Jump to content

Kompura hajosi?


Guest veewee

Recommended Posts

  • 1 year later...

Lainataan nyt aihetta joten ei tarvi uutta topickia tehä. Eli oma kompura hajos tuossa loppukesästä (kiitos ukkosen). Osan nimeä en tiiä mikä meni patskaksi mutta muutenkin oli turhan mopo mun käyttöön.

 

Eli uusi olisi hakusessa, paljonkos tarttis olla tuottoa oikeasti jos meinaa käyttää pulttipyssyä, vinkua, epäkeskohiomakonetta, hiekkapuhallus vehkeitä tms? Voimavirta ei ongelmana. Uusia edukkaita jostain vaiko suoraan ostaa jostain käytetyn vähän isomman? Itse en rupea tekemään kun ei kiinnosta/kerkiä jne jne. Itsellä oli tuossa pikkusessa 48litran lisäsäiliö mutta ei se oikeen auttanut kun tuottoa ei ole niin paljoa, toki sai hiukan pitempään ryskyttää pyssyllä ennenkuin alkoi huutamaan. Tokihan sillä ei saanut pyöränmuttereita auki mitkä oli käsin vääntänyt kiinni :D

Link to comment

Mulla Abac profi 100 litran säiliöllä, voimavirta, 350 l/min tuotto 6 barin vastapaineella.

Maksoi aikoinaan kolmisen vuotta sitten aika tarkkaan 500 euroa.

 

Hiekkapuhallus onnistuu kohtuudella, kompura käy ehkä 30-40% ajasta riippuen suuttimesta sekä paineesta- Oon käyttänyt sekä pönttömallia, että kaappia.

Puhalluksessa paine noin 4 bar.

 

Epäkeskohiomakone ottaa ilmaa+painetta reilusti enemmän, siinä tahtoo kierrokset laskea ja kone huutaa lähes koko ajan.

 

Maalaus jne työt onnistuu luonnollisesti erittäin hyvin. Pienemmissä maalauksissa käy yleensä siten ettei kone käynnisty ollenkaan.

 

Eli osta mahdollisimman iso. Oon tuohon omaan just ja just tyytyväinen.

Link to comment
Eli osta mahdollisimman iso.

 

Löytyis tuollainen suunnilleen noi kriteerit täyttävä, jos joku tarvii. Suomen Ilmapuhalluksen tekele, tarkkoja arvoja en muista, mutta tuotto tais olla jotain 1200 l/min (siis oikeeta vastapaine tuottoo, ei mitään kiinan 1 bar höpöhöpöö), säiliö on 500 tai 1000 litraa, ja tarvii 3 x 25 A sulakkeet. Mahtuu just normi peräkärryyn, joten kulkee siis helpolla. Ja kunto on hyvä.

Link to comment

Joo taitaa tuo epäkesko jääädä käyttämättä, sen verran se kuitenki ilmaa imee. Kyllähän tuolla omalla pinellä on autoja maalattu ja aika hyvin se siinä tahtoo huutaa, hiekkapuhallusta joskus koitin jollain halppissysteemillä mutta ei tullut yhtään mitään. Tarkoituksena olis ollut puhaltaa pieniä alueita puhtaaksi mihin ei oikein rälläkällä pääse kun hitsuu hommia tekee.

 

Pulttipyssyä, vinkua, paineilmaräikkää ym tulee käytettyä varsin paljon joten sen puolesta sais sitä ilmaakin tulla riittävästi.

 

Vielä pitää esitää tyhmää kun noita lehtiä lukee missä kompuroita mainostetaan ja ilmoitetaan imutuotto esim 360l/min, niin tämä ei liene sama tuotto minkä se tekee painetta esim jos verkossa on se 6-8 bar painetta? Määä näistä mitään tiiä :)

Link to comment
  • 11 months later...

Hmmm miten on pärjännyt kohta vuoden ilman kompuraa? No armeija auttanut asiaa kun ei oo ehtinyt harrastaa. Monesti sitä kuitenki ois tarvinnut ja ei oo aikasemmin saanut aikaseksi korjata. KOndensaattori siitä on siis paukahtanut ja uutta kävin tänään ettimässä. Kävin ad:lla. biltemassa, projectalla ja slo:lla. missään ei moista ollut. Onko kellään tietoa mistä vois turun seudulla moista kysellä?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...