Guest Uusitalo Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Törmäsin tälläiseen ongelmaan konetta kasatessa. Kone 1600cc, 2r kannet, laskettu 3mm ja työntötankojen suojaputket ei sitten mahtuneetkaan paikalleen.. Eli mitä suojaputkia porukka on tälläisessa tilanteessa käyttänyt?? Quote Link to comment
Guest veewee Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Oliko vakio-vai raceputket? Liian paksut koneen puolelta vai? Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 liian pitkät oli nuo... eli ei mahdu lohkon ja kannen väliin...vakioputket kyseessä. Quote Link to comment
Fileas Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 vwenyykö 1200 putket tarpeeksi? siinhä o 64 isku. Quote Link to comment
-AP- Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Eikö ne sen verran painu kasaan kiristettäessä? Quote Link to comment
hanski. Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 eikös 1300-1500-1600 ole saman mittasia... 1200 ois lyhempi kuin nuo...??? Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 noita 1200 itsekkin ajattelin... Oliskohan ne sit passelit... oli sen verran pituutta liikaa noissa että ei taida kyllä kasaan painua tarpeeksi... Quote Link to comment
Guest Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 eikös 1200cc oo 2cm kapeampi verrattuna 1300cc ja suuremmat.eli sentin per puoli,melko pitkäksi joudut 1200 suojat vetämään,eli vuotavat melko nopeasti! ja suht paljon on mielestäni kannet laskettu vaik noist puuhista palkonkaan en tiedä! ehkä nylonista tehdyt jousilla varustetut putket vois olla tohon hyvät(ne jotka voi vaihtaa kansia irtiottamatta) Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 taidan olla aika yksin tämän ongelman kans??? :D Quote Link to comment
mick Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Kasaan painuvat suojaputkethan tuohon menisi vallan mainiosti. HC:lla näkyy olevan muovista, alle 30e koko setti, tai sitten alumiinista 99e setti. Varmasti löytyy muiltakin osatoimittajilta :) http://hotcars.net/loadframe.asp?page=prod/prod1130.ASP Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Kasaan painuvat suojaputkethan tuohon menisi vallan mainiosti.HC:lla näkyy olevan muovista, alle 30e koko setti, tai sitten alumiinista 99e setti. Varmasti löytyy muiltakin osatoimittajilta :) http://hotcars.net/loadframe.asp?page=prod/prod1130.ASP Tuo on tiedossa, mutta kyllä sinne vakioputkienkin pitäis mennä... se tässä nyt alkaa ihmetyttämään... Quote Link to comment
mick Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 onko normi- ja racetiivisteissä paksuuseroa? /lisäys Tai voisko sitä tiivistettä ohentaa itse niin että se vielä pitäisi? Quote Link to comment
Guest veewee Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Vakio 1300-1600 suojaputken pituus noin 190mm täysin kasaan puristettuna. Mitattu haitareiden ulommaisista pokkauksista Quote Link to comment
Oksa Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Jep, mullakin on 1600 koneessa 3mm lasketut kannet ja vakioputket ja kyllä ne paikoilleen mahtu. Tosin kaksi putkea väänty pikkasen kannen päästä sieltä haitarin alkamiskohdasta, mutta niin vähän että tönäri mahtuu kyllä hyvin liikkumaan. Saa nähdä sitten että pitääkö vai ei. Quote Link to comment
Guest Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Kasaan painuvat suojaputkethan tuohon menisi vallan mainiosti.HC:lla näkyy olevan muovista, alle 30e koko setti, tai sitten alumiinista 99e setti. Varmasti löytyy muiltakin osatoimittajilta :) http://hotcars.net/loadframe.asp?page=prod/prod1130.ASP Jos ni alumiiniset kannataa ostaa.. Mulla oli noi muoviset eikä ne oikeen kestä lämpöö. vakio koneessa voi mennä mut jos viritetty ni ei ainakaan mulla kestäny. Muutaman pää suli sen verran jotta alko öljyt valumaan ulos. ei paljoa sulanut mut tarpeex ettei enää sopinut tiivisteeen. Quote Link to comment
