Jump to content

Suomen rantakirput


Guest fgronlun

Recommended Posts

kirppukausi aloitettu pe-sunnuntai tampere,kotka,pirkkala 616 km

ajovarusteet shortsit,farkkutakki,sandaalit+kypärä. porukoilla oli

hauskaa varmaankin seurata matkan edistymistä. laturin laakeri hajosi

ennen kouvolaa lisää akkuja ja matka jatkui,sirinän säestyksellä.

on muuten helppo työntää käyntiin yksin keskellä ei mitään .rekisteröinti

katsastus hyytyi käsijarruvaijerin katkeamiseen onneksi enään jälkitarkastus ja homma selvä.

Link to comment
Guest fgronlun
kirppukausi aloitettu pe-sunnuntai tampere,kotka,pirkkala 616 km

ajovarusteet shortsit,farkkutakki,sandaalit+kypärä. porukoilla oli

hauskaa varmaankin seurata matkan edistymistä. laturin laakeri hajosi

ennen kouvolaa lisää akkuja ja matka jatkui,sirinän säestyksellä.

on muuten helppo työntää käyntiin yksin keskellä ei mitään .rekisteröinti

katsastus hyytyi käsijarruvaijerin katkeamiseen onneksi enään jälkitarkastus ja homma selvä.

 

Minkähän näköinen kyseinen vekotin on??

 

Miten oli rek kats merkattiinko % rek otteeseen?

Link to comment
  • 3 weeks later...

MaHan kirppu tuo mieleen havaijin. Joskus joku postasi havaijilla otettuja kirppukuvia ja tyyli oli hyvin samankaltainen. Näyttää niin karamelliltä, etteihän tuolla melkein uskalla edes ajaa.

Onko tuulilasin kehyksen putket viety lasikuidun läpi pohjalevyyn? Eli että se toimii turvakehikkona. Entä takaputket, iskarien yläpäissä kiinni?

 

t. Mika

Link to comment
  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
Guest rantakirppu62

morjens!

 

onko kukaan nähny kuusamon suunnalla olevaa violettia kirppua?

rekkari ehm-xx. meikäläisen vanha peli. kiinostaisi tietää onko vielä

liikenteessä.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 1 month later...
Guest korpisoturi

Moro! uutena naamana täällä. tämmosen kikottimen hain Raumalta vaikuttamaan Oulun leveyksille.

 

-67 alustalle rakennettu kirppu, mylly on ilmeisesti 1300, menohaluja vois olla enemmänkin..

 

Kausi aloitettu pari viikkoa sitten :) vastaantulevien katseet ois ollu kuvan ottamisen arvoisia.

post-1-13888360938317_thumb.jpg

Link to comment
Guest fgronlun
Moro! uutena naamana täällä. tämmosen kikottimen hain Raumalta vaikuttamaan Oulun leveyksille.

 

-67 alustalle rakennettu kirppu, mylly on ilmeisesti 1300, menohaluja vois olla enemmänkin..

 

Kausi aloitettu pari viikkoa sitten :) vastaantulevien katseet ois ollu kuvan ottamisen arvoisia.

 

Siisti peli! Tuolle ei oikeastaan tartte tehdä yhtään mtään

Link to comment
  • 2 months later...
Guest Anne Laukkanen

Tässäpä tämän tytön synttärilahja. Purkaminen alkaa tänään. Osat valmiiksi katsottu ja pikkuhiljaa pitää laitella. Jos tänä kesänä vielä ajamaan pääsee. Vinkkejä miten saa parhaiten ratin ja vanteet maalattua korin väriseksi. Uudet siis tulee, ja ne maalataan. Mistä renkaita ja vanteita?post-3672-13888361179343_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest borre

Tässä omani. Haluaisin ottaa kunnian toteutuksesta - mutta en voi. Ammattimies rakentanut tuon alusta asti muutama vuos sitten. Ajatuksena olis laittaa uusiks ainakin mittaristot, takavalot, peilit ja hankkia jonkinmoinen katto..

