tono Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Patapadalla peseskelin sunnuntain kunniaksi pölykapseleita ja rossin kehyksiä, jotka olivat vähän päässeet ruosteeseen joistain kohdin. Nyt kun on kiiltävät niin näkyvät kolhut entistä paremmin. Uskaltaako noita kuulapää vasaran ja nahan palojen avulla koettaa naputella paikoileen, vai onko jotain muuta keinoa? Sisäpuolelle oli myöskin päässyt kertymään ruostetta. Mitäs kromi tykkäisi jos kylvettelisi elektrolyysissä raudan kanssa, niin että ruosteet häviäisivät? Vai rautaharjalaikalla vaan ja maalia perään? Sitten rosseistakin löytyi ihmeellisyyksiä. Nimittäin nuo vilkun valot: Lampuihin juotettu johdot kiinni ; O onko 'alkuperäinen' ratkaisu vai onko noihin ollut jotkin pesät missä lamppujen kannat ovat olleet? Kilo kysymyksiä taas : ) Quote
Guest Toheltaja Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 jos sulla kapselit on ruosteessa ollu, niin ne kyllä ruostuu aika haipakkaan taas, vaikka hetkellisesti saatkin irtokaman veks. Rosseissa on mun mielestä polttomolla ihan kantakin ollut. Jos sulla on muoviset mallit niin ovat kyllä aikasta surkeat... Quote
ARTO Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Yleensä lommoutuneet nyrkiniskuista paikalleen laitettaessa. Nyt käänteisesti luuvitosen kylkeä takapuolelta paukuttaen. Oikenee sen mitä pitääkin. Tuskin yhdestäkään viivasuoraa tulloo, parannusta kuiteskin. Quote
tono Posted November 30, 2008 Author Posted November 30, 2008 Kyllä noi rossin kromiosat ihan peltiä ovat kerran sisältä ruostuneet aika rankastikkin : D Eli aletaan rakennella jotkut pesät polttimoille. Juu no ei noissa kapseleissä ollut kuin sieltä volkkarin logon reunoissa ruostetta muualta vaan päässyt kiilto himmenemään, jos sisäpuolta ei lasketa mukaan... Quote
Guest Toheltaja Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Autosähköliikkeistä saa ihan valmiita kantoja tuommosille valoille, saa sivusta kulmakiinnikkeellä tai kauluskiinnikkeellä mukavasti paikalleen. Maksaa luokkaa 2 eskoo kappale. Ja vaihtoehtoja on paljon. Ainakin hämeen autosähkössä on malleja vaikka kuinka hyllyssä... Quote
tono Posted November 30, 2008 Author Posted November 30, 2008 Yleensä lommoutuneet nyrkiniskuista paikalleen laitettaessa. Nyt käänteisesti luuvitosen kylkeä takapuolelta paukuttaen. Oikenee sen mitä pitääkin. Tuskin yhdestäkään viivasuoraa tulloo, parannusta kuiteskin. No juu se nyt olisi pilkun viilausta jos ihan suoriksi saisi, mutta suunnilleen tai edes sinne päin. Autosähköliikkeistä saa ihan valmiita kantoja tuommosille valoille, saa sivusta kulmakiinnikkeellä tai kauluskiinnikkeellä mukavasti paikalleen. Maksaa luokkaa 2 eskoo kappale. Ja vaihtoehtoja on paljon. Ainakin hämeen autosähkössä on malleja vaikka kuinka hyllyssä... Täytyykin sitten lähteä katsastelemaan autovaraosaliikkeitä, josko sopivaa löytyisi. Quote
karvanoppa Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Lommoja vois koