Hebster52 Posted March 20, 2009 Author Posted March 20, 2009 Pääsin taas eilen pitkästä aikaa tallille hitsaamaan. Meni sen verra myöhään että en ehtiny viimeistellä vielä kaikkee mutta alkaa jo näkymään mikä on tekeillä. Irroitin yhdestä 002 vaihdelaatikosta tuon vauhtiksen kopan ja koesovitin sitä. Se otti vähän vauhtikseen yläreunasta joten jäi pari milliä vajaaksi. Pitää vähän viilata. Näytti jopa siltä että toi orggis 1600 starttikin kävis ihan silleen joten saapas nähdä ostinko erilaisen startin ihan turhaan...? Sitten se iso Mutta... Paineasetelman "auringon" aukko oli yhtä iso kuin Typ-1 painelaakerin ulkohalkaisija... Elikkä liian iso... Tää painelaakeri on siitä varhais palliksen askista. Pritsenin omassa on holkillinen painelaakeri mutta se on kuitenkin saman kokoinen? Quote
Hebster52 Posted March 20, 2009 Author Posted March 20, 2009 Mahtaakohan tämä joka löytyy HC:lta olla oikea painelaakeri? Vai käyköhän tämä 71-> Typ-1/2 malli? Quote
Guest Toheltaja Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 tarttet asetelmaan sen korokerenkaan tohon painelaakerille jos meinaat tuolla paikallaan olevalla käyttää... Quote
Hebster52 Posted March 20, 2009 Author Posted March 20, 2009 Joo, jotain tarvin siksi sitä täällä pohdinkin joten jos jollain on tietoo tarkkaan mitä tarvin niin saa kertoa. ;) Myöhäis palliksen painelaakeri ei sitten käy asentaa tuohon kytkin haarukkaan?? Vai meinaatko että tuosta paineasetelmasta puuttuu toi rinkula? Quote
Guest Toheltaja Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 rinkulaa huutaa juu. Sillä pitäs pelittää suoraan... Jos ei joku viisaampi tätä väitettä kumoa. Justiin kaverin kuplaan laitettiin tommonen uudempi asetelma -64 lootaan ja piti hommata toi rinkula sinne väliin Quote
Hebster52 Posted March 20, 2009 Author Posted March 20, 2009 Oukei. Ja se rinkula on ilmeisesti sitten vaikee loytää? :) Tämmöinen painelaakeri holkilla on itse autossa: Quote
Guest Toheltaja Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 kuplapajasta 6km päästä löytyi seuraavaksi päiväksi :D Quote
Hebster52 Posted March 20, 2009 Author Posted March 20, 2009 Miten hakala se on saada sinne? Ilmeisesti helpoiten sisäpuolelta kun asetelma on irti? Quote
Guest Toheltaja Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 niit on muutamaa eri mallia, täs oli semmonen jousspiraali joka rullattiin tuolta takapuolelta. Toinen on semmonen mikä pitää puristaa hylsyjen välissä viilapenkissä, eli semmonen "KDF logomallinen" lukkoprikka, missä hampaita sisäsyrjällä Quote
DOODAH Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 Miten hakala se on saada sinne? Ilmeisesti helpoiten sisäpuolelta kun asetelma on irti? Jep asetelma irti, prikka paikalleen ja spiraalijousella kiinni. Quote
Hebster52 Posted March 20, 2009 Author Posted March 20, 2009 Kiitos! Eiköhän kohta saada osat sopimaan. :) Quote
Guest Aircooled.fi Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 Keskirinkuloita saa ihan vw varaosaliikkeestä. Quote
Hebster52 Posted March 20, 2009 Author Posted March 20, 2009 Keskirinkuloita saa ihan vw varaosaliikkeestä. Pörhöllä sanotaan: "Ei ole enää saatavilla"... Quote
