make76 Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Tässä olisi projektini, minkä ostin pari vuotta sitten Hanskilta. Tarkoituksena oli rakentaa nuorimmalle pojalle (Manulle) auto. Mutta 20.1.08 muutti kaiken kun poikani kuoli jäätyään auton alle. Nyt teen tämän valmiiksi itselleni. Mutta itse autoon. 1500 vm. 68/69. Jonkun verran ollaan isän kanssa saatu tehtyä. Pohjalevyt ja runkopalkinpää on vaihdettu ja ruoste kohtia korista korjattu. Nyt autossa (ainakin osassa) on väri päällä ja ollaan päästy tekemään sähkö töitä. Kone on kasassa ja pellit paikoillaan (toivottavasti vielä oikein. Pari kuvaa mukana. Maalauksesta sen verran että vein auton maalarille 6.8 (maanantai) ja kysyin riittääkö 2kk pohjiin ja maalaukseen, vastaus riittää. Kysytty monesti ennen jättöä ja jättöpäivänäkin... Auton sain maalarilta toukokuussa, tosin puutuu vielä lokarit ja luukut. Ovet ja kori on maalattu. Sisältä ja päältä. Alustasta sen verran että, joka nurkkassa on levyt ja Konit. Edessä punaiset ja takana keltaiset. Taakse vaihdoin uretaani puslat. Eteen Droppi olat ja vahvempi vakaaja. Vanteet ja renkaat on täysin auki... Kone on rakennettu uusiksi ja siihen on tulossa Mega ohjaamaan polttoaineen ja sytkän. Kawa Z1000 36mm läppärungot ja Fordin Edis sytkä. Päivittelen kun tulee jotain uutta.... ja kun ei saa laitettua kuin kolme kuvaa niin joskus niitä laitan lisää....... Marko Quote Link to comment
make76 Posted August 30, 2008 Author Share Posted August 30, 2008 Jäi pari kuvaa näköjään uupumaan... Quote Link to comment
Guest Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 ristus notta kaunista! Quote Link to comment
Guest Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 toivottavasti saat projektin valmiiksi,hyvääjälkeä on kiva katsella.itsellä vois jäädä projektiksi jos oisin sun housuissa.tsemppiä ja jaksamista!!! Quote Link to comment
Guest Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Missä kampuran siivapyörä tehty? Quote Link to comment
mite^ Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Onse vähän saatanan komia! Quote Link to comment
hanski. Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 hiukan muuttunut, kun meidän pihasta tuo sinisenä lähti... komia on!!! Quote Link to comment
make76 Posted August 31, 2008 Author Share Posted August 31, 2008 Se on ihan Keiteleeltä ostettu alu pyörä, mihin on triggeri laitettu päähän. Ja vakio kokoa. Jos sitä jonkun ajan päästä saisi savut koneesta. Toivottavasti parin viikon sisällä jo, mutta tehdään kun aika antaa periksi. Quote Link to comment
JaniM Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Siis alupyörä, eikös sulle tullut edis? Se tarttee ihan teräspyörän. Quote Link to comment
make76 Posted August 31, 2008 Author Share Posted August 31, 2008 niin siis triggeri on ihan rautaa, mutta muu pyörä alua... Quote Link to comment
make76 Posted September 18, 2008 Author Share Posted September 18, 2008 No nyt hieman päivitystä, johdotukset alkaisi olemaan valmiit. Ja pakosarja paikoillaan, olihan savotta kun joutui aika paljon taivuttelemaan putkia että oli edes sinne suuntaan. Kun putkisto oli paikoillaan niin laitoin Thermo tec:ä, yksi paketti 2" nauhaa ei riittänyt, niin ostin vielä yhden 1" paketin. Sitä jäi ylimääräistä noin 10 metriä... Nyt odotellaan tankkia, huohotus boxia (csp:n iso) ja keltaisia koneja taakse. Ensi viikolla pääsee katsomaan, (kun saan vanhan kannettavan sarjaportilla) jos saisi yhteyden megaan ja polttoaineen paineen säädettyä sinne suuntaan. Ja jos kävisi oikein hyvin niin saisi otettua ensi tulet koneesta... Toivotaan että sais käytettyä heti sen verran että saa nokan sisään ajon tehtyä. No ensi viikolla lisää päivitystä. Marko Quote Link to comment
make76 Posted January 12, 2009 Author Share Posted January 12, 2009 Johan se aika on vierähtänyt... Ja jotain hyvin pientä on saatu aikaiseksi. Mittareita tuli autometer:n lämpö, paine ja voltti sekä autogage (autometer) 5" kiekkamittari... Käytin auton penkissä jossa säädettiin seokset ja sytkä kuntoon. No jotain huonoa, läppärungot pääsi kääntymään vedon aikana jolloin kierrokset jäi päälle. Eihän se ole kuin työtä, tehdä tuki jolla rungot pysyy paikoillaan... Muuten moottori toimi ihan mukavasti. Muuten ei oikein mitään ole tapahtunut, mutta kattoverhouksen tilasin. Recaron etujakkarat tulevat -92 RS2000. Löytyy jo varastosta. Vielä pitäisi lattiamatot tehdä tai ostaa valmiit... Onko muuten ideoita millä voisi pehmentää ikkunatiivisteitä? Jos nyt saisi vaikka taas vaihteeksi kunnon tekemisen päälle, että saisi auton vielä ajoon ensi kesäksi... Hyvää kevättä kaikille, ja jotain ;) -Make Quote Link to comment
