpusta, vielä ei ole vastaan tullut yhtään samanlaista, kertokaapa jos olette jossain vastaavaa nähnyt: http://i29.tinypic.com/1z2h92p.jpg Kuvaan on eksynyt rumia ukkeleitakin. :) Ja toinen: http://i25.tinypic.com/2rrb58n.jpg Quote
Jooo Posted June 28, 2008 Posted June 28, 2008 Wou! Ja heti aamusta näkee tällasia...ja vielä suomessa. Todella tyylikäs! Missäpäin suomea tämä majailee? Quote
GT78 Posted June 28, 2008 Posted June 28, 2008 Kieltämättä tuossa on kyllä nätti kirppu, ja täysin omaa luokkaansa jälleen tyylillisesti. Todella makea - onko etuvalot jostain pyörästä? Quote
mikan Posted June 28, 2008 Posted June 28, 2008 MaHan kirppu tuo mieleen havaijin. Joskus joku postasi havaijilla otettuja kirppukuvia ja tyyli oli hyvin samankaltainen. Näyttää niin karamelliltä, etteihän tuolla melkein uskalla edes ajaa. Onko tuulilasin kehyksen putket viety lasikuidun läpi pohjalevyyn? Eli että se toimii turvakehikkona. Entä takaputket, iskarien yläpäissä kiinni? t. Mika Quote
Guest Sammyee Posted October 2, 2008 Posted October 2, 2008 On mullakin! 1300 kuplan tekniikalla. Quote
Guest rantakirppu62 Posted January 6, 2009 Posted January 6, 2009 morjens! onko kukaan nähny kuusamon suunnalla olevaa violettia kirppua? rekkari ehm-xx. meikäläisen vanha peli. kiinostaisi tietää onko vielä liikenteessä. Quote
Guest Harrastaja7717 Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 tarviiko kirpussa muovilokarit katsastukseen? Quote
mikan Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 tarviiko kirpussa muovilokarit katsastukseen? Moikka! Mulla ei ole ollut kertaakaan leimalla erillisiä muovilokareja, mutta kuvasta poiketen takana on ollut kuraläpät. t. Mika Quote
Guest korpisoturi Posted April 12, 2009 Posted April 12, 2009 Moro! uutena naamana täällä. tämmosen kikottimen hain Raumalta vaikuttamaan Oulun leveyksille. -67 alustalle rakennettu kirppu, mylly on ilmeisesti 1300, menohaluja vois olla enemmänkin.. Kausi aloitettu pari viikkoa sitten :) vastaantulevien katseet ois ollu kuvan ottamisen arvoisia. Quote
Guest fgronlun Posted April 12, 2009 Posted April 12, 2009 Moro! uutena naamana täällä. tämmosen kikottimen hain Raumalta vaikuttamaan Oulun leveyksille. -67 alustalle rakennettu kirppu, mylly on ilmeisesti 1300, menohaluja vois olla enemmänkin.. Kausi aloitettu pari viikkoa sitten :) vastaantulevien katseet ois ollu kuvan ottamisen arvoisia. Siisti peli! Tuolle ei oikeastaan tartte tehdä yhtään mtään Quote
Guest korpisoturi Posted April 12, 2009 Posted April 12, 2009 Koneen kanssa vielä häikkää, vetää tulpat nokeen kokoajan. Quote
Guest Anne Laukkanen Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 Tässäpä tämän tytön synttärilahja. Purkaminen alkaa tänään. Osat valmiiksi katsottu ja pikkuhiljaa pitää laitella. Jos tänä kesänä vielä ajamaan pääsee. Vinkkejä miten saa parhaiten ratin ja vanteet maalattua korin väriseksi. Uudet siis tulee, ja ne maalataan. Mistä renkaita ja vanteita? Quote
Guest Posted July 15, 2009 Posted July 15, 2009 Laitetaan nyt omakin kirppu Mahtava turvakaari... jämerän näköinen ja erilainen... Quote
Guest borre Posted July 17, 2009 Posted July 17, 2009 Tässä omani. Haluaisin ottaa kunnian toteutuksesta - mutta en voi. Ammattimies rakentanut tuon alusta asti muutama vuos sitten. Ajatuksena olis laittaa uusiks ainakin mittaristot, takavalot, peilit ja hankkia jonkinmoinen katto.. Quote
