beetles Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Olisi vain edes yksi viikonloppu vain sitä varten, niin homma olisi siinä. Himos by Palonorsu siintää ajatuksissa, mutta kattoo ny. - Tomppa Eiku nyt vaan kauhea tsemppi päälle ja rassaamaan. Niin toi on jo olarissa ajossa... Quote Link to comment
Tomppa Posted April 17, 2008 Author Share Posted April 17, 2008 Ei viitti Olariin tolla tulla. Hallin katto on sen verta matala, enkä tahdo tehdä "Kaitsuja" ;) Eikä oo varmaan myöskään aikaa käydä siirtelemässä, kun lappuliisat parveilee vähän väliä tienviertä... :) Quote Link to comment
Tomppa Posted April 17, 2008 Author Share Posted April 17, 2008 Sitäkään en kyllä tiedä, että saanko pitää enää noita tunnuksia kyljissä, eli pitäiskö valkoset tunnukset ottaa veks lain mukaan? Olis kiva, jos sais suoraan vaihtaa KB-15:sen tilalle "AC-1" -merkinnän. Quote Link to comment
Guest Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 No hoh, halytysajoneuvon saa pysakoida mihin vaan :) Vilkut paalle vaan ja parkkiin paivaksi jalkakaytavalle :D Quote Link to comment
Guest VWanker Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Mulla ainakin pakottivat ottamaan autokohtaiset tunnukset pois. Katsari kitisi myös valkoisesta raidasta, kun kuulemma ei saisi sekoittaa oikeaan hälytysajoneuvoon. Mulla VPK poisti tekstit ovista + hätänumerot, kun eivät saaneet luovuttaa yksityiselle tekstien kanssa. Kokeile, sillä se selviää. Mulla ei ainakaan onnistunut. Quote Link to comment
Tomppa Posted April 18, 2008 Author Share Posted April 18, 2008 Jep, näin vähän arvelinkin, eli jos ei saa tyyliä säilyttää värien ja merkintöjen osalta, niin sitten on ihan sama, vaikka paukkupullolla sutisi koko auton vaikka mintunvihreäksi ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Joskus miljuuna vuotta sitten oli täällä Pohjois-Karjalassa joillain jannuilla sininen 99 Saabi, jonka konepelti ja oliko takaluukku valkeet, kyljessä kuitenkin luki valkeella POJAT, ja taisipa katolla olla suksitelineetkin. Lehdessä kirjotettiin, ettei toi ollu lain mukaan kiellettyäkään. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Näitähän on joo. Myös volvon olen nähnyt missä lukee POJAT. Sitten on näitä posliini ym. juttuja. Keskustelua overdrivessä: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=134986 Quote Link to comment
Jiibee Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Meillä päin eräällä nuohoojalla oli työjuhtana palolaitoksen entinen hiase. Vilkut ja tunnukset oli poistettu, väri edelleen punavalkoinen ja vanteissa mustavalko-väritys. Quote Link to comment
Tomppa Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 Dodiin, homma etenee. Eilen tuli revittyä vanha moottori irti autosta ja nyt olisi tarkoitus rakentaa luotettava ja kohtuullisen voiman omaava moottori kesän rientoihin. Ajatuksena on kasata nimen omaan 2020cc kokoinen "Bolt-on" paketti, jonka kuka tahansa harrastaja voisi kopsata omaan projektiinsa tilaamalla tarvittavat osat osakaupasta. Tällaista olin ajatellut. Kommentteja? - Lohko AS-41, 82mm akselille, FF-valmiudella, 94mm porauksella. - AA kampiakseli, 76mm VW 4340 - AA kiertokanget, H-profile chromoly 5.5 VW 4340 - SCAT C-25 nokka / nostajat SCAT lightweight racing + vakiopyörä - SCAT tönärit, alumiini, katkaistavat - AA Männät/pytyt 92thick wall, stroke - SCAT Super-D kannet 42x37 venttiileillä. - SCAT 1,25 Pro-Street keinut pulttipäisinä ja pallosäätöruuveilla - SCAT venttiilikopat pannoilla (alu tai teräs) - SCAT Solex 40mm nurkkakaasarit vivustoineen, imareineen yms. - Vauhtipyörä vakiopainoinen - Kennedy 1 kytkinasetelma + Kush-lok levy - 26mm FF-pumppu + GB/SCAT FF-setti. - SCAT Doghouse 36hp koppa ja muut pellit, keltapassivoituina (maalataan) - Type-4 cooleri Ajatuksia, ideoita, muutosmietteitä? Tarkoitus olisi dokumentoida mosan kasaus aika tarkkaan, jotta siitä olisi iloa ja hyötyä niin harrastajalle, kun AC:lle markkinoinninkin kannalta. Quote Link to comment
Guest Dr Stanu Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Mitäs tälle rojektille kuuluu ? Quote Link to comment
-Alex- Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 82x92 painavaan bussiin, se tarttee vääntöä =) Tosi hyvä valinta varmaan on nuo paksuseinämäiset 92 putket. Mä tykkäisin kahdesta kakskurkkuisesta kaasarista bussissa, mutta ne varmaan on hiukan tyyriimmät. Quote Link to comment
Tomppa Posted December 31, 2008 Author Share Posted December 31, 2008 Tää projekti on nyt osittaisen purkamisen jälkeen seissyt pihalla odottamassa parempia aikoja. Tarttis löytää tekijä, joka puhaltaisi ja hitsaisi ammattitaidolla paikat tarvittaviin paikkoihin (pieniä)... Itte voisin purkaa atomeiksi, auto toimitettaisiin runkona tekijälle ja haettaisiin puhalluksen, hitsauksen ja pohjamaalauksen jälkeen pois. Vaihdossa tietty osia tai käteistä. Kiinnostuneita? :) Quote Link to comment
Tomppa Posted December 31, 2008 Author Share Posted December 31, 2008 82x92 voisi olla oikein hyvä vaihtoehto. Myös kaksi kakskurkkuista saa ajatukset rullaamaan, tosin eniten tykkäisin, kun voisi käyttää noita Aircooledin SCAT-osia projektissa. Quote Link to comment
Tomppa Posted May 15, 2009 Author Share Posted May 15, 2009 Moottoriasia alkaa olla kunnossa, täydelliset tiedot moottorin osista, rakennusvaiheista ja spekseistä/mittaustuloksista tulossa kesän aikana. Tällä hetkellä palonorsun kori alkaa olla pikkuhiljaa purettuna ja valmiina hiekkapuhallusta (pohja) ja hiontaa (kori) varten. Tuleva väri on vielä vähän avoinna, mutta jos nyt harmaalla Inertalla tekisi pohjat, niin voisi jättää värin sellaiseksi, tai sortua pintaväriin ;) Kuvia tulee, kun jaksan räpsiä. Alustaan on ajateltu melkoista remonttia, mm: - Kavennettu, madallettava etuakseli - Levyjarrusarja eteen - Levyjarrusarja taakse - Uusi laatikko (Std tai ProStreet) Quote Link to comment
Tomppa Posted May 15, 2009 Author Share Posted May 15, 2009 Etupää alkaa siis muotoutumaan, eli juniksen kavennettu etuakseli ja CSP-levyt: 401 061 255VK Adjustable Axle Beam narrowed for Typ-2 55-63 ( 64-67 with drop arm bolt) http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... rtnr=21979 411 107 211K Torsion Bars Type-2 55-67 narrowed http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... rtnr=21980 Spindles Bus 64-67 DiscBrake http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... rtnr=13229 498 041 211A Link Pin Set Bus 64-67 http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... rtnr=11364 499 264 5205L CSP Disc Brake Bus 64-70 cross-drilled http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... rtnr=15461 Yhteishinta siis tässä vaiheessa 2140 euroa. Quote Link to comment
Tomppa Posted May 15, 2009 Author Share Posted May 15, 2009 Takapäähän ei ilmeisesti CSP:llä ole mitään, täytyypi tutkailla. Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Eihän sun tarvi ostaa noita brassi levyjarru olkia jos ostat tuon etulevyjarrusarjan... Noihan ovat bolt on tavallisen juniksen/varhaispalliksen etuolkiin... Brassietuolkiin taas myöhäis palliksen levyjarrut ovat Bolt-on jollon saa 5x112mm pultinjaot.. Tarvit vain flipata noi juniksen vakio etuolat niin pääset vielä 9cm lähemmäs tonttia.. ;) Taakse pulttaat hevosenkengät. Yhdistyksen puolella mulla on linkit CAD piirroksiin joilla saa leikattua hevosenkengät jotka madaltavat perää 83mm säätämättä mitään. Quote Link to comment
Tomppa Posted May 15, 2009 Author Share Posted May 15, 2009 Oukei, kiitti tiedosta. Pulttijako voi ihan hyvin olla 5/205, jolloin saa retrommat vanteet helpommin. Hirveän tonttiin en tuota halua, vaan sopivasti alemmas, ettei ihan ihan joka tuulepuuskaan lähde mukaan ;) Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Palonorsu alkaa olla pikkuhiljaa kokonaan purettu, mitä nyt jotain pientä olisi tarkoitus nyt viikonloppuna vielä irrotella. Sen jälkeen alkaa armoton puunaaminen ja putsaaminen, sekä hiekkapuhallus / hitsaushommat, joita ei kyllä tosin moneksikaan tunniksi ole. Pyörän kaarissa jotain hyvin pientä, tavaratilassa pari reikää, mutta yleisesti ottaen erittäin maltillista pikkujuttua. Akselistot ajattelin purkaa tuossa myös heti, kun mahdollista, jotta näkee kokonaiskuvan pohjan kunnosta ja pääsee senkin puhaltelemaan helposti. Ongelma = Ei ole aikaa, kun Aircooledin pyörittäminen vie kaiken vapaa-ajan. Olisiko Lohja-Siuntio akselilla harrastajia, jotka olisivat innostuneita pienestä puhallus / hitsausprojektista? Voidaan toki toimittaa kauemmaskin, jos halukkaita löytyy. Kuten sanottu, tässä ei paljoa hommaa ole ja korvaus olisi tietysti asiallinen (vaikka wanhoja tai uusia VW-viriosia vaihdossa, tai käteistä) Ajatus siis: - Akselistojen purku (voin tehdä itsekin, mutta rullaavana helpompi siirrellä) - Koko korin alaosan ja tarvittavien pistekohtien hiekkapuhallus - Tarvittavien kohteiden hitsaus (melko pientä) - Korin pohjamaalaus (harmaa Inerta hyvä...) - Tarvittaessa voin teettää kaikki pohjatyöt ja myös maalauksen, jos tekijällä intoa riittää. Jos on niin sähköpostilla / YV:llä tavoittaa. - Tomppa Quote Link to comment
Guest MillaI Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Mä tiedän Lohjan lähellä yhden "hyvän" hitsaajan! :D Mulla ei menny kun 2000€ hukkaan ja opin itse hitsaa ja purkaa auton! Eli ei ihan hukkareissu! Haluutko numeron! :DD Quote Link to comment
Jorrma Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Sähän voisit ottaa Tompan auton laitettavaksi kun omas alkaa olee valmis, sillä aikaa kun maalari sutii väriä pintaan niin teet noi Tompan hommat. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.