Guest Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Komiaa työtä... koita saada loppuun ja osanotot. Quote Link to comment
hanski. Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Onko muuten ideoita millä voisi pehmentää ikkunatiivisteitä? asennuksen helpottamiseksi vai? varovasti kuumailmapuhaltimella tiivisteen lämmitys vaikka..??? Quote Link to comment
NO H2O Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Onko muuten ideoita millä voisi pehmentää ikkunatiivisteitä? -Make Upota tiivisteet lämpimään veteen ennen asennusta. Asennusta voi helpottaa astianpesuaineella... Huom! Mikäli laitat kromilistat ne pitää asentaa ennen lasin paikalleen laittamista. Quote Link to comment
make76 Posted March 18, 2009 Author Share Posted March 18, 2009 jahas, pientä edistystä tapahtuu muttei mitään isoa. Ensimmäinen jakkara on autossa paikoillaan ja huomenna toivottavasti toinen. Vanteet on tilattu englannista, ja matkalla tännepäin. Kiitos vaan henkilölle joka siellä myydään osastolla kertoi että 8-spoket on tarjouksessa :) Nyt sitten täytyy kysellä että mikä rengastus mahtuu pyörimään (lisää tekniikka puolella) Ja sitten sain kattoverhous asian hoitoon. Kaveri tuossa Nummelan alueella tekee sellaisen, ja saan stanun verhouksen siihen :) Äänieristeitä on ostettu kuin myös lattia verhous, niitäkin pääsee laittamaan kohta. Kevättä odotellessa, Make Quote Link to comment
make76 Posted May 7, 2009 Author Share Posted May 7, 2009 Johan taas projekti edistyy. Eilen sain loput osat maalaamosta pois ja nyt alkoi niputus. Ensimmäiset lokarit on paikoillaan, ja myös astinlauta toisella puolella. Jos huomenna sais sitten laitettua viimeisen loksun ja astinlaudan paikoilleen. Olihan tuo maalaus oikein iso projekti. Kaikki osat vein maalarille 6 elokuuta vuonna 2007. Korin ja ovet sain suunnilleen toukokuussa ja viimeiset osat tosiaan eilen. Eli aikaa meni huomattavasti enemmän kuin sovittu 2 kk. No huomenna sähköjen viimeistelyä...... Make Quote Link to comment
Bubble-70 Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 mitäs maalauksesta jouduit köyhtymään? Quote Link to comment
make76 Posted May 8, 2009 Author Share Posted May 8, 2009 alkuperäinen sopimus oli 1200€, mutta jäi sen alle. Koska jouduin vaihtamaan maalaria välillä, että saisin auton edes joskus valmiiksi.. Quote Link to comment
jonih Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 alkuperäinen sopimus oli 1200€, mutta jäi sen alle. Koska jouduin vaihtamaan maalaria välillä, että saisin auton edes joskus valmiiksi..Pistähän kuviakin näytille tään on hieno peli! Quote Link to comment
make76 Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Jaaha, jokos sitä huomenna yrittäisi katsastusta. Auto alkaa olla sitä vaille... Make.. ps. tuossa pari kuvaa pss. ovipahvit eivät jää tuollaiseksi :) Quote Link to comment
mite^ Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 penkkien kiskoista kuvaa? :) Quote Link to comment
Guest veewee Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Hieno! Jossain vaiheessa näemmä jäänyt jonkun käsi hanskalokeroon:) Quote Link to comment
jonih Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Hieno! Jossain vaiheessa näemmä jäänyt jonkun käsi hanskalokeroon:)Vai onko sielä koko ukko etuluukussa, yrittä päästä lokeron kautta ulos =) Upee on kyllä peli! Quote Link to comment
JaniM Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Eiku se säätää ruiskua ajon aikana livenä. Yrittää kurottaa tippuneeseen läppäriin. Quote Link to comment
make76 Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 kiskot ovat Fix or repair daily orig. ja niille tehty palat... Quote Link to comment
mite^ Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 missä fomoco tuotteessa tuollaset penkit sitte on? :o Quote Link to comment
Guest ville s Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 näyttäs etuveto rs2000 escortin penkeiltä... Quote Link to comment
