-AP- Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Heittäkääpä joku tähän jatkoksi (tai mulle sähköpostilla) kuva alkuperäiskuntoisesta '68-'69 Kupla 1500:n kojetaulusta. Hakusessa olis erot '67:n ja '68:n välillä, listat, katkaisimet ym. ... Quote Link to comment
vwagen Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 -68-69 1500 kojetaulu pehmustettu mutta vielä korinvärisellä hanskalokeron kannella ja ritilöillä,ei listoja,symbolein varustetut litteämmät kytkimien nupit,saman tyylinen hanskalokeron avausnuppi,tuuletuksen säätönupit ja suuttimet,ohjauspylvääseen sisäänrakennettu virta/ohjauslukko,bensamittari nopeusmittarin yhteydessä,varoitusvilkkukytkin,kaksipiirijarrujen merkkivalo. Siinä tärkeimmät erot verrattuna-67:aan. Quote Link to comment
-AP- Posted March 3, 2008 Author Share Posted March 3, 2008 Just, jotain tällaista muistelinkin. Eipä siis ihan 'käen käänteessä' käy "68-lookin" tekeminen KuusSeiskasta ... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 mul vois olla kutakuinkin kaikki -69:n vastaavat romut tallella, tosin aika sekalaisissa laatikoissa, jos jotain tarttet. Ee maksa mitn! Quote Link to comment
JaakkoS Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 1500 -67 nopeusmittari periaatteessa samalainen kuin mallivuoden 1968, mutta kuusseiskan mittarin löökki sama kuin 66 mallivuoden kuplassa, eli sitä vanhenpaa. Quote Link to comment
mikan Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Miks kukaan haluais muokata 67:sta 68:n näköistä? t. Mika Quote Link to comment
-AP- Posted March 3, 2008 Author Share Posted March 3, 2008 Kas siinäpä kysymys ... 'Parempi' luokitustodistus! ;-) Quote Link to comment
NordBling Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Haa! Historic-ralliako? Muista Ari et ralli on perseestä. Tosin niin volkkaritkin joten... Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Onko -68 1500 kojetaulussa varmasti pehmusteet, sillä meillä on pihassa ANT-TI-kupla, joka on -68 1500 ja siinä on kaikki muut vwagenin luettelemat tuntomerkit, paitsi pehmuste kojetaulussa. Lisäksi siinä on kapeat kromilista. Quote Link to comment
Guest Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Muista en tieda mutta omassa entisessa -70 1500 kuplassa oli pehmuste Quote Link to comment
Racing Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Onko -68 1500 kojetaulussa varmasti pehmusteet, sillä meillä on pihassa ANT-TI-kupla, joka on -68 1500 ja siinä on kaikki muut vwagenin luettelemat tuntomerkit, paitsi pehmuste kojetaulussa.Lisäksi siinä on kapeat kromilista. Kyllä 1500 mallissa 68 ylöspäin on pehmustettu kojetaulu. Quote Link to comment
Guest Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 ruåtsin vientimallin 1302:ssakin on pehmustettu kojelauta ja pidemmät vetimet katkaisimissa. Quote Link to comment
-AP- Posted March 3, 2008 Author Share Posted March 3, 2008 Tuo Jorrman kuva ei taida olla mallivuoden '67 autosta, ainakaan tuuletusikkunoiden salvat ei 'täsmää' ja bensamittari on vielä erillinen. Tuossa edellä mainitussa '68 1500 luokitustodistuksessa onkin (suttuinen) kuva kojetaulusta ilman pehmustetta ja lisätiedoissa maininta 'Komfort'-paketista, johon kuuluu kojetaulun pehmuste ja lämmitettävä takaikkuna. '68 ei siis enää koristelistoja? Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 '68 ei siis enää koristelistoja? Mun omassa ei ollut. Mulla oli myös tuo takalasin lämppäri Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Tuossa myös 1500 -68 kojetaulua. Quote Link to comment
Guest ERKKI SUOMINEN Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Tuolla jonkinlaista kuvaa: www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=73313468 Quote Link to comment
metake Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Kas siinäpä kysymys ... 'Parempi' luokitustodistus! ;-) Kas kas, kiinnostaiskos vielä paremman luokitustodistuksen omaava kilpailuhistoriallinen kupla, jos sellainen olis myynnissä? Quote Link to comment
vwagen Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Jorman kuvassa on -68,siis vuosimalliltaan,sen mukaan nämä muutokset menee,valmistus ja rekisteröinti vuosi voi hyvin olla-67. -68 kojetaulussa on listat jos ei ole pehmustetta(poislukien 1200 jossa ei ole listoja eikä pehmustetta,ja siitä taas poikkeuksena 1200L jossa on listat tai mahdollisesti pehmuste). M varuste se pehmuste 1500 Kuplassakin on, maahantuojan kautta suomeen tulleissa vakio,kuten useimpiin muihinkin maihin,mutta on niitä varmaan tehty ilmankin. Quote Link to comment
-AP- Posted March 3, 2008 Author Share Posted March 3, 2008 Jep jep, kiitoksia antoisasta 'keskustelusta'¨! Vaan taitaa kaatua tämä Kuusseiskan muuntaminen Kuuskasiksi, jos ei muuhun niin tuo raitisilmatuuletuksen rakentaminen ihan rakentamisen ilosta on kyllä jo liian suuritöinen homma ... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 se ei oo muuta ku lasi irti, rasiaporaa ja rälläkkää ohuella laikalla. Tekee takuulla viikonlopussa nuo suuttimien paikat Quote Link to comment
mikan Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Kas siinäpä kysymys ... 'Parempi' luokitustodistus! ;-) Siis eikö runkonumerosta ja auton papereista katsota vuosimalli, eikä ulkonäöstä? t. Mika Quote Link to comment
-AP- Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 Vuosimalli katotaan kyllä paperista, mutta autoa ei rakenneta tietyn vuosimallin autoksi, vaan vastaamaan tiettyä luokitustodistusta. Näin olen ainakin asian ymmärtänyt, että nykyään kun kilpailuhistoriaa ei enää edellytetä, niin autosta voi rakentaa 'replican' kunhan se on tarkalleen oikean mallinen. Quote Link to comment
metake Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Vuosimalli katotaan kyllä paperista, mutta autoa ei rakenneta tietyn vuosimallin autoksi, vaan vastaamaan tiettyä luokitustodistusta. Näin olen ainakin asian ymmärtänyt, että nykyään kun kilpailuhistoriaa ei enää edellytetä, niin autosta voi rakentaa 'replican' kunhan se on tarkalleen oikean mallinen. Kyllä se näin kutakuinkin menee. Kilpailuhistorista saavutettava etu on se, että sellaisen yksilön saa kilpa-autona museorekisteröityä, "replikaa" ei. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.