Guest veewee Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Paljonko tuo tuottaa painetta? Tarviiko paineensäätimen? Kaasareina 2x40DRLA. Pitääkö sijoittaa lähelle tankkia? Quote Link to comment
metake Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Riippuu täysin facetista, osa pitää laittaa tankin viereen, osa toimii konehuoneessakin. Toiset toimii jollain lailla ilman säädintä, toiset ei. Itselleni jos asentaisin, niin tyypistä riippumatta laittaisin tankin viereen ja säätimen + suodattimen ennen kaasareita. Quote Link to comment
Guest veewee Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Tämä unohtui edellisestä viestistä. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1255 Quote Link to comment
Roope Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 kannattaa myös tarkistella näitä paljon halvempia. http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=28-1206 Quote Link to comment
Mika Heikola Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Noita facetin pikkupumppuja on ainakin kolmea erilaista. kevyin ei tarvii tasaajaa. Järein tarvii tasaajan. Ellei myyjä kerro arvoja, laita painemittari väliin ja katso mitä sieltä tulee. Kaikki tämän malliset kannattaa asentaa tankin viereen. Dellorton suositus 0.2 bar ja maksimipaine 0.25 bar. Quote Link to comment
Guest Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Mulla on semmonen jareampi Facetin Red Toppi, saatimen kera. Pumppu tankin alla, omalla 8mm ulostulolla tankin pohjassa. Saadin ja filtteri takapenkin alla auton sisalla lialta suojassa. 45 Dellut uusilla kumipaa neuloilla tulvi melko tarkkaan 0.3bar kohdalla. Melko tarkkaa pelia oli se paineensaatimen kanssa pelaaminen jostain syysta, aika liki sinne tulvimisrajaa piti saataa etta soppa riitti. Jan Quote Link to comment
mite^ Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Mulla on kilpavehkeessä joku facetin pumppu ja kaasareina nurkissa 38 "mopot", muistaakseni ei ole tasaajaa lainkaan. Pumppu on ihan tankin vieressä. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Eri kaasarimalleille suositellaan erilaisia paineita. Muuttuvakurkkuisista ja mopon kaasareista ei havaintoa, mutta webruille ja lortoille tuo 0.2 on hyväksi havaittu paine. Oudon usein paineet laitetaan tarkoituksella yli. Et kai nyt renkaisiinkaan laita 5 bar tai venttiilin välykseen 2mm. Sopiva on parempi. Ylipaineet lyhentää neulaventtiilin käyttöikää. Uittaa siis yli ennemmin tai myöhemmin. Varsinkaan kisakoneissa en viitsisi tuollaista turhaa riskiä ottaa, eikä se kadullakaan kivaa ole. Kun pumppu on tuotoltaan riittävä, ei ole mitään tarvetta eikä hyötyä laittaa korkeampia paineita. Facetin pumppuja on ainakin 6 eri versiota joiden paineet on mallista riippuen 0.10 - 0.50 bar välillä. Helpoin tunnistaa mittaamalla paine. Halpoja bensapumppuja löytyy myös biltemasta. Oottekos koskaan ihmetelleet miksi joku alan paja kuten www.freetechnics.fi myy noin törkeän kalliita pumppuja ? Paljon helpompi olisi myydä halpoja pumppuja ja niitä ehtisi joskus myymään samalle asiakkaallekin muutamat. 1 Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Tähän tyhmä kysymys, miten vaikuttaa käyntiin jos alkaa tulvia kaasarit yli? Käykö esim. tyhjää enää ollenkaan? Quote Link to comment
Mika Heikola Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Käynti puuroutuu. Tyhjäkäynti huononee kunnes sammuu, ellei kierrättämällä pidä käynnissä. Puskee mustaa pakoputkesta. Käynti selviää yläkierroksilla kun kone ehtii polttamaan tulevan bensamäärän. Quote Link to comment