post-1-13888361231419_thumb.jpg

post-1-1388836123196_thumb.jpg

post-1-13888361232278_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Toheltaja

Noita "omituisia" nelipulttisia vanteita saa brasseista pariakymmentä sorttia, liene jonkun toimittajan kautta tännekin. Ei meinaan hirveen monessa ollu peltivanteita tuolla mitä työreissulla näin. Noita kaikensorttisia aluvanteita sitten olikin pilvin pimein joka makuun :D

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Tomppade

jeps, mullakin on ollut kirppu elokuun alusta lähtien, kuvatusta en nyt siitä pysty tuuppaamaan. mutta punainen, cactuksen korilla tehty 4paikkainen ihme on kyseessä, lyhennetyllä alustalla toki. -66:sen kuplan pohjalta tehty, kone melkein vakio 1700cc, tarkoitus ois talven aikana päivittää konetta jonkin verran... saa nähdä miten pudjetti venyy.

 

Pohjalevyn katkaisu on tehty hivenen tökerösti, jossain vaiheessa sitä olis tarkoitus hieman siistiä. miten muilla on pohjalevyn tuenta hoidettu? itselläni on kaks about 50mm rhs putkea pultattu lattiapeltiin kiinni ja sitten ne on kiinni siinä akselissa jonka sisällä on vääntösaivat KIERREtangosta väännetyillä u-pulteilla, vähän epäilyttää moinen mut ollut varmaan tuollainen edelliset 30vuot? muutenkin laite vaikuttaa siltä että on aikoinaan tullut kiire päästä baanalle, pensatankin korkille on puhkaistu reikä hieman väärään paikkaan, takapään se koneen päälle tuleva pahka on silvottu hieman tökerösti.

 

Koppa kaipaa muutenkin hieman entraamista, reikiä on siellä sun täällä, maalipinta on vähän kehnonlainen ja muutenkin... onko millainen homma nostaa tuo koppa pois pohjalevyltä, äkkiseltään näyttäis et reunoista pultit auki, johdot irti ja rattiakseli irti ja nostais koko paskan veks, meneekö todella näin helposti?

 

vanteet on jotkut bemarin alut spacereilla, tarkoitus ois rahatilanteen salliessa vaihtaa ne joihinkin muihin, mm. 15" pyöreäreikäiset kromimangelssit kummittelee silloin tällöin mielessä. Onko näitä 4hlö rekisröityjä kirppuja kuinkakin paljon liikentees, eiks nää lyhyet oo yleensä kakspaikkaisia?

 

Entä mitä muilla lukee kirppujen otteissa? itselläni lukee ainoastaan "autoon asennettu avonainen muovikori, etuistuimien takana olevalla istuimella voidaan kuljettaa kahta henkilöä tilapäisesti". ljtunnus "vw-1300-cactus". mitään prosentteja tai muita ei lue missään?

Link to comment

Pohjalevyn katkaisu on tehty hivenen tökerösti, jossain vaiheessa sitä olis tarkoitus hieman siistiä. miten muilla on pohjalevyn tuenta hoidettu?

Koppa kaipaa muutenkin hieman entraamista, reikiä on siellä sun täällä, maalipinta on vähän kehnonlainen ja muutenkin... onko millainen homma nostaa tuo koppa pois pohjalevyltä, äkkiseltään näyttäis et reunoista pultit auki, johdot irti ja rattiakseli irti ja nostais koko paskan veks, meneekö todella näin helposti?

Onko näitä 4hlö rekisröityjä kirppuja kuinkakin paljon liikentees, eiks nää lyhyet oo yleensä kakspaikkaisia?

Entä mitä muilla lukee kirppujen otteissa? itselläni lukee ainoastaan "autoon asennettu avonainen muovikori, etuistuimien takana olevalla istuimella voidaan kuljettaa kahta henkilöä tilapäisesti". ljtunnus "vw-1300-cactus". mitään prosentteja tai muita ei lue missään?

