karvanoppa Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Pistehitsien poistoon on oma poranterä, ite käytin sorvin kärkiporanterää, se on kuin seevausterä mutta varustettu noin 5mm pitkällä ja 3-4mm halkasija poranterällä eli sillä porataan ensin pisteen läpi ja tuo seevi poistaa "pistehitsin". Koritinalla saa hyvin täytettyä lommoja ja pieniä reikiä ym syöpymiä. Mutta tina vaatii aina pohjusteaineen, muuten ei tartu ja tuo pohjusteaine levitetään pensselillä jonka jälkeen kuumennetaan toholla niin että se alkaa kuplimaan ja muuttuu kullan väriseksi, sen jälkeen pyyhkäistään rätillä pinta sileäksi ja tuo jäljelle jäävä pinta pitää olla kuin mattakromi, kaikki musta on kuonaa eli siihen ei tina ota. Tina levitetään puulastalla. koritinaus on vanhan kansan juttu jota käytettiin ennen pakkelia. Mutta onnea projektiin, hyvä että jotkut jaksaa näitä kunnostaa. Quote Link to comment
Kaitsu Posted January 16, 2013 Author Share Posted January 16, 2013 Onko '67 bussin bensanluukun lukko on erilainen kuin ->65/66 busseissa? Luukku on tallessa, mutta lukkoa ei. Vai tuleeko tuohon sama church key lukko kun varhaisempiin malleihin? VW Heritagelta tilattu kylkipalakin piti olla '67 bussiin käypäinen, mutta niin vain piti paloitella vanhasta kehys, eli ilmeisesti kylki oli kuitenkin vanhemmalle bussille tarkoitettu.. Quote Link to comment
Virtanen Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Ei siinä ole lukkoa ollenkaan. Luukun kannessa on pitojousi ja sormikolo. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Onko '67 bussin bensanluukun lukko on erilainen kuin ->65/66 busseissa? Luukku on tallessa, mutta lukkoa ei. Vai tuleeko tuohon sama church key lukko kun varhaisempiin malleihin? VW Heritagelta tilattu kylkipalakin piti olla '67 bussiin käypäinen, mutta niin vain piti paloitella vanhasta kehys, eli ilmeisesti kylki oli kuitenkin vanhemmalle bussille tarkoitettu.. Ja tosiaan 67 kylkipala on omansa bensaluukun kohdalta. Quote Link to comment
Kaitsu Posted January 17, 2013 Author Share Posted January 17, 2013 Oliko noita '67 bensaluukkuja siis erilaisia? Tuossa siis oikealla auton alkuperäinen '67 luukku ja vieressä varastosta löytynyt vanhempi. Vanha olisi käynyt kylkipeltiin, mutta muokkasin sen siis kuitenkin tuolle '67 luukulle sopivaksi. Samban kuvapankissa kaikki vastaantulleet ovat ilman sormenmentävää reikää. Muutenhan esim. tämän allaolevan bussin luukku kehyksineen on samanlainen kuin tuossa omassa. Reikä vain puuttuu. Vai onko tuo kolo joku pohjoisen oma varuste? Oma auto on joskus tökerösti ylimaalattu tummanpunaisella ja tuokin vähän näyttää, kuin joku tiiviste olisi reiän kohdalla ollut.. 1 Quote Link to comment
Virtanen Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Olisko sen saanut lisävarustelukolla? Omassa ei reikää, eikä edes lukollista korkkia = helppo saalis Quote Link to comment
Tanhis Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Toi sun oikeanpuoleinen on tosiaan 67 luukku muuten mutta '67 ei pitäisi olla vakiona lukon reikää. Eli oliskohan lisävaruste. Mitä M-koodeja sun autossa on jos ne selittäisi asiaa. Esim tässä suomi '67 http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3874.JPG Quote Link to comment
Kaitsu Posted January 17, 2013 Author Share Posted January 17, 2013 Lisävarusteita tässä ei ole tehtaalta ollut, aito Suomi-auto siis siinäkin mielessä - kaksi aukeavaa sivuikkunaa taisi tulla vakiona matalimmallakin varustetasolla? Auto on ilmeisesti ostettu ilman penkkejä ja penkit lisätty kyytiin, kun auto on muutoskatsastettu henkilöautoksi joskus 60-luvun lopussa (valmistettu 24.8.1966 eli tullut ensimmäisten kuusseiskojen joukossa Suomeen?). Rakentaminen on vaan vienyt jo niin kauan, että nyt niitä lisävarusteita on sitten kertynyt enemmänkin.. Tutkailin tuota luukkua tarkemmin. Sen verran nätisti on saatu reikä muotoonsa tehtyä, että lienee tehty jo uutena - kenties maahantuojan toimesta. Pitää yrittää tuo lukko jostain laatikoista vielä löytää tai sitten hitsata kolo umpeen.. Kiitokset taas vinkeistä. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Lisävarusteita tässä ei ole tehtaalta ollut, aito Suomi-auto siis siinäkin mielessä - kaksi aukeavaa sivuikkunaa taisi tulla vakiona matalimmallakin varustetasolla? Auto on ilmeisesti ostettu ilman penkkejä ja penkit lisätty kyytiin, kun auto on muutoskatsastettu henkilöautoksi joskus 60-luvun lopussa (valmistettu 24.8.1966 eli tullut ensimmäisten kuusseiskojen joukossa Suomeen?). Rakentaminen on vaan vienyt jo niin kauan, että nyt niitä lisävarusteita on sitten kertynyt enemmänkin.. Tutkailin tuota luukkua tarkemmin. Sen verran nätisti on saatu reikä muotoonsa tehtyä, että lienee tehty jo uutena - kenties maahantuojan toimesta. Pitää yrittää tuo lukko jostain laatikoista vielä löytää tai sitten hitsata kolo umpeen.. Kiitokset taas vinkeistä. 032 Lockable filler cap for fuel tank Oliskohan varhaispallon lisävaruste luukku kun tuollainen on ollut saatavilla pallikseen. Ja onko sulla siis tämä kilpi väliseinässä tyhjä eli ei yhtään 3-numeroista koodia toisiksi alimmalla rivillä. Quote Link to comment
PZQ Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Vaihdatko siniseen luukkuun, -67:aan kuuluvan reiättömän luukun? edit. Sininen luukku ei tainnut olla enää orkkis :( ? -Pete- Quote Link to comment
Kaitsu Posted January 17, 2013 Author Share Posted January 17, 2013 Ja onko sulla siis tämä kilpi väliseinässä tyhjä eli ei yhtään 3-numeroista koodia toisiksi alimmalla rivillä. Juurikin noin, eli aito karvalakki malli :) PZQ: Laitoin yv:tä.. Quote Link to comment
Kaitsu Posted March 5, 2013 Author Share Posted March 5, 2013 Pitäisi kai laittaa vauhtia projektiin, kun tuli viikon sisään myytyä kaksi autoa uusille omistajille. Oviaukon mittojen kanssa on vielä(kin) vähän tekemistä. Tuntuu vetelevän koppa joka suuntaan aina, kun jonkun palan saa kiinni. Kannattaako kylkipala vain heftailla sieltä täältä kiinni (kaikkiin alkuperäisiin paikkoihin ei taida enää päästä käsiksi), vai toimisiko tuossa joku moderni liima/kitti ratkaisuna? Vai miten olette noita suurempia paloja kiinni laittaneet? Ja mitä mahtaa olla tuo vihreä maali, jolla Klassicfabin pellit on suojattu? Vihreä pois ja happoväriä tilalle? Kun jakokin vielä toistaiseksi sopii, niin tuli kokeiltua miten mersun 18x8,5 vanne mahtuisi pyörimään takana. Ja hyvinhän se mahtuisi. Taitaisi vaan mennä 1302 lootalla kierrokset koneen jäähtymisen kannalta turhan pieniksi.. Quote Link to comment
jake1986 Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Mitähän tälle autolle kuuluu nykyään??? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.