JaniM Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Oottekos koskaan ihmetelleet miksi joku alan paja kuten www.freetechnics.fi myy noin törkeän kalliita pumppuja ? Paljon helpompi olisi myydä halpoja pumppuja ja niitä ehtisi joskus myymään samalle asiakkaallekin muutamat. Ite olen ihmetellyt miksi alan pajat ottavat "alan pajan"-lisää samasta tavarasta tässä nyt mitään erittelemättä. Ja varsinkin katteet tuntuu olevan välillä ihan poskettomat eurooppalaisiin firmoihin verrattuna. Mut eipä tästä sen kummempaa, täähän on vissiin kilpailua tai kilpailun puutetta. Quote Link to comment
Tomppa Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Alan paja lisä = Alan paja elää kyseisillä tuotteilla. Vertaa esim. maalikauppa, K-Rauta vs. Prisma. K-Rauta tarvitsee enemmän katetta pyörittääkseen toimintaansa, kun taas Prismalle on ihan yksi lysti paljonko katetta tulee, ruoka-ostoksillahan se toimintansa kattaa. Europpalaiset "halvat" hinnat = Täällä Suomilisä / Tulli / ALV22% / ostomäärät / ostajakunnan laajuus / yritysverotus / tuloverotus yms. Quote Link to comment
JaniM Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 No meneeks eu sisällä tullia ja alvia ku tulee Suomeen? Alvihan menee vain kerran vai pitääkö sekin maksaa kahteen kertaan ku ostaa alan pajasta? Siksi tässä mitään tietämättömänä ihmettelen. On se ihmeellistä tää kaupankäynti, onneks en ole yrittäjä :-) Quote Link to comment
Mika Heikola Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 eiköhän myyntimäärät ole ainakin yksi oleellinen tekijä. Suomalainen alan kauppias ei koskaan pysty ostamaan samoja määriä kuin saksalainen tai jenkki vastaava. Voi olla myös kyse siitä että ostetaan vääristä paikoista. Usein ollaan kiinni tukkureissa. Vaikka näkeekin että keräämällä yhden asian yhdeltä myyjältä ja toisen toisesta saisi periaatteessa halvemmalla, pitää kuitenkin keskittää tilauksia. Jos ei haluta pitää tukevasti rahaa kiinni varastossa, pitää taas ostokset tehdä vähän kerrallaan joka tietty näkyy hinnoissa kun rahteja kertyy paljon eikä päästä tarpeeksi matalaan ostohintaan. Jos alan pajojen toiminta olisi oikeasti kannattavaa, näitä olisi varmaan 10-kertainen määrä. Eiköhän useimmiten alan pajassa ole takana harrastaja joka tekee työtä jonka kokee jossain suhteessa mielekkääksi. Harvemmmin liituraitamies joka laskee että volkkarin osilla saan paremman tuoton kuin osakekeinottelulla. Ulkopuolelta nähtynä ei helposti varmaan mieti kuinka iso osa tuosta poskettomasta katteesta menee kaikkeen tylsään kuten vuokraan, pakollisiin vakuutuuksiin, työnantajamaksuihin, arvonlisäveroon ym. Quote Link to comment
JaniM Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 No niin, tuleehan sitä tietoa. Nyt olen taasen viisaampi tai ainakin tiedän. Onhan se että Suomi on pieni maa. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Ihan terveellinen keskustelu tuokin, mutta tarkoitus ei siis ollut paukutella henkseleitä että katsokaas kuinka kallis. Tarkoitus oli herätellä huomaamaan vaihtoehdot. Laadullakin on merkitystä, varsinkin osassa jolla on tuonkin verran tärkeä merkitys auton liikkumiseen. Olen myynyt Facettia yli kymmenen vuoden ajan. Se on edelleen hinta/laatu suhteeltaan varmaan ihan ok pumppu. Niiden luotettavuus vaan notkahti muutamia vuosia sitten. Vaikka arviolta 8-9 pumppua kymmenestä pelaa ihan hyvin, päädyin vaihtamaan merkkiä. Ne muutamat ongelmapumput on aina sen verran ikäviä tapauksia että mieluummin myyn kalliimpaa mutta varmempaa pumppua kuin kuuntelen aina silloin tällöin ongelmista. Sitäpaitsi tuo posketon katekin kärsii kun joutuu palauttamaan pumppuja maailmalle tai heittämään roskiin. Quote Link to comment
Lasse Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Tässäpä yksi syy ostaa "alan putiikista", tietävät mitä ovat myymässä. Mitenkähän on piilteemassa, motoneteissä sun muissa, ei taida asiakkaan murheet paljoa vaivata? Hyvää palvelua on tätä nykyä sen verran vaikeaa saada, että kyllä siitä kannattaa maksaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.