Jump to content

Pallo Pritschen -72


Recommended Posts

Pääsin taas eilen pitkästä aikaa tallille hitsaamaan. Meni sen verra myöhään että en ehtiny viimeistellä vielä kaikkee mutta alkaa jo näkymään mikä on tekeillä.

 

DSC_0528.jpg

DSC_0526.jpg

DSC_0532.jpg

DSC_0533.jpg

 

Irroitin yhdestä 002 vaihdelaatikosta tuon vauhtiksen kopan ja koesovitin sitä. Se otti vähän vauhtikseen yläreunasta joten jäi pari milliä vajaaksi. Pitää vähän viilata.

Näytti jopa siltä että toi orggis 1600 starttikin kävis ihan silleen joten saapas nähdä ostinko erilaisen startin ihan turhaan...?

 

Sitten se iso Mutta... Paineasetelman "auringon" aukko oli yhtä iso kuin Typ-1 painelaakerin ulkohalkaisija... Elikkä liian iso...

DSC_0527.jpg

 

Tää painelaakeri on siitä varhais palliksen askista. Pritsenin omassa on holkillinen painelaakeri mutta se on kuitenkin saman kokoinen?

DSC_0537.jpg

Link to comment
  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Joo, jotain tarvin siksi sitä täällä pohdinkin joten jos jollain on tietoo tarkkaan mitä tarvin niin saa kertoa. ;)

 

Myöhäis palliksen painelaakeri ei sitten käy asentaa tuohon kytkin haarukkaan??

 

Vai meinaatko että tuosta paineasetelmasta puuttuu toi rinkula?

Link to comment
Guest Toheltaja

rinkulaa huutaa juu. Sillä pitäs pelittää suoraan... Jos ei joku viisaampi tätä väitettä kumoa. Justiin kaverin kuplaan laitettiin tommonen uudempi asetelma -64 lootaan ja piti hommata toi rinkula sinne väliin

Link to comment
Guest Toheltaja

niit on muutamaa eri mallia, täs oli semmonen jousspiraali joka rullattiin tuolta takapuolelta. Toinen on semmonen mikä pitää puristaa hylsyjen välissä viilapenkissä, eli semmonen "KDF logomallinen" lukkoprikka, missä hampaita sisäsyrjällä

Link to comment

Jaahas. No nyt kävin vertaamassa noita startteja..

 

Ei ollu muuta eroa kuin että toi akseli oli pitempi tuossa Wasserin startissa. Mutta asennettuna toi ratas asentuu samaan kohtaan kun laittaa wasserin startin alle tarvittavan spacerin. Ja näyttäs kyllä siltä että ei tarvi vaihtaa starttia ollenkaan. Ainut mikä pitää tehdä on hieman viilata tuota kytkinkoppaa jotta vauhtis mahtuu pyörimään...

 

20090325004.jpg

20090325003.jpg

 

Lisäksi tarkistin paineasetelmaa ja se on VW/Audi logoilla ja osanumero on 029 141 025 joka näyttäs olevan ihan oikea typ-2:selle.. Aukon halkaisija on 50mm.

 

20090325005.jpg

 

 

Ilmeisesti kuuluis olla tämmöinen painelaakeri:

 

1971- T-1, T-2 ja T-3

trostlager71_1.jpg

 

Ei tämmöinen joka minulla on:

 

-1970 T-1, T-2 ja T-3

trostelager_70.jpg

Link to comment
juu, sullon kiikkuva laakeri lootassa = vanhan mallin

ja paineasetelma taas uuden tyyppinen = ei kiikkuva

 

Nojuu. Mulla taitaa olla molempia...

 

Tossa irrallisessa on toi kiikkuva ja se joka on pritsenissä näyttäs olevan ei kiikkuva?

 

Pritsenissä oleva:

Pritseninvaihdelaatikko.jpg

 

Irrallisessa kytkinkopassa:

DSC_0537.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Vihdoin pääsin taas vähäks aikaa tallille perhelisäyksen jälkeen. :D

 

Jatkoin mihin olin jäänyt, elikkä ekaks sidoin tiheää rosteriverkkoa reikäputkien ympäri.

 

DSC_0230.jpg

 

Täytin sen moottoripyörä vaimennin villalla.

 

DSC_0232.jpg

 

Vaati vähän kärsivällisyyttä saada kaikki kuidut vaimentimen sisäpuolelle. :lol:

 

DSC_0231.jpg

 

Hitsattuna.

 

DSC_0234.jpg

DSC_0235.jpg

 

Alapuolelta asennettuna.

 

DSC_0243.jpg

Link to comment

Nyt pitäs startti ongelmat olla ohi. Sain hankittua (Oulusta Kiitos!!) Wasserin startin joka käy 228mm paineasetelman kanssa. Pitää vaan hioa vauhtis koppaa jotta se vielä mahtuu sinne. Wasserin ja 091:n startin päät ovat ilmeisesti samanlaiset.

 

20090325003-1.jpg

 

Typ-1:sen startti ottais paineasetelmaan.

Wasserin taas kaipasi n. 7mm:n spacerin joten veli sorvas mulle semmoisen tänään iltapäivällä.

 

Bild001.jpg

Link to comment

Mitä tehdä jos haluaa asentaa Beemerin Solex 38:t typ-4:sen imusarjoille????

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No aluksi otetaan metallikönkän:

Bild002.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Johon ekaks sorvataan 38mm:n reikä:

Bild003.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sitten siihen sorvataan kaula:

Bild005.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja seuraavaksi koneistetaan eka laippa:

Bild00701.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja sitten toinen laippa:

Bild01101.jpg

 

Jonka jälkeen ei pitäis olla suurempia ongelmia saamaan kaikki sopivaan.

 

En päässy tänäänkään tallille kun emäntä vaan keksii juosta kaiken maailmaan Hoo Ämmässä jne... ja pitää olla mukana vahtimassa lastenvaunuja ym. "maku apuna" vaatteiden valinnassa... :/

Link to comment

Voi Perskeles...

 

Tänään piti yrittää säätää venttiilivälystä (tai oikeesti esikiristystä kun tässähän on hytikka nostajat..)

 

Lähes kaikki säätöruuvit ovat jumissa!!!! Tähän mennessä saanu kaksi liikkumaan kun irroitin nostajat koneesta ja ruuvipenkissä lyönti meisselillä niitä irroitin... Kaksi muuta ovat vielä kiinni vaikka kuinka askartelin(lukekaa hakkasin ja väänsin)

 

Toista puoliskoa en ole vielä edes uskaltanu kokeilla ...

Link to comment

Mulla tais muuten parin startin jälkeen palaa sytytyspuola tai joku muu? Siitä hävis kipinä kokonaan. Puola oli ainakin joku vanha paska minkä löysin tallin nurkilta... :)

 

Lisäksi toinen kaasutin alkoi vuotamaan. Ehkä kohoneula joka ei ole tiivis?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...