Jump to content

Pallo Pritschen -72


Recommended Posts

Posted

Pääsin taas eilen pitkästä aikaa tallille hitsaamaan. Meni sen verra myöhään että en ehtiny viimeistellä vielä kaikkee mutta alkaa jo näkymään mikä on tekeillä.

 

DSC_0528.jpg

DSC_0526.jpg

DSC_0532.jpg

DSC_0533.jpg

 

Irroitin yhdestä 002 vaihdelaatikosta tuon vauhtiksen kopan ja koesovitin sitä. Se otti vähän vauhtikseen yläreunasta joten jäi pari milliä vajaaksi. Pitää vähän viilata.

Näytti jopa siltä että toi orggis 1600 starttikin kävis ihan silleen joten saapas nähdä ostinko erilaisen startin ihan turhaan...?

 

Sitten se iso Mutta... Paineasetelman "auringon" aukko oli yhtä iso kuin Typ-1 painelaakerin ulkohalkaisija... Elikkä liian iso...

DSC_0527.jpg

 

Tää painelaakeri on siitä varhais palliksen askista. Pritsenin omassa on holkillinen painelaakeri mutta se on kuitenkin saman kokoinen?

DSC_0537.jpg

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Toheltaja
Posted

tarttet asetelmaan sen korokerenkaan tohon painelaakerille jos meinaat tuolla paikallaan olevalla käyttää...

Posted

Joo, jotain tarvin siksi sitä täällä pohdinkin joten jos jollain on tietoo tarkkaan mitä tarvin niin saa kertoa. ;)

 

Myöhäis palliksen painelaakeri ei sitten käy asentaa tuohon kytkin haarukkaan??

 

Vai meinaatko että tuosta paineasetelmasta puuttuu toi rinkula?

Guest Toheltaja
Posted

rinkulaa huutaa juu. Sillä pitäs pelittää suoraan... Jos ei joku viisaampi tätä väitettä kumoa. Justiin kaverin kuplaan laitettiin tommonen uudempi asetelma -64 lootaan ja piti hommata toi rinkula sinne väliin

Guest Toheltaja
Posted

kuplapajasta 6km päästä löytyi seuraavaksi päiväksi :D

Guest Toheltaja
Posted

niit on muutamaa eri mallia, täs oli semmonen jousspiraali joka rullattiin tuolta takapuolelta. Toinen on semmonen mikä pitää puristaa hylsyjen välissä viilapenkissä, eli semmonen "KDF logomallinen" lukkoprikka, missä hampaita sisäsyrjällä

Posted
Miten hakala se on saada sinne? Ilmeisesti helpoiten sisäpuolelta kun asetelma on irti?

 

Jep asetelma irti, prikka paikalleen ja spiraalijousella kiinni.

Guest Aircooled.fi
Posted

Keskirinkuloita saa ihan vw varaosaliikkeestä.

Posted

Jaahas. No nyt kävin vertaamassa noita startteja..

 

Ei ollu muuta eroa kuin että toi akseli oli pitempi tuossa Wasserin startissa. Mutta asennettuna toi ratas asentuu samaan kohtaan kun laittaa wasserin startin alle tarvittavan spacerin. Ja näyttäs kyllä siltä että ei tarvi vaihtaa starttia ollenkaan. Ainut mikä pitää tehdä on hieman viilata tuota kytkinkoppaa jotta vauhtis mahtuu pyörimään...

 

20090325004.jpg

20090325003.jpg

 

Lisäksi tarkistin paineasetelmaa ja se on VW/Audi logoilla ja osanumero on 029 141 025 joka näyttäs olevan ihan oikea typ-2:selle.. Aukon halkaisija on 50mm.

 

20090325005.jpg

 

 

Ilmeisesti kuuluis olla tämmöinen painelaakeri:

 

1971- T-1, T-2 ja T-3

trostlager71_1.jpg

 

Ei tämmöinen joka minulla on:

 

-1970 T-1, T-2 ja T-3

trostelager_70.jpg

Posted
juu, sullon kiikkuva laakeri lootassa = vanhan mallin

ja paineasetelma taas uuden tyyppinen = ei kiikkuva

 

Nojuu. Mulla taitaa olla molempia...

 

Tossa irrallisessa on toi kiikkuva ja se joka on pritsenissä näyttäs olevan ei kiikkuva?

 

Pritsenissä oleva:

Pritseninvaihdelaatikko.jpg

 

Irrallisessa kytkinkopassa:

DSC_0537.jpg

Posted

Hitaasti etenee mutta ehdin silti tallille tänä iltana..

Aloin sovittamaan vaimentimien ylä osan sekä sain loppuputken valmiiksi.

 

DSC_0549.jpg

DSC_0553.jpg

  • 3 weeks later...
Posted

Vihdoin pääsin taas vähäks aikaa tallille perhelisäyksen jälkeen. :D

 

Jatkoin mihin olin jäänyt, elikkä ekaks sidoin tiheää rosteriverkkoa reikäputkien ympäri.