Hebster52 Posted March 25, 2009 Author Posted March 25, 2009 Jaahas. No nyt kävin vertaamassa noita startteja.. Ei ollu muuta eroa kuin että toi akseli oli pitempi tuossa Wasserin startissa. Mutta asennettuna toi ratas asentuu samaan kohtaan kun laittaa wasserin startin alle tarvittavan spacerin. Ja näyttäs kyllä siltä että ei tarvi vaihtaa starttia ollenkaan. Ainut mikä pitää tehdä on hieman viilata tuota kytkinkoppaa jotta vauhtis mahtuu pyörimään... Lisäksi tarkistin paineasetelmaa ja se on VW/Audi logoilla ja osanumero on 029 141 025 joka näyttäs olevan ihan oikea typ-2:selle.. Aukon halkaisija on 50mm. Ilmeisesti kuuluis olla tämmöinen painelaakeri: 1971- T-1, T-2 ja T-3 Ei tämmöinen joka minulla on: -1970 T-1, T-2 ja T-3 Quote
P_Valtonen Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 juu, sullon kiikkuva laakeri lootassa = vanhan mallin ja paineasetelma taas uuden tyyppinen = ei kiikkuva Quote
Hebster52 Posted March 25, 2009 Author Posted March 25, 2009 juu, sullon kiikkuva laakeri lootassa = vanhan mallinja paineasetelma taas uuden tyyppinen = ei kiikkuva Nojuu. Mulla taitaa olla molempia... Tossa irrallisessa on toi kiikkuva ja se joka on pritsenissä näyttäs olevan ei kiikkuva? Pritsenissä oleva: Irrallisessa kytkinkopassa: Quote
Hebster52 Posted March 30, 2009 Author Posted March 30, 2009 Hitaasti etenee mutta ehdin silti tallille tänä iltana.. Aloin sovittamaan vaimentimien ylä osan sekä sain loppuputken valmiiksi. Quote
Hebster52 Posted April 19, 2009 Author Posted April 19, 2009 Vihdoin pääsin taas vähäks aikaa tallille perhelisäyksen jälkeen. :D Jatkoin mihin olin jäänyt, elikkä ekaks sidoin tiheää rosteriverkkoa reikäputkien ympäri. Täytin sen moottoripyörä vaimennin villalla. Vaati vähän kärsivällisyyttä saada kaikki kuidut vaimentimen sisäpuolelle. :lol: Hitsattuna. Alapuolelta asennettuna. Quote
Hebster52 Posted April 26, 2009 Author Posted April 26, 2009 Nyt pakosarja on valmis. Yksi pieni sauma pitää vielä hitsata alapuolelta. Vedän sen ensi kerralla kun menen tallille. Seuraavaksi pitää vetää piuhat paikoilleen ja koekäynnistää. Quote
jocke biese Posted April 26, 2009 Posted April 26, 2009 Onks kellään mitään kokemuksia et vaimentaaks tollanen putki miten? Quote
Guest Toheltaja Posted April 26, 2009 Posted April 26, 2009 aika vähän tolla matkalla on vaimennusteho... Quote
Hebster52 Posted April 26, 2009 Author Posted April 26, 2009 Jep, todennäköisesti :) Saattaa vaimentaa korkeita sävyjä mutta ei matalia? Tai sitten ei... :) Eikä sillä väliäkään. :) Quote
Hebster52 Posted April 30, 2009 Author Posted April 30, 2009 Nyt pitäs startti ongelmat olla ohi. Sain hankittua (Oulusta Kiitos!!) Wasserin startin joka käy 228mm paineasetelman kanssa. Pitää vaan hioa vauhtis koppaa jotta se vielä mahtuu sinne. Wasserin ja 091:n startin päät ovat ilmeisesti samanlaiset. Typ-1:sen startti ottais paineasetelmaan. Wasserin taas kaipasi n. 7mm:n spacerin joten veli sorvas mulle semmoisen tänään iltapäivällä. Quote
Hebster52 Posted May 6, 2009 Author Posted May 6, 2009 Heh.. :D Jaa maanjäristyskö se olikin... Huomasin kyllä jotain outoa mutta ajattelin vaan että rahtijuna kuului normaalia enemmän viime yönä... :D Quote
P_Valtonen Posted May 7, 2009 Posted May 7, 2009 Joko täräytyt isolohkon käyntiin? Mikä oli älämölön taso? Quote
