Jump to content

Matalat renkaat juniksiin?


Recommended Posts

Kantavuusalue, meinaa yhen renkaan kantavuutta. (rengasvalmistajilla voi olla hieman eroa kantavuuksissa)

 

kerrot siis sen kahdella, jos meinaat 2 rengasta laittaa samalle akselille :)

 

vanteista vielä,

vanne kohdassa on kerrottu oikea vanneleveys kyseiseen rengaskokoon.

vaih van kohdassa ilmoitettu muut hyväksytyt vanneleveydet.

Link to comment
Kantavuusalue, meinaa yhen renkaan kantavuutta. (rengasvalmistajilla voi olla hieman eroa kantavuuksissa)

 

kerrot siis sen kahdella, jos meinaat 2 rengasta laittaa samalle akselille :)

 

vanteista vielä,

vanne kohdassa on kerrottu oikea vanneleveys kyseiseen rengaskokoon.

vaih van kohdassa ilmoitettu muut hyväksytyt vanneleveydet.

 

Joo noi vanne leveydet kyllä ymmärsinkin. ;) Se oli lähinnä sitä mitä minä mietin että jos esim.

 

Eturenkaiden kantavuudet ovat 398 kiloa tai 796 kiloa etuakselille niin riittääkö se junakeulalle??

Link to comment
Aika kova kantavuus tuossa pienessä pickupissa... :) Taakse tuli jo asennetua 195/65-15 88 (= kantavuus 560x2=1120, nämä löytyi omasta takaa hyvällä kulutuspinnalla)... Saa kelvata ainakin toistaiseksi..

 

Tuon taulukon mukaan pitäis ilmeisesti olla vähintään kantavuus merkintä 90 jotta riittäis tuohon painoon...

Link to comment

Entä jos uusinta rekisteröintikatsastuksen yhteydessä muutetaan doppeli henkilöautoksi? Meneekö kantavuus kuitenkin siinä vaiheessa uusiksi vai säilyykö alkuperäinen kantavuus kumminkin?

 

Jos tuon kantavuuden sais esim. madallettua etuakselille siinä samalla? Esim. 950 kiloon jolloin kävisi luokan 82 renkaat eteen ja niitähän on huomattavasti helpompi löytää matalaprofiilisina 15 tuumaisina.

Link to comment
Entä jos uusinta rekisteröintikatsastuksen yhteydessä muutetaan doppeli henkilöautoksi?

 

-67:aa ei taida saada enää henkilöautoksi kuin autoveron maksamalla. Samoin tuleva vuotuisen käyttöveron uudistus ei oikein suosi kokonaispainoltaan suuria henkilöautoja, pakettiautojahan ei vielä uudistuksen jälkeenkään veroteta painon tai päästöjen mukaan. Tosin henkilöautona pääsis eroon siitä 80-lätkästä.

Link to comment
Entä jos uusinta rekisteröintikatsastuksen yhteydessä muutetaan doppeli henkilöautoksi?

 

-67:aa ei taida saada enää henkilöautoksi kuin autoveron maksamalla. Samoin tuleva vuotuisen käyttöveron uudistus ei oikein suosi kokonaispainoltaan suuria henkilöautoja, pakettiautojahan ei vielä uudistuksen jälkeenkään veroteta painon tai päästöjen mukaan. Tosin henkilöautona pääsis eroon siitä 80-lätkästä.

 

Juu, totta. Tuo autovero maksu homma on kyllä tiedossa.

 

Toisaalta. Kuka nykyään kuskaa tuhat kiloa tavaraa näillä vaunuilla? Minä en ainakaan edes uskaltais niin raskasta kuormaa sillä ajaa...

 

Kokonaispainoon ilmeisesti lasketaan myös kuskin ja matkustajien painot mukaan? Elikkä tulisko 6 henkilöllä painoksi n. 1450 kiloa? Laskis siihen lisäksi n. 400 kiloa kuormaa niin sais n. 915 kiloa per akselia elikkä Li luokaksi riittaisi 81?

 

Onkohan kukaan koskaan vähentäny vastaavasti kantavuutta omaansa?

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...