peruskallio Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Eli ostin taannoin moottorin joka oli venttiilien säätöä ja apulaitteita vajaa valmis, siis täysin uudelleen rakennettu(sika säkissä). Tänään koneesta sauhut ja kävihän se! mutta prk. suojaputkien lohkonpuoleisista päistä valutti hieman öljyä. onko mitään tehtävissä konetta purkamatta? Asennus näyttää siistiltä ja osat myyjän mukaan kaikki uusia. Quote Link to comment
Guest Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Ainoa tapa korjata tilanne alkuperaistyylisia haitariputkia kayttamalla, on irrottaa kansi, ja laittaa uudet /venyttaa ja uudelleen asentaa nykyiset putket. Kun kansi kiristetaan paikoilleen, se puristaa suojaputket kasaan ja tiivistaa ne. Jos et halua irrottaa kansia, niin sitten taytyy hankkia teleskooppiputket, malleja on erilaisia. Useimmat vuotaa. :) Ne saa asennettua kansia irrottamatta. Vanhat putket saa pois kun ensin irrottaa venttiilikoneiston, ja tyontotangot. Sitten pihdeilla lyttaat putket yksi kerrallaan, ja leikkaat peltisaksilla putken poikki keskelta. Jan Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Jos biili on autossa kiinni, niin hyvillä teleskooppi-jousi -suojaputkilla säästää kyllä hintansa eteen vaivaa (riippuu toki paljonko vapaa-aikaansa arvostaa, etenkin kun kys operaatio kuuluu sellaisiin "epämiellyttävä pakkoremontti" -kategoriaan eikä esim. "mukavaa virittelyä"). Meillä on kisabiilissä nämä: http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/5447-1b.jpg jotka maksaa satasen satsi. Ovat hyvät. Varmaankin tämä O-rengasversio http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/5447-60b.jpg on ihan yhtä hyvä ja saman hintainen, mutta tuosta ei ole miulla kokemusta. Kansiin ja lohkon puolelle ehdottomasti tiivisteiksi sitten nämä silikooniset (http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=270), mutta noiden jousikuormitteisten teleskooppiputkien keskelle ne eivät pehmeytensä vuoksi ole oikein hyvät, vaan siihen vaan sarjan mukana tulevat valkeat kumitiivisteet. Ai niin, vielä varottavat noissa teleskooppiputkissa, että ehdottomasti jousikuormitteiset. Pysyvät ruuvikiristeisiä paremmin tiiviinä koneen leveyden muuttuessa koneen lämmitessä. Puavo Quote Link to comment
Guest Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 >Meillä on kisabiilissä nämä: http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/5447- >1b.jpg jotka maksaa satasen satsi. Ovat hyvät. Mulla on kans nuo. Eivat ole taysin kuivat mutta melko hyvat. >Varmaankin tämä O-rengasversio http://www.hotcars.net/Prod/pict- >o/big/5447-60b.jpg on ihan yhtä hyvä ja saman hintainen, mutta tuosta >ei ole miulla kokemusta. Ma aattelin seuraavaksi kokeilla naita: http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 0755666071 Jan Quote Link to comment
hanski. Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 mä vedin oikeen varman päälle kun tuota turbokonetta tein.... ensin liimaalla nuo tiivisteet putkiin ja paikalle.... +lopuksi sikafleksiä kunnon kerros saumaan (tämä siis valmiiksi kasattuun koneeseen) pitäsi hyvin pysyä kun osat puhtaat ja vapaat rasvasta..... Quote Link to comment
Per Jernström Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Ja se missä on mutterit ja O-rengas eivät pidä kunnolla. http://www.hotcars.net/Prod/viewpict.as ... 446-1b.jpg Falskaa yleensä sieltä o-renkaan kohdalta. Moottorisilikonia o-renkaan tilalle ja toimii paremmin. Eli kannattaa ottaa ne jousikuormitetut "HiPerf" kun saa samaan hintaan. Noissa mun putkissa se o-rengas on vain sen sinisen osan ja mutterin välissä. Keltaista osaa vasten ei tiivistä kun siinä on kierteet. Quote Link to comment
Guest Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Normi suojaputket pistin omaan. Tiivisteen alle kupariprikoilla hain sopivan pikkuuden. Eipä oo vuotanut yhtään ja tän kesän ajettu. Quote Link to comment
peruskallio Posted September 26, 2007 Author Share Posted September 26, 2007 Kiitoksia näistä! täytyy siis pistää tilaus vetämään... Onneksi selviää noinkin pienellä ettei kantta tarvitse alkaa irrottelemaan. Quote Link to comment
JaniM Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/5447-60b.jpg Nää meillä kilpurissa ja omaan tulossa, eivätkä vuoda taatusti. Noi toiset siniset vuotavat paljon herkemmin ja ne tiivisteet eivät ole hyvät sinne väliin, joku o-rengas pitäis paremmin. Nämä siis ihan kokemuksesta. Lisäksi kun vakiotuubeja laittaa, niin tiivsteliimaa väliin sipasee ja kattoo et varmasti oikea pituus, ennekuin kasaa. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Vakio teräsputket ovat oikein asennettuna aivan hyvä vaihtoehto. Niitä löytyy Keiteleen Koneesta, kuten myös muitakin erikoisputkia. Hinnatkin saattavat olla edullisempia kuin esim. HC:n. Quote Link to comment
JaniM Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 No löytyykö o-renkaallisia KK:sta? Quote Link to comment
Guest veewee Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Vakio teräsputket ovat oikein asennettuna aivan hyvä vaihtoehto. Samaa mieltä. Ei ole omat vuotanut. Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Samaa mieltä. Ei ole omat vuotanut. Eikä mullakaan. Joskus noi oem-tyyliset heikkolaatuisemmat putket vaan saattavat olla rikki/halki myös uutenakin, joten kunto kannattaa tarkastaa ennen asennusta. Jos vika on vaan yhdessä vuotavassa suojaputkessa, ei välttämättä kannata irroittaa nyt jo seitsemää hyvin pitävää haitarisuojaputkea ja korvata niitä tuollaisilla edellämainituilla, ellei sitten ihan tosiaan halua. Näin siis jos haluaa päästä vieläkin helpommalla :-) Quote Link to comment
mikan Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 No löytyykö o-renkaallisia KK:sta? Löytyy. Tai ainakin minä olen ostanut sieltä sellaiset. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.