Hebster52 Posted May 7, 2009 Author Posted May 7, 2009 En ole kerenny tallille kun on ollu tämän viikon lomautettuna ja emännällä oli pitkä lista kotitöitä... :/ Quote
Hebster52 Posted May 9, 2009 Author Posted May 9, 2009 Mitä tehdä jos haluaa asentaa Beemerin Solex 38:t typ-4:sen imusarjoille???? No aluksi otetaan metallikönkän: Johon ekaks sorvataan 38mm:n reikä: Sitten siihen sorvataan kaula: Ja seuraavaksi koneistetaan eka laippa: Ja sitten toinen laippa: Jonka jälkeen ei pitäis olla suurempia ongelmia saamaan kaikki sopivaan. En päässy tänäänkään tallille kun emäntä vaan keksii juosta kaiken maailmaan Hoo Ämmässä jne... ja pitää olla mukana vahtimassa lastenvaunuja ym. "maku apuna" vaatteiden valinnassa... :/ Quote
Hebster52 Posted May 10, 2009 Author Posted May 10, 2009 Oli kuulemma helpompi ja nopeempi tehdä näin... :) Quote
mite^ Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 vielä ku vois itse hyödyntää jonkun tuollasta työpaikkaa :) Quote
Hebster52 Posted May 12, 2009 Author Posted May 12, 2009 Eka kaasutin asennettu. Vivustolle mulla on kaksi vaihtoehtoa: Joko yksi säädettävä pitkä tanko kaasareiden väliin jossa kiinni lyhyt tanko joka menee välitysrullan kautta kaasuvaijerille Kadronin vanhemman vivuston tyyliin. Tai kaksi säädettävää lyhyempää tankoa jotka menevät erikseen CSP vivuston kaltaisesti. Quote
Hebster52 Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 Nonii. Päätin sittenkin portata imusarjatkin kansien kanaviin sopiviksi. Imusarjoissa oli pienemmät reijät ennen. Nyt on kaasuttimet asennettu ja vivusto alkaa valmistumaan. :) Quote
Hebster52 Posted May 17, 2009 Author Posted May 17, 2009 Joo, tiedän. Sytytys on perseestä ja niin on kaasuttimien säädötkin... :) Mutta se elää. Kaasuttimet piti enemmän ääntä kuin pakosarja mikä oli ehkä aika hyvä... ;) Quote
Hebster52 Posted May 23, 2009 Author Posted May 23, 2009 Voi Perskeles... Tänään piti yrittää säätää venttiilivälystä (tai oikeesti esikiristystä kun tässähän on hytikka nostajat..) Lähes kaikki säätöruuvit ovat jumissa!!!! Tähän mennessä saanu kaksi liikkumaan kun irroitin nostajat koneesta ja ruuvipenkissä lyönti meisselillä niitä irroitin... Kaksi muuta ovat vielä kiinni vaikka kuinka askartelin(lukekaa hakkasin ja väänsin) Toista puoliskoa en ole vielä edes uskaltanu kokeilla ... Quote
Hebster52 Posted May 24, 2009 Author Posted May 24, 2009 Sainpas noi ruuvit irtoamaan. :) Nyt ei ole enää kaukana siitä mitä ne pitää olla. Kunhan muutaman kerran moottorin lämmiksi ajon jälkeen säädän viimeiset kerrat pitäs nakutuksetkin saada pois. Quote
Hebster52 Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 Mulla tais muuten parin startin jälkeen palaa sytytyspuola tai joku muu? Siitä hävis kipinä kokonaan. Puola oli ainakin joku vanha paska minkä löysin tallin nurkilta... :) Lisäksi toinen kaasutin alkoi vuotamaan. Ehkä kohoneula joka ei ole tiivis? Quote
Hebster52 Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 Pitää kyllä vielä kokeilla asentaa toi Wasserin ruisku sarja koneeseen kun nostan koneen autoon. Nähdään sitten mikä toimii paremmin.. :) Quote
JaniM Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Nelkkuunhan imusarja ei käy wasserista, ainakaan alkukäyristä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.