Jump to content

'68 Kupla 1500:n kojetaulu


Recommended Posts

Posted

Heittäkääpä joku tähän jatkoksi (tai mulle sähköpostilla) kuva alkuperäiskuntoisesta '68-'69 Kupla 1500:n kojetaulusta. Hakusessa olis erot '67:n ja '68:n välillä, listat, katkaisimet ym. ...

Posted

-68-69 1500 kojetaulu pehmustettu mutta vielä korinvärisellä hanskalokeron kannella ja ritilöillä,ei listoja,symbolein varustetut litteämmät kytkimien nupit,saman tyylinen hanskalokeron avausnuppi,tuuletuksen säätönupit ja suuttimet,ohjauspylvääseen sisäänrakennettu virta/ohjauslukko,bensamittari nopeusmittarin yhteydessä,varoitusvilkkukytkin,kaksipiirijarrujen merkkivalo.

Siinä tärkeimmät erot verrattuna-67:aan.

Posted

Just, jotain tällaista muistelinkin. Eipä siis ihan 'käen käänteessä' käy "68-lookin" tekeminen KuusSeiskasta ...

Guest Toheltaja
Posted

mul vois olla kutakuinkin kaikki -69:n vastaavat romut tallella, tosin aika sekalaisissa laatikoissa, jos jotain tarttet. Ee maksa mitn!

Posted

1500 -67 nopeusmittari periaatteessa samalainen kuin mallivuoden 1968, mutta kuusseiskan mittarin löökki sama kuin 66 mallivuoden kuplassa, eli sitä vanhenpaa.

Posted

Onko -68 1500 kojetaulussa varmasti pehmusteet, sillä meillä on pihassa ANT-TI-kupla, joka on -68 1500 ja siinä on kaikki muut vwagenin luettelemat tuntomerkit, paitsi pehmuste kojetaulussa.

Lisäksi siinä on kapeat kromilista.

Posted

Muista en tieda mutta omassa entisessa -70 1500 kuplassa oli pehmuste

Posted
Onko -68 1500 kojetaulussa varmasti pehmusteet, sillä meillä on pihassa ANT-TI-kupla, joka on -68 1500 ja siinä on kaikki muut vwagenin luettelemat tuntomerkit, paitsi pehmuste kojetaulussa.

Lisäksi siinä on kapeat kromilista.

 

Kyllä 1500 mallissa 68 ylöspäin on pehmustettu kojetaulu.

Posted

ruåtsin vientimallin 1302:ssakin on pehmustettu kojelauta ja pidemmät vetimet katkaisimissa.

Posted

Tuo Jorrman kuva ei taida olla mallivuoden '67 autosta, ainakaan tuuletusikkunoiden salvat ei 'täsmää' ja bensamittari on vielä erillinen.

 

Tuossa edellä mainitussa '68 1500 luokitustodistuksessa onkin (suttuinen) kuva kojetaulusta ilman pehmustetta ja lisätiedoissa maininta 'Komfort'-paketista, johon kuuluu kojetaulun pehmuste ja lämmitettävä takaikkuna.

 

'68 ei siis enää koristelistoja?

Guest veewee
Posted

'68 ei siis enää koristelistoja?

 

Mun omassa ei ollut. Mulla oli myös tuo takalasin lämppäri

Posted
Kas siinäpä kysymys ...

 

'Parempi' luokitustodistus!

 

;-)

 

Kas kas, kiinnostaiskos vielä paremman luokitustodistuksen omaava kilpailuhistoriallinen kupla, jos sellainen olis myynnissä?

Posted

Jorman kuvassa on -68,siis vuosimalliltaan,sen mukaan nämä muutokset menee,valmistus ja rekisteröinti vuosi voi hyvin olla-67.

-68 kojetaulussa on listat jos ei ole pehmustetta(poislukien 1200 jossa ei ole listoja eikä pehmustetta,ja siitä taas poikkeuksena 1200L jossa on listat tai mahdollisesti pehmuste).

M varuste se pehmuste 1500 Kuplassakin on, maahantuojan kautta suomeen tulleissa vakio,kuten useimpiin muihinkin maihin,mutta on niitä varmaan tehty ilmankin.

Posted

Jep jep, kiitoksia antoisasta 'keskustelusta'¨!

 

Vaan taitaa kaatua tämä Kuusseiskan muuntaminen Kuuskasiksi, jos ei muuhun niin tuo raitisilmatuuletuksen rakentaminen ihan rakentamisen ilosta on kyllä jo liian suuritöinen homma ...

Guest Toheltaja
Posted

se ei oo muuta ku lasi irti, rasiaporaa ja rälläkkää ohuella laikalla. Tekee takuulla viikonlopussa nuo suuttimien paikat

Posted
Kas siinäpä kysymys ...

 

'Parempi' luokitustodistus!

 

;-)

 

Siis eikö runkonumerosta ja auton papereista katsota vuosimalli, eikä ulkonäöstä?

 

t. Mika

Posted

Vuosimalli katotaan kyllä paperista, mutta autoa ei rakenneta tietyn vuosimallin autoksi, vaan vastaamaan tiettyä luokitustodistusta. Näin olen ainakin asian ymmärtänyt, että nykyään kun kilpailuhistoriaa ei enää edellytetä, niin autosta voi rakentaa 'replican' kunhan se on tarkalleen oikean mallinen.

Posted
Vuosimalli katotaan kyllä paperista, mutta autoa ei rakenneta tietyn vuosimallin autoksi, vaan vastaamaan tiettyä luokitustodistusta. Näin olen ainakin asian ymmärtänyt, että nykyään kun kilpailuhistoriaa ei enää edellytetä, niin autosta voi rakentaa 'replican' kunhan se on tarkalleen oikean mallinen.

 

Kyllä se näin kutakuinkin menee. Kilpailuhistorista saavutettava etu on se, että sellaisen yksilön saa kilpa-autona museorekisteröityä, "replikaa" ei.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...