seppo mäntykivi Posted November 6, 2007 Share Posted November 6, 2007 Pitäis saada vaihteistoa tilkittyä, kun tulee öljyt joka saumasta pihalle. Toimii kyllä hyvin, eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Onkos toi kotikonstein tehtävä operaatio, vai pitääkö jättää "ammattimiehen" tehtäväksi? Kyseessä siis vm. -60, halkaistava laatikko. Kyseleepi sepi Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 7, 2007 Author Share Posted November 7, 2007 Kukaan ei ole tilkkeitä vaihdellut? Pitäiskö vaihtaa laatikko uudempaan? Quote Link to comment
-MITO- Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Mihin käyttöön loota tulossa? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 7, 2007 Author Share Posted November 7, 2007 ihan vakiokäyttöön Quote Link to comment
-MITO- Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Varmaan halvemmalla saat ehjän lootan kuin suorituttaa huollon jossain. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 7, 2007 Author Share Posted November 7, 2007 Täytynee vuntsailla. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Testaa onko kotikonstein tehtävä operaatio. Jos ei onnistu, niin mulla on sulle kasassa oleva laatikko tilalle. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 7, 2007 Author Share Posted November 7, 2007 Kerrankin on auto ns.matching numbers yksilö. Ei viitsis sen takia alkaa vaihtamaan (pussihousu heräämässä?). Täytynee pudotella vaihteisto keväällä, ja koittaa saada vuodot kuriin. Quote Link to comment
-MITO- Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Voihan sen mätsink lootan laittaa vaik hyllylle koristeeks ja kunnon ajoloota kuplaa kii :) Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 7, 2007 Author Share Posted November 7, 2007 ois tossa yx laatikko pitkillä vetareilla, ja 1600 moottori mahdollista svappia ajatellen. Kuinkahan noi radarit mahtuu alle pitkillä vetareilla? Ja kuinka käy tuoreempi laatikko etupäästään -60 mallin alustaan? Sehän taitaa olla ihan omanlaisella kumityynyllä varustettu? Edit: Ja käykö tuoreempaan laatikkoon 5-pulttinen jarrurumpu?? Quote Link to comment
Guest Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 riippunee ihan siitä mihin kohtaan laatikkoa meinaat sen rummun tunkea..kytkinkoteloon se vois mennäkin, mut nokkakappaleen alle ei.. ei vaisin..ei kait niitä jarrukilkkeitä ny nii helkutin monilla kilven kiinnityspultin jaolla oo tehty??valaiskaa humaltunutta, jos neli ja 5pulttisissa onkin eri jako kilven kiinnityksessä kolkin rumpuja jos käyttää, niin siitä kruunumutterin vastinpinnasta piti ottaa joku 15mm pois..löytyy varmasti haulla se "justiinsa"-mitta. -juappo nii joo, ja mullahan olikin joku svenssoni vaihtanu 60:eeni uudemman mallin laatikon kiinnikkeen alustaan kiinni..eli:uutta kiinnikettä vaan liimailemaan Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 kaikissa heilureissa lukuunottamatta pakut on sama jarrukilven kiinnitysjako ja reikä. Ja se pois otettava mitta on sen 12-15mm muistikuvan mukaan kans. Eli spoori on pysyny samana aasta ööhön noissa. Pakussa on vaihtunut joskus -62/63, eli vanhempien pakujenkin takajarrukamat käy, tosin kilven kiinnitys ei käy suoraan. Quote Link to comment
JaniM Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Juu, mulla olisi ne kolkin 5-pulttiset rummut uusilla jarruosilla ja sorvattu se 15mm pois. Jos jollekin tarvetta. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Pitkillä vetareilla sopii huonosti mitkään 5-pulttiset jälkituotantovanteet vakiolokarin sisään. Ne tuntuu kaikki levittävän sen verran ulos. Asiaa tietenkin helpottaa jos lyö ihan tonttiin että liika camber tekee tilaa lokarin väliin. Niitä laatikon etukiinnikkeitä saa ihan tarvikkeena jos haluaa uudemman mallisen laatikon laittaa. Tietenkin jos on ylimääräistä pohjalevyä niin laikkaa irti. Samalla kun kiinnittelee uutta niin voi harkita laatikon nostoa. Eli itse olen samassa tilanteessa. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Riippuu tietty renkaista, mut kyl bermit 165:lla mahtu ihan hyvin pitkien vetarien kanssa vakiokorkuseen perään. Sepolle taitaa tulla +20 offsetilla vanteet, joten eivät ole niitä eniten ulospäin levittäviä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Tuoreempaan pitkään vetariin kolkin 5-pulttirummut käy heittämällä. Ainakin noi isommat 5-p rummut. varhaisimmat tais olla samat kuin T-1? Kuplan 5-p rummut vaatii n.10mm prikan rummun ja laakeripesän väliin jotta ne saa asennettua. Muuten rummut ottaa jarrukilpiin. Sama pätee jos haluaa 5-p rummut IRS:iin.. ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Juu, mulla olisi ne kolkin 5-pulttiset rummut uusilla jarruosilla ja sorvattu se 15mm pois. Jos jollekin tarvetta. Varhaisen kolkin '61-'63 rummut sopii suoraan kupla nelipultti jarrujen päälle. Myöhemmät kolkin viispulttiset on isommalla halkaisijalla. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Kuplan 5-p rummut vaatii n.10mm prikan rummun ja laakeripesän väliin jotta ne saa asennettua. Muuten rummut ottaa jarrukilpiin. Eikö myös voinut käyttää -67 välimallin osia niin ei tarvi mitään prikkoja? Tosiaan, niinkuin tipi kirjoitti, niin tietenkin sopivalla rengastuksella ja offsetilla vakiokorkuseen menee myös pitkillä vetareilla. Varmaan myös miedosti madallettuunkin. Missä korkeudella Seppo aikoo mennä? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 9, 2007 Author Share Posted November 9, 2007 Missä korkeudella Seppo aikoo mennä? Etupäätä hivenen alemmaksi, takapää jää vakioksi. Jouset ovat tietty vuosien saatossa antaneet hitusen periksi. Vetokoukku tulee ja kärry perään, sen vuoksi ei viitsi takapäätä pudotella. Täytyy tutkia jos saisi ton laatikon hieman tilkittyä. Quote Link to comment
Guest Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 perhana, miulla on sama homma halkaistussa askissa => "mistään ei vuoda, mutta pieni tippa löytyy auton alta lattialta..." Vetarin kumit ehjät, eikä muutoinkaan näytä olevan mikään rikki! Öljyiksi laitoin redlinet kun vaihdoin ne kesällä, "vuotoa" oli kyllä ennen öljyn vaihtoakin... Jos vaan tekijämiehiä/henkilöitä löytyy niin saa ottaa yhtettä vaikka privalla tai e-maililla! Quote Link to comment
Guest Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 mistäs kohtaa se tippa sinne auton alle ilmaantuu? ei siellä liene muita vaihtoehtoja kuin kytkinakselin stefa, joka vuotaa pikkuhiljaa..?? vai tunkeeko sieltä puoliskojen välistä? ranettamalla(kokeilee putsata saumakohdat esim. painepesurilla,bräkleenillä tjms..ja sikaflex tai vast. niskaan) tai tiputtamalla koko aski alas (siis helvetinmoinen homma)tai sit vaan antaa vuotaa ja lisäilee sillontällön..varmaan ihan siitä kiinni mitä haluaa -M Quote Link to comment
Guest Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 mistäs kohtaa se tippa sinne auton alle ilmaantuu? ei siellä liene muita vaihtoehtoja kuin kytkinakselin stefa, joka vuotaa pikkuhiljaa..?? Täysin mahdollista ja vieläpä helppo korjata... Nyt kun auto tallissa ja nostettu ylös niin täytyy oikein varata aikaa tuohon puhdistamiseen ja vuotokohdan etsimiseen! Kun sitä kesällä tutkin niin aski on märkä enemmänkin etupuolelta kuin sieltä kytkimen puolelta ja todella vähäistä se vuotaminen on, mutta kotipihassa ei läikät kivetyksellä ole kovin cool vaikka volkkareita siinä onkin pysäköitynä =) Auto ei ole mikään ähtäri joten ei siihen mitään ranetuksia ole tehty eikä tehdä! Quote Link to comment
Guest Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 no mites se nokkakappaleen huohotusreikä?onko tukossa,vuotaisko jostain nokkakappaleen saumasta? Juu, ei muutakuin kärry persuksista ilmaan ja liukkari/painepesuri-käsittelyä,teräs/messinkiharjaa jne.. eiköhän tuo vuotokohta ala löytymään Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.