JaniM Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Ja ovatkin. Samanlaiset itellä juniksessa. Quote Link to comment
make76 Posted May 25, 2009 Author Share Posted May 25, 2009 No niin ensimmäiset ajot olisi puuhakilvillä tehty. Tuli käytyä tuolla Vw open tapahtumassa. Ja jos aurinko olisi näkynyt niin olisi päivä ollut mitä parhain. Pieniä lasten tauteja lukuun ottamatta. Ensiksikin kone vuotaa öljyä tuolta työntötankojen suojaputkista, valmistaja Empi. Hienot mutta puutteelliset. Ainot tiivistykset ovat kumi renkaat (3) mitkä tulee kanteen ja lohkoon ja samanlainen tulee jatkettavien putkien väliin. No nyt on tulossa CSP:n putket mallia: http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... ort=0&all= Oho tulipa pitkä linkki :) Toinen paikka mistä hieman vuotaa on lisäöljypohjan ja lohkon välistä, mutta vähän joten ei tarvitse tehdä vielä mitään... Sitten se isoin ongelma. Eturenkaat ottaa lokasuojiin kiinni oikein kunnolla (maalit paloi pois ja renkaasta kuviota) kun on tankki täynnä ja porukkaa kyydissä. Siihen taitaa ainoa ratkaisu olla kavennettu akseli. Ja se tilataan samasta paikasta, ja vielä jos saisi tällä viikolla kotiin sen, niin pääsisi kruisailemaan "uudella" autolla paremmin.... Sitten vielä tuon sisustan teko jää luultavasti ensi talvelle. Ticabo on luvannut etsiä noihin Recaron penkkeihin sopivaa kangasta, ja taakse tehdä saman tyylisen kuin etupenkit on. Mutta katsotaan onnistuuko... Ovipahvit pitää miettiä millaiset niistä tulee ja käydä tuo stanun kattoverhous teettää Kaitsun luona Nummelassa. Siinä ensimmäisiä tunnelmia autosta, ja katsotaan kun sisustan saa valmiiksi niin kirjoittelen loppulausunnon tänne.......... Keväisin tunnelmin, Marko Quote Link to comment
Guest biblo Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Mikä rengaskoko edessä paikalla? Sen muuttaminenkin voisi auttaa tuohon raappimisongelmaan. Quote Link to comment
make76 Posted May 27, 2009 Author Share Posted May 27, 2009 Rengas koko on 165/65-15. Mutta kun tuossa on nuo droppiolat, niin niillä pyörä tulee ulospäin noin 1cm muistaakseni. No akseli on tilattu ja jos hyvin kävisi niin pääsisi asentamaan vkl:n aikana paikoilleen ja ehkä myös ajelemaan.. Make Quote Link to comment
Guest biblo Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 Itsellä edessä levyjarruakseli joka levittää puolia+droppiolat jotka nekin lisää levitystä. Edessä mahtuu liiankin helposti olemaan 145/65/15 ja noita ennen oli 135/80/15. Tokihan kavennuksellakin voi selvitä. Quote Link to comment
make76 Posted June 3, 2009 Author Share Posted June 3, 2009 No niin, nyt on tapahtunut jotain tramaattista. Kupla on kastettu tänään mustilla kilvillä. Alkuperäinen rekisteritunnus on nyt käytössä. Etupäätä muutettiin sen verran että sinne vaihdettiin kavennettu akseli. Nyt mahtuu renkaat pyörimään hyvin. Ja säätövaraa löytyy alaspäin. Seuraava projekti on sitten tuo sisusta, mikä valmistuu syksyllä. Samaa kangasta ei enää löydy, joten takapenkeistä tulee yksivärinen harmaa. Uutta projektia odottaen, Make Quote Link to comment
make76 Posted July 11, 2013 Author Share Posted July 11, 2013 Termos, Kupla on seissyt pitkään ja kohta puolin alkaa pieni elvytys saattamiseksi toiminta kuntoon. Kone vuotaa oikein reilusti öljyä jostain. Osa syy on ainakin se että kylmänä nostaa öljynpaineet tappiin, mittarin mukaan yli 7 bar... Ja jonkun ajan päästä tiputtaa normi paineille. No teen uuden koneen vanhoista sisuskaluista uuteen lohkoon... Täytyy laittaa tilaus menemään Paruzzin suuntaan.... Kesä terveiset, Make Quote Link to comment
make76 Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 Nyt on Manun-Kupla katsastettu tälle vuodelle. Ensimmäiset hupi kilometrit tuli ajeltua tänään hienossa joskin hieman tuulisessa säässä. Koneeseen tuli pieniä muutoksia vielä talven aikana , mm. uudet läppärungot, pytyt ja männät. Ja kone säädettiin toimimaan e85:lla. Nyt täytyy sanoa on todella mukava kone ajella, 1500 kierrosta ja 4 vaihteella jaksaa mennä ilman rykimättä. Ihan pientä hieno säätöä täytyy jossain kohtaa tehdä, pieni sellainen yskäsy käy kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua ja sitten alkaa ottamaan kierroksia.... Täytyy isosti kiittää JaniM joka jaksoi ahertaa uuden koneen tuohon talven aikana, ja ajoi rullilla säädöt kohdalleen... Make 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.