Jump to content

VPK vesipumpun moottorin soveltuminen kuplaan


Recommended Posts

Otavassa tutkin erästä ruiskua ja kattelin että suurimman osan kun apulaitteista vaihtaa taitaisi sopia kuplan persuksiin... Juteltuani paikallisen vpk:n palopäällikön kanssa hän oli sitä mieltä että ko. konetta ei oltu käytetty juuri koskaan, paitsi tietysti testattu että on toimintakunnossa...

 

Osassa ei ilmeisesti ole starttia lainkaan vaan kone käynnistetään kammella? Jotain "esson" baarin huhua olen kuullut että magneetossa ja kaasarissa olisi jotain kierroslukua rajoittavia ja säätäviä juttuja.

 

Oletan että kone muuten olisi vakio, toki kokeilemallahan tuo selviää.

 

Jos ei muuta niin saahan tuosta melkoisen käyttämättömiä koneen osia...

Link to comment

Teollisuusmoottorit ovat apulaitteita(ja pakoputkistoa) lukuunottamatta samanlaisia kuin vastaavat autonmoottorit,pari poikkeusta tähän sääntöön löytyy,joissain on käytetty rotocap venttiilinjousi lautasia ja joissain sovelluksissa pystystarttia jolloin vauhtipyörän tai hammaskehän joutuu vaihtamaan.

Link to comment

Yksi esimerkki, ruotsalaisesta paloruiskusta irrotettu 34hv '61:

- lämmönvaihtimien tilalla pelkät j-putket, ilmanohjauspellit läppineen vakiot

- moottoritilan etu- ja takapelti puuttuu

- kaasari ja ilmanputsari 30hv

- magneetto virranjakajan tilalla

- normaali vauhtipyörä

- puhallinkopan ilmanotossa hitsattu verkko

 

Irto-osien vaihtamisella vakioihin täysin normaali kone.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...