Jump to content

vaihteiston huolto


Recommended Posts

ois tossa yx laatikko pitkillä vetareilla, ja 1600 moottori mahdollista svappia ajatellen. Kuinkahan noi radarit mahtuu alle pitkillä vetareilla?

 

Ja kuinka käy tuoreempi laatikko etupäästään -60 mallin alustaan? Sehän taitaa olla ihan omanlaisella kumityynyllä varustettu?

 

Edit: Ja käykö tuoreempaan laatikkoon 5-pulttinen jarrurumpu??

Link to comment

riippunee ihan siitä mihin kohtaan laatikkoa meinaat sen rummun tunkea..kytkinkoteloon se vois mennäkin, mut nokkakappaleen alle ei..

 

ei vaisin..ei kait niitä jarrukilkkeitä ny nii helkutin monilla kilven kiinnityspultin jaolla oo tehty??valaiskaa humaltunutta, jos neli ja 5pulttisissa onkin eri jako kilven kiinnityksessä

 

kolkin rumpuja jos käyttää, niin siitä kruunumutterin vastinpinnasta piti ottaa joku 15mm pois..löytyy varmasti haulla se "justiinsa"-mitta.

 

-juappo

 

nii joo, ja mullahan olikin joku svenssoni vaihtanu 60:eeni uudemman mallin laatikon kiinnikkeen alustaan kiinni..eli:uutta kiinnikettä vaan liimailemaan

Link to comment
Guest Toheltaja

kaikissa heilureissa lukuunottamatta pakut on sama jarrukilven kiinnitysjako ja reikä. Ja se pois otettava mitta on sen 12-15mm muistikuvan mukaan kans.

 

Eli spoori on pysyny samana aasta ööhön noissa. Pakussa on vaihtunut joskus -62/63, eli vanhempien pakujenkin takajarrukamat käy, tosin kilven kiinnitys ei käy suoraan.

Link to comment

Pitkillä vetareilla sopii huonosti mitkään 5-pulttiset jälkituotantovanteet vakiolokarin sisään. Ne tuntuu kaikki levittävän sen verran ulos. Asiaa tietenkin helpottaa jos lyö ihan tonttiin että liika camber tekee tilaa lokarin väliin.

 

Niitä laatikon etukiinnikkeitä saa ihan tarvikkeena jos haluaa uudemman mallisen laatikon laittaa. Tietenkin jos on ylimääräistä pohjalevyä niin laikkaa irti. Samalla kun kiinnittelee uutta niin voi harkita laatikon nostoa. Eli itse olen samassa tilanteessa.

Link to comment

Tuoreempaan pitkään vetariin kolkin 5-pulttirummut käy heittämällä.

 

Ainakin noi isommat 5-p rummut. varhaisimmat tais olla samat kuin T-1?

 

Kuplan 5-p rummut vaatii n.10mm prikan rummun ja laakeripesän väliin jotta ne saa asennettua. Muuten rummut ottaa jarrukilpiin.

 

Sama pätee jos haluaa 5-p rummut IRS:iin.. ;)

Link to comment
Juu, mulla olisi ne kolkin 5-pulttiset rummut uusilla jarruosilla ja sorvattu se 15mm pois. Jos jollekin tarvetta.

 

Varhaisen kolkin '61-'63 rummut sopii suoraan kupla nelipultti jarrujen päälle. Myöhemmät kolkin viispulttiset on isommalla halkaisijalla.

Link to comment

Kuplan 5-p rummut vaatii n.10mm prikan rummun ja laakeripesän väliin jotta ne saa asennettua. Muuten rummut ottaa jarrukilpiin.

 

Eikö myös voinut käyttää -67 välimallin osia niin ei tarvi mitään prikkoja?

 

Tosiaan, niinkuin tipi kirjoitti, niin tietenkin sopivalla rengastuksella ja offsetilla vakiokorkuseen menee myös pitkillä vetareilla. Varmaan myös miedosti madallettuunkin.

 

Missä korkeudella Seppo aikoo mennä?

Link to comment

perhana, miulla on sama homma halkaistussa askissa => "mistään ei vuoda, mutta pieni tippa löytyy auton alta lattialta..."

Vetarin kumit ehjät, eikä muutoinkaan näytä olevan mikään rikki!

Öljyiksi laitoin redlinet kun vaihdoin ne kesällä, "vuotoa" oli kyllä ennen öljyn vaihtoakin...

Jos vaan tekijämiehiä/henkilöitä löytyy niin saa ottaa yhtettä vaikka privalla tai e-maililla!

Link to comment

mistäs kohtaa se tippa sinne auton alle ilmaantuu?

ei siellä liene muita vaihtoehtoja kuin kytkinakselin stefa, joka vuotaa pikkuhiljaa..??

vai tunkeeko sieltä puoliskojen välistä?

ranettamalla(kokeilee putsata saumakohdat esim. painepesurilla,bräkleenillä tjms..ja sikaflex tai vast. niskaan) tai tiputtamalla koko aski alas (siis helvetinmoinen homma)tai sit vaan antaa vuotaa ja lisäilee sillontällön..varmaan ihan siitä kiinni mitä haluaa

-M

Link to comment
mistäs kohtaa se tippa sinne auton alle ilmaantuu?

ei siellä liene muita vaihtoehtoja kuin kytkinakselin stefa, joka vuotaa pikkuhiljaa..??

Täysin mahdollista ja vieläpä helppo korjata...

Nyt kun auto tallissa ja nostettu ylös niin täytyy oikein varata aikaa tuohon puhdistamiseen ja vuotokohdan etsimiseen! Kun sitä kesällä tutkin niin aski on märkä enemmänkin etupuolelta kuin sieltä kytkimen puolelta ja todella vähäistä se vuotaminen on, mutta kotipihassa ei läikät kivetyksellä ole kovin cool vaikka volkkareita siinä onkin pysäköitynä =)

Auto ei ole mikään ähtäri joten ei siihen mitään ranetuksia ole tehty eikä tehdä!

Link to comment

no mites se nokkakappaleen huohotusreikä?onko tukossa,vuotaisko jostain nokkakappaleen saumasta?

Juu, ei muutakuin kärry persuksista ilmaan ja liukkari/painepesuri-käsittelyä,teräs/messinkiharjaa jne..

eiköhän tuo vuotokohta ala löytymään

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...