 

Mulla ei pohjalevyn alla ole mitään vahvistuksia. Näissä on ilmeisesti ollut eroja eri konttoreilla ja eri aikoina, eli toisaalla vaadittu ja toisaalla ei.

Kyllä se koppa varmaan suunnilleen noin helposti nousee ellei pohjalevyn saumakohtaan ole vedetty sikaflexia tai vastaavaa.

Yleensä nuo lyhyet on tosiaan kakspaikkaisia, mutta tässäkin ollut samanlaista kirjavuutta kuin noiden vahvistuksienkin kanssa. Mitenkähän tuota tilapäisesti kahta henkilöä pitäisi tulkita? Eihän kukaan nyt muutenkaan ketään pysyvästi kuljeta. :-) Lisäksi kun tietääkseni aiemmat tilapäiset henkilömäärän ylitykset ei enää ole mahdollisia niinkuin ennen, eli laki on tuolta osin kait muuttunut.

Toinen seikka mikä on myös joskus puhuttanut, on kirppujen (sekä laikka-avojen) kaaret ja turvavyöt.

Eipä ole prossia näissä vehkeissä, eikä paljon kannata alkaa niitä laskemaankaan. Voi käydä äkkiä huonosti. Mulla muuten uudessa otteessa lukee vain volkswagen.

 

t. Mika

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Haikkola

terve, olen uusi foorumilla. Kirppu liikkuu kesäisin (joskus myös talvella) Porvoon seudulla.

 

MacBuggy 1500 pohjana -67 rakennettu kirpuksi 1980. Moottori suurinpiirtein vakio pyttyjä lukuunottamatta ne ovat 1600. Levyt edessä, etuakseli dropattu kiinteä, taakse tulossa jossain vaiheessa IRS. 2-paikkainen ja lyhennetty.

 

Maalipinta alkuperäinen valkoinen punaisella helmiäisellä.

Kuvista poiketen etulyhdyt 7" kromikopilla, ja venttiilikopat myös kromiset.

Renkaat/vanteet alkuperäiset. Renkaina dunlop rätit.

 

etu2005.th.jpg

 

taka2005.th.jpg

 

etuhelmiinen2009.th.jpg

 

sisusta2009.th.jpg

Link to comment
Guest Haikkola

Jep, eipä varsinkaan hemenvalkoisia. pari vitivalkoista olen vuosinen varrella nähnyt. Renkaat on Dunlop GT Qualifier F60-14 ja G60-14 valmistusvuosi 1978. Vanteet edessä 100+Brasilia6x14 ja takana levitetyt ja kromatut alkupesräiset 7.5*14.

 

Nämä kuvat ovat vuodelta 2005 jolloin kiinni oli vielä vanha rapistunut etuakseli - nyt uudessa on parempi jousto ja lokarin väliin jää noin 5cm tyhjää.

 

Tuossa löytyi koneelta pari uudempaa kuvaa edelliskesältä. Tulevalle kesälle on hankittu uudet korkeammat takaiskarit ja roiskeläpät poistetaan takaa. (jonkinlainen kiinnitys patentti pitää kumminkin kehitellä katsastusta ja sadekelejä varten - kattokin löytyy.)

 

_Kassu

 

p1060881c.th.jpg

 

p1060879.th.jpg

Link to comment
  • 4 months later...

Kirjoitellaampa tänne muutakin kuin ostoilmoitus aikoinaan.

 

Tämmöinen tuli hankittua hetki sitten, tuttu jo tuolta aiemmalta sivulta. Tälle kesälle ei ihmeempiä tule. Piti saada vapuksi ajoon, kun tuo varsinainen amerikanautoharrastus odottaa osia. Sähköjä korjattu, kaasari kunnostettu ja leimattu. Ehkä ensi talvena varsinaiset visiot.

 

 

 

IMG_5704.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...