Jump to content

Pallo Pritschen -72


Recommended Posts

Nojoo. Senhän minäkin tiesin.. ;) Jos katsot tämän aiheen sivuilla 4-5 näet että olin jo alunperin suunnittelemassa wasserin ruiskua tähän koneeseen. Ja tietenkin käytän nelkun imusarjoja mutta plenumista eteenpäin olis wasserin osaa, suuttimineen. ;)

 

Eilen Lisäksi aloin sovittamaan Wasserin ruiskun ilmapönttöä nelkun imusarjoihin.

 

Vaati vähän kikkailua kun piti vääntää apparinpuoleiset putken n, 2-3cm taaksepäin jotta ilmapönttö sais suoraksi ja jotta läppärungon ja ilmamäärämittarin välinen haitarikumi ei ottaisi tulipeltiin.

DSC_0142.jpg

DSC_0148.jpg

 

ja

 

Eilen tuli tehtyä Wasserin plenumille uudet kiinnikkeet jotta se saa asennettua nelkun lohkoon. Sen jälkeen lyhensin nelkun imusarjan putket jottei ne olis liian pitkät.

 

DSC_0321.jpg

DSC_0320.jpg

 

Samalla kokeilin asentaa Wasserin ruiskut nelkun imusarjoihin ja ne näyttäis käyvän.. :wink:

 

DSC_0317.jpg

 

;)

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nyt olis vihdoin varhais palliksen taka akselin osat heitetty mäkeen ja oikean kokoiset vääntösauvat ja jousilatat paikoillaan. En tarvinnu vaihtaa napa osia sillä ne olivatkin samat kuin ne myöhäispallis osat jotka sain samassa paketissa kuin jousisauvat/latat.

 

Kuvassa olis n. yksi sisä napsu madallettuna. (tarkkaan en tiedä sillä en tiedä mikä kulma niillä olis ollu alunperin)

 

DSC_0449.jpg

Link to comment

Vihdoin taas tallissa... Päätin aloittaa ruoste vaurioiden korjausta eilen/viime yönä. :)

 

Aloitin vasemman takanurkan korjauksella...

 

DSC_0493.jpg

 

Eka pala raakamuotoiltu ennen kutistus vasarointia.

DSC_0495.jpg

DSC_0496-1.jpg

 

Ja vasaroinnin jälkeen.

DSC_0497.jpg

DSC_0499.jpg

DSC_0498.jpg

 

Käytin vain näitä työkaluja + isoa alasinta.

DSC_0500.jpg

 

Pala hitsattuna.

DSC_0501.jpg

 

Jatkoin seuraavalla palalla.

DSC_0507.jpg

 

Koe asensin puskuriakin.

DSC_0517-1.jpg

DSC_0522-1.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Noniin.. Tulipa taas eilen (viime yönä) käytyä tallilla... Sain takajarrukamat vaihdettua. Vanhat rummut ja kilvet olivat kuin lekalla olis niitä yrittäny tuhota... :)

 

Nyt on kaikki asennettu. Pitää vaan vetää uudet jarruputket ja letkut joka nurkkaan. Sitten saan nostaa koneen paikalleen ja valmistelemaan ekaa käynnistystä autossa. :)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Jaahas.. nää sähköhommat kyllä aiheuttavat harmaita hiuksia..

 

Elikkä mullehan tulee tähän Wasserin startti. Siinä on kolme napaa numeroituina seuraavasti:

 

152, 30 ja 50

 

DSC_1674.jpg

 

Ilmeisesti 50:iin tulee punamusta johto ja 30:iin akkukaapeli ja yksi punainen johto. Mikä tuohon 152 napaan tulee? Tuleeko se ylimääräinen johto siihen? -72 palliksen sähkökaavan mukaan tuota 152 ei löydy..

Link to comment

Vain kun on virta päällä, ainakin jos on erillinen päävirtakatkaisia niinkuin pönttöautoissa. Virtaa ei tuu sillon kun Katkasija off asennossa -> ei maadoita jos katkasija maanpuolella. Voit toki sen virran vetää suoraan akultakin. Sulake vois olla hyvä välissä? Itellä ei jm vehkeissä oo yhtään sulaketta vaikka toiset käyttää niissäkin :)

Link to comment

Pelottavan näköistä touhua! :-)

 

Joo, kävin katsomassa Kristianin projektia ja sanoin, että kahdeksan aikaan lähden ajelemaan kotiin. Joten siihen mennessä olis hyvä saada lava-auto tulille. Tuon videon ottamisen jälkeen katsoin kelloa ja se oli 20.00. Täsmällistä toimintaa!

Aika räyheet äänet tuosta possuputkesta lähtee.

 

t. Mika

Link to comment

En ole saanu viikon ainaka oikeastaan yhtään aikaseksi kun työt ym. ovat verottaneet vapaa aikaa...

Tässä ainakin vielä videopätkä viime viikon ajon jälkeen tyhjäkäynnillä.

 

Eilen illalla sitten ehdin vähäksi aikaa ja sain sen verran selvitettyä että -73 ja uudemman sulakerasia ei ollutkaan ihan sama kuin -72 only...

 

No, saan kyllä sen uudemmankin toimimiaan Jako on sama mutta malli ja kiinnitys on eri...

 

Muutama kuva siitä ennen auringon laskua.

 

DSC_1733.jpg

DSC_1737.jpg

DSC_1745.jpg

Link to comment
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Piti käydä eilen illalla tallilla siirtämässä pritseni lämpimään talliin jotta olis mukavempi kuormata kyytiin ne tavarat mitkä pistän mukaan. (Saa vähän tallia tyhjennettyä turhasta pallis romuista...)

 

Arvatkaa lähtikö käyntiin ilma ryyppy läppiä vaikka oli -10'C pakkasta ja edellisenä päivänä oli ollu jopa -18'C.. Seissy tuossa nyt viikon ajan....

 

DSC_2203.jpg

DSC_2206.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tottakai se lähti käyntiin! Muutama pumppaus kaasupolkimella ja avaimesta vaan käyntiin... :D

 

DSC_2210.jpg

Link to comment

Nyt tämä projekti tuli päätökseen mun osalta...

 

Vietiin terminaalille tänä iltana ja lähtee perjantaina Hollantiin.

 

http://www.youtube.com/watch?v=AFz3-5G8sSk

 

Pritseni vastusteli viimeiseen asti. Etupuskuri otti traileriin joten jouduin nostamaan trailerin etupäätä puomin pyörällä jotta perä laskis sen verran että puskuri ei harittais liian kovaa traileria vasten...

 

Alas tultaessa piti nostaa keulaa rautakangella puskurin alta jotta se ei tarttuis kiinni traileriin... :)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...