mikan Posted September 10, 2009 Posted September 10, 2009 On käheen näkönen. Mitkä vanteet? Muistuttaa Rivieraa, mutta ei ole kuitenkaan. t. Mika Quote
Guest Toheltaja Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 Noita "omituisia" nelipulttisia vanteita saa brasseista pariakymmentä sorttia, liene jonkun toimittajan kautta tännekin. Ei meinaan hirveen monessa ollu peltivanteita tuolla mitä työreissulla näin. Noita kaikensorttisia aluvanteita sitten olikin pilvin pimein joka makuun :D Quote
Guest Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 Vanteet on 13-tuumaiset merkiltään BWA (!?). Quote
Hebster52 Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 Mulla oli samanlaiset 10 tuumaset BWA:t Minissä. ;) Quote
Guest Tomppade Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 jeps, mullakin on ollut kirppu elokuun alusta lähtien, kuvatusta en nyt siitä pysty tuuppaamaan. mutta punainen, cactuksen korilla tehty 4paikkainen ihme on kyseessä, lyhennetyllä alustalla toki. -66:sen kuplan pohjalta tehty, kone melkein vakio 1700cc, tarkoitus ois talven aikana päivittää konetta jonkin verran... saa nähdä miten pudjetti venyy. Pohjalevyn katkaisu on tehty hivenen tökerösti, jossain vaiheessa sitä olis tarkoitus hieman siistiä. miten muilla on pohjalevyn tuenta hoidettu? itselläni on kaks about 50mm rhs putkea pultattu lattiapeltiin kiinni ja sitten ne on kiinni siinä akselissa jonka sisällä on vääntösaivat KIERREtangosta väännetyillä u-pulteilla, vähän epäilyttää moinen mut ollut varmaan tuollainen edelliset 30vuot? muutenkin laite vaikuttaa siltä että on aikoinaan tullut kiire päästä baanalle, pensatankin korkille on puhkaistu reikä hieman väärään paikkaan, takapään se koneen päälle tuleva pahka on silvottu hieman tökerösti. Koppa kaipaa muutenkin hieman entraamista, reikiä on siellä sun täällä, maalipinta on vähän kehnonlainen ja muutenkin... onko millainen homma nostaa tuo koppa pois pohjalevyltä, äkkiseltään näyttäis et reunoista pultit auki, johdot irti ja rattiakseli irti ja nostais koko paskan veks, meneekö todella näin helposti? vanteet on jotkut bemarin alut spacereilla, tarkoitus ois rahatilanteen salliessa vaihtaa ne joihinkin muihin, mm. 15" pyöreäreikäiset kromimangelssit kummittelee silloin tällöin mielessä. Onko näitä 4hlö rekisröityjä kirppuja kuinkakin paljon liikentees, eiks nää lyhyet oo yleensä kakspaikkaisia? Entä mitä muilla lukee kirppujen otteissa? itselläni lukee ainoastaan "autoon asennettu avonainen muovikori, etuistuimien takana olevalla istuimella voidaan kuljettaa kahta henkilöä tilapäisesti". ljtunnus "vw-1300-cactus". mitään prosentteja tai muita ei lue missään? Quote
mikan Posted October 29, 2009 Posted October 29, 2009 Pohjalevyn katkaisu on tehty hivenen tökerösti, jossain vaiheessa sitä olis tarkoitus hieman siistiä. miten muilla on pohjalevyn tuenta hoidettu? Koppa kaipaa muutenkin hieman entraamista, reikiä on siellä sun täällä, maalipinta on vähän kehnonlainen ja muutenkin... onko millainen homma nostaa tuo koppa pois pohjalevyltä, äkkiseltään näyttäis et reunoista pultit auki, johdot irti ja rattiakseli irti ja nostais koko paskan veks, meneekö todella näin helposti? Onko näitä 4hlö rekisröityjä kirppuja kuinkakin paljon liikentees, eiks nää lyhyet oo yleensä kakspaikkaisia? Entä mitä muilla lukee kirppujen otteissa? itselläni lukee ainoastaan "autoon asennettu avonainen muovikori, etuistuimien takana olevalla istuimella voidaan kuljettaa kahta henkilöä tilapäisesti". ljtunnus "vw-1300-cactus". mitään prosentteja tai muita ei lue missään? Mulla ei pohjalevyn alla ole mitään vahvistuksia. Näissä on ilmeisesti ollut eroja eri konttoreilla ja eri aikoina, eli toisaalla vaadittu ja toisaalla ei. Kyllä se koppa varmaan suunnilleen noin helposti nousee ellei pohjalevyn saumakohtaan ole vedetty sikaflexia tai vastaavaa. Yleensä nuo lyhyet on tosiaan kakspaikkaisia, mutta tässäkin ollut samanlaista kirjavuutta kuin noiden vahvistuksienkin kanssa. Mitenkähän tuota tilapäisesti kahta henkilöä pitäisi tulkita? Eihän kukaan nyt muutenkaan ketään pysyvästi kuljeta. :-) Lisäksi kun tietääkseni aiemmat tilapäiset henkilömäärän ylitykset ei enää ole mahdollisia niinkuin ennen, eli laki on tuolta osin kait muuttunut. Toinen seikka mikä on myös joskus puhuttanut, on kirppujen (sekä laikka-avojen) kaaret ja turvavyöt. Eipä ole prossia näissä vehkeissä, eikä paljon kannata alkaa niitä laskemaankaan. Voi käydä äkkiä huonosti. Mulla muuten uudessa otteessa lukee vain volkswagen. t. Mika Quote
Guest Haikkola Posted December 14, 2009 Posted December 14, 2009 terve, olen uusi foorumilla. Kirppu liikkuu kesäisin (joskus myös talvella) Porvoon seudulla. MacBuggy 1500 pohjana -67 rakennettu kirpuksi 1980. Moottori suurinpiirtein vakio pyttyjä lukuunottamatta ne ovat 1600. Levyt edessä, etuakseli dropattu kiinteä, taakse tulossa jossain vaiheessa IRS. 2-paikkainen ja lyhennetty. Maalipinta alkuperäinen valkoinen punaisella helmiäisellä. Kuvista poiketen etulyhdyt 7" kromikopilla, ja venttiilikopat myös kromiset. Renkaat/vanteet alkuperäiset. Renkaina dunlop rätit. Quote
mikan Posted December 14, 2009 Posted December 14, 2009 Valkoiset kirput on vähemmistössä. Nätti on! Mikä on rengaskoko? Etupäässä ei näytä paljon olevan joustovaraa lokarin ja renkaan välissä. :-) t. Mika Quote
Guest Haikkola Posted December 14, 2009 Posted December 14, 2009 Jep, eipä varsinkaan hemenvalkoisia. pari vitivalkoista olen vuosinen varrella nähnyt. Renkaat on Dunlop GT Qualifier F60-14 ja G60-14 valmistusvuosi 1978. Vanteet edessä 100+Brasilia6x14 ja takana levitetyt ja kromatut alkupesräiset 7.5*14. Nämä kuvat ovat vuodelta 2005 jolloin kiinni oli vielä vanha rapistunut etuakseli - nyt uudessa on parempi jousto ja lokarin väliin jää noin 5cm tyhjää. Tuossa löytyi koneelta pari uudempaa kuvaa edelliskesältä. Tulevalle kesälle on hankittu uudet korkeammat takaiskarit ja roiskeläpät poistetaan takaa. (jonkinlainen kiinnitys patentti pitää kumminkin kehitellä katsastusta ja sadekelejä varten - kattokin löytyy.) _Kassu Quote
Guest Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Aikaisemmin topicissa ollut keltainen talven jälkeen päivitettynä...... Quote
vlahtine Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Hieno peli! Mistä oot hankkinu noi kromiset etuvalot? Quote
fossiili Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Kirjoitellaampa tänne muutakin kuin ostoilmoitus aikoinaan. Tämmöinen tuli hankittua hetki sitten, tuttu jo tuolta aiemmalta sivulta. Tälle kesälle ei ihmeempiä tule. Piti saada vapuksi ajoon, kun tuo varsinainen amerikanautoharrastus odottaa osia. Sähköjä korjattu, kaasari kunnostettu ja leimattu. Ehkä ensi talvena varsinaiset visiot. Quote
Sakke Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Mikäli jotakuta kiinnostaa, multa löytyy noita 13" BWA vanteita ainaki 4kpl. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.