Tomppa Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Muoviset käy korjaamiseen hätätilanteessa, eivät jatkuvaan käyttöön. Tästä on lukuisia esimerkkejä ja Tomi vahvisti juuri taas yhden tapauksen. Alumiiniset ovat parempia, joskin niissä on paljon erilaisia, joista huonoimmat eivät pidä kunnolla. Hyvät kannattaa hankkia sitten kerralla, jos haluaa ajaa huoletta. Vakiot ehdottomasti, jos on suht vakio noin muuten, Race-tyyliset, joissa leveä kannen pää jos nostoa on paljon eikä olla tekemässä mörköstrokeria (leveysasia) ja sitten esim. alumiiniset säädettävät jos leveyttä tulee lisää tai ei halua kansia irrottaa. Race: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=300 Alumiiniset: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1340 Quote Link to comment
mikan Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Omaan rookeriin kun laitoin jouselliset alumiiniputket, niin ne mahtui paikoilleen juuri ja juuri. Eli kannattaa niidenkin kanssa varmistua etteivät ole liian pitkät jos on kovin kaponen kone. t. Mika Quote Link to comment
PetriH Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Itsellä myös ongelma kasattaessa 1600 vakiokonetta 2-r kansilla. Ongelmana lähinnä myös nuo pitkät työntötankojen suojaputket. Mistähän tässätapauksessa on kysymys, kansista ei ole varmuutta mitkä ovat mutta vakio brasilialaisina 1600 kansina ostettu. Kuvat varmaan kertovat jotain. Speksejä mitä tiedän: AS- 1600cc tehdasvaihtolohko Vakio kampi vakio nokka vakiot kiertokanget uudet 1600cc pytyt 2-r kanget niitä kuvia: kuva edestä kansi+rako kansi+putket pytyn merkinnät Kannen merkinnät (paskainen kansi) toinen kuva kannesta kolmas kuva kannesta neljäs kuva kannesta kansi kokeiltu paikalleen Quote Link to comment
mite^ Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 ootko koitanu kiristää kantta momenttiin? kyllä tuo näyttäs vään että ois liian pitkä suojaputki. En mää näistä tiiä mitää enkä mistää muustakaan. Quote Link to comment
Guest Jalmari Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 4mm lasketuilla kansilla on 1200 putket ollet hyvät... Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 hommaan siis 1200cc putket.. kerron sitten miten kävi.. Quote Link to comment
Guest Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 Itsellä myös ongelma kasattaessa 1600 vakiokonetta 2-r kansilla. Ongelmana lähinnä myös nuo pitkät työntötankojen suojaputket. Mistähän tässätapauksessa on kysymys, kansista ei ole varmuutta mitkä ovat mutta vakio brasilialaisina 1600 kansina ostettu. Kuvat varmaan kertovat jotain. Speksejä mitä tiedän: AS- 1600cc tehdasvaihtolohko Vakio kampi vakio nokka vakiot kiertokanget uudet 1600cc pytyt 2-r kanget niitä kuvia: kuva edestä kansi+rako kansi+putket pytyn merkinnät Kannen merkinnät (paskainen kansi) toinen kuva kannesta kolmas kuva kannesta neljäs kuva kannesta kansi kokeiltu paikalleen no tolta munkin koneet on suurinpiirtein näyttäny ennen kannen kiristämistä momenttiin,hyvin on kuitenkin kii menneet ja tullu ok.pitäähän siihen tulla puristusta jotta pysyis putket tiiviinä.varsinkin uusilla putkilla vielä herkemmin näyttää kuvan kaltaiselta.ite vanhatkin putket venyttänyt n1cm ennen takaisin laittoa jotta olisivat paikallaan tukevasti ja tiiviit. Quote Link to comment
Guest Jukki Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Juurikin heilautin pakun perästä koneen alas missä suojaputkien tiivisteet pullahti läpi... Noin 2-3 mm lasketut kannet ja normimittaset putket -> ei pysyny. Ostakkee joku poies koko kone, mie tuuppaan vakion takasinnnn! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.