Guest Maximum Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 vikkoo vikkoo. eli öljynpaine valo syttyy tyhjäkäynnillä pitkän maantieajon jälkeen vauhtia noin 100km/h mutta jos ajaa about 80km/h niin ei syty. kaupungissa toimii moitteettomasti. öljyt 20w50. kone rempattu talvella. johtusko lämpenemisestä vai öljypumpusta auto oli 1500 -67 kupla Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Mie veikkaan väljiä runkolaakereita. Tuommoinen 20W-50 -öljykin vaikka sopivaa koneeseen onkin, on aika lirua kuumalla koneella. Omassa vanhassa koneessa oli lämmön ero 80 tai 100 vauhdissa semmoisen 10-15c tosin tässä vaan VDO:n tarkkuus. Se ero riitti miullaki painevalon palamiseen tyhjäkäynnillä. Puavo Quote Link to comment
mikan Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Joskus ollut turhan herkkä anturikin kyseessä. Joten kannattaa varmistaa paljonko ne paineet ihan oikeasti on. Eikä ole suuri vaiva mitata lämpöjäkään. Jälleen kerran suosittelen digikinkkumittaria mittatikun reiästä. Näppituntumakin muuten kertoo aika hyvin, eli pystyykö mittatikusta pitämään kiinni tai sihahtaako kun sylkäsee hihnapyörään. :-) t. Mika Quote Link to comment
HT Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Minulla sihahti toissa kesänä aika hyvin kun "sylkäisi "hihnapyörään: Äänieriste oli irronnut tulipellistä ja tukki puhaltimen ilmansaannin. Noutaja tuli nopeasti moottorille.. t. HT Quote Link to comment
Guest Maximum Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 uudet runkolaakerit. pystyy öölitikusta ottamaan kiinni. termostaatti pitää kattoo toimiiko oikein Quote Link to comment
mick Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Kirjan mukaan taisi anturi olla 0.3 baria se kuplan oma anturi, ja taas tarvikkeena myytävä näyttää olevan 0.5 bar Quote Link to comment
Guest Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Mikas oljypumppu siella on? Quote Link to comment
Pepe Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Moottorin oma alkuperäinen 60-luvun lopulta, sen verran minäkin tiedän tästä tapauksesta. Quote Link to comment
Guest Maximum Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 alkuperänen. mittailin pumpun sillon kun purin koneen ni "pitäs" olla kunnossa. onko miten paska homma vaihtaa jos ei halkase konetta. kaupunkiajossa ja hitaammissa vauhissa toimii hyvin. Quote Link to comment
Tomppa Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Ei oo paha, öljyt ulos, pumpun kansi irti ja pumppu vetäjällä ulos (yleensä ;) Lohkon pultteja voi joutua löysäämään pumpun ympäriltä, mutta on tullut ulos ilmankin. Uusi naputtelemalla paikalleen ja rensselit takaisin kiinni. (öljyt koneeseen mielellään kans...) Jälkituotantopumput yleisesti 26 ja 30mm, vakiopumput 21 millisiä, eli kummalla vaan uudella pumpulla pitäisi nousta paineet selvästi. Itse lähtisin tuolla 26 millisellä liikenteeseen: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=412 HUOM! Noi sopii vain 3-niittisiin jälkituotantonokkiin / nokkapyöriin (pitäisi mennä 60-luvun vakionokkiinkin). Mikä nokka sulla on? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 kylmäspray auttaa ulostulemiseen aika kivasti. Sitä ku suihkii pumppuun ni hitusen kutistuu kutienkin. Noo viripumput käy kaikkiin muihin paittin noihin vissiin 72/73-> oleviin neliniittisiin tosiaan. Kannattaa silti sovittaa pumppua ensin ja pyörittää konetta ilman pumpun rattaita, että ottaako mahdollisesti kiinni niitteihin tms. Yleensä ei ota. Quote Link to comment
Guest Maximum Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 pittää varmaan tollanen vaihtaa Quote Link to comment
metake Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Tarkista nyt ensin se öljynpaine anturi. Onhan sulla kaikki moottorin pellit ja tiivisteet paikallaan? Ettei moottori käy turhan kuumana sen vuoksi. Quote Link to comment
Guest Maximum Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 kaikki pellit on paikallaan ja uus anturi. termaria vielä koitan kattoo että toimiiko miten. Quote Link to comment
mick Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Tuohon tompan listaan vielä hihnapyörän irroitus alkuun, ja tietty takas laitto myöhemmin :) Quote Link to comment
metake Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 kaikki pellit on paikallaan ja uus anturi. termaria vielä koitan kattoo että toimiiko miten. Onko se uusi anturi varmasti oikealle paineelle, kuten mick jo epäilikin? Quote Link to comment
Guest Maximum Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 anturi on näköjään 0.3 ja entinen varmaan se 0.5. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Miten öljypaineventtiili? Ettei ois mitään paskaa siellä välissä? Tai vastaavasti kuollu jousi. Quote Link to comment
Fileas Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Anturin tilalle painemittari, ja sitten sahaamaan paineita. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.