 

DSC_0230.jpg

 

Täytin sen moottoripyörä vaimennin villalla.

 

DSC_0232.jpg

 

Vaati vähän kärsivällisyyttä saada kaikki kuidut vaimentimen sisäpuolelle. :lol:

 

DSC_0231.jpg

 

Hitsattuna.

 

DSC_0234.jpg

DSC_0235.jpg

 

Alapuolelta asennettuna.

 

DSC_0243.jpg

Posted

Nyt pakosarja on valmis.

 

Yksi pieni sauma pitää vielä hitsata alapuolelta. Vedän sen ensi kerralla kun menen tallille. Seuraavaksi pitää vetää piuhat paikoilleen ja koekäynnistää.

 

DSC_0283.jpg

DSC_0280.jpg

DSC_0282.jpg

DSC_0271.jpg

Guest Toheltaja
Posted

aika vähän tolla matkalla on vaimennusteho...

Posted

Jep, todennäköisesti :)

 

Saattaa vaimentaa korkeita sävyjä mutta ei matalia?

 

Tai sitten ei... :)

 

Eikä sillä väliäkään. :)

Posted

Nyt pitäs startti ongelmat olla ohi. Sain hankittua (Oulusta Kiitos!!) Wasserin startin joka käy 228mm paineasetelman kanssa. Pitää vaan hioa vauhtis koppaa jotta se vielä mahtuu sinne. Wasserin ja 091:n startin päät ovat ilmeisesti samanlaiset.

 

20090325003-1.jpg

 

Typ-1:sen startti ottais paineasetelmaan.

Wasserin taas kaipasi n. 7mm:n spacerin joten veli sorvas mulle semmoisen tänään iltapäivällä.

 

Bild001.jpg

Posted

Heh.. :D

 

Jaa maanjäristyskö se olikin... Huomasin kyllä jotain outoa mutta ajattelin vaan että rahtijuna kuului normaalia enemmän viime yönä... :D

Posted

En ole kerenny tallille kun on ollu tämän viikon lomautettuna ja emännällä oli pitkä lista kotitöitä... :/

Posted

Mitä tehdä jos haluaa asentaa Beemerin Solex 38:t typ-4:sen imusarjoille????

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No aluksi otetaan metallikönkän:

Bild002.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Johon ekaks sorvataan 38mm:n reikä:

Bild003.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sitten siihen sorvataan kaula:

Bild005.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja seuraavaksi koneistetaan eka laippa:

Bild00701.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja sitten toinen laippa:

Bild01101.jpg

 

Jonka jälkeen ei pitäis olla suurempia ongelmia saamaan kaikki sopivaan.

 

En päässy tänäänkään tallille kun emäntä vaan keksii juosta kaiken maailmaan Hoo Ämmässä jne... ja pitää olla mukana vahtimassa lastenvaunuja ym. "maku apuna" vaatteiden valinnassa... :/

Posted

Nonii. Päätin sittenkin portata imusarjatkin kansien kanaviin sopiviksi. Imusarjoissa oli pienemmät reijät ennen.

 

Nyt on kaasuttimet asennettu ja vivusto alkaa valmistumaan. :)

 

DSC_0337.jpg

Posted

 

Joo, tiedän. Sytytys on perseestä ja niin on kaasuttimien säädötkin... :)

 

Mutta se elää.

 

Kaasuttimet piti enemmän ääntä kuin pakosarja mikä oli ehkä aika hyvä... ;)

Posted

Voi Perskeles...

 

Tänään piti yrittää säätää venttiilivälystä (tai oikeesti esikiristystä kun tässähän on hytikka nostajat..)

 

Lähes kaikki säätöruuvit ovat jumissa!!!! Tähän mennessä saanu kaksi liikkumaan kun irroitin nostajat koneesta ja ruuvipenkissä lyönti meisselillä niitä irroitin... Kaksi muuta ovat vielä kiinni vaikka kuinka askartelin(lukekaa hakkasin ja väänsin)

 

Toista puoliskoa en ole vielä edes uskaltanu kokeilla ...

Posted

Sainpas noi ruuvit irtoamaan. :)

 

Nyt ei ole enää kaukana siitä mitä ne pitää olla. Kunhan muutaman kerran moottorin lämmiksi ajon jälkeen säädän viimeiset kerrat pitäs nakutuksetkin saada pois.

 

Posted

Mulla tais muuten parin startin jälkeen palaa sytytyspuola tai joku muu? Siitä hävis kipinä kokonaan. Puola oli ainakin joku vanha paska minkä löysin tallin nurkilta... :)

 

Lisäksi toinen kaasutin alkoi vuotamaan. Ehkä kohoneula joka ei ole tiivis?

Posted

Pitää kyllä vielä kokeilla asentaa toi Wasserin ruisku sarja koneeseen kun nostan koneen autoon. Nähdään sitten mikä toimii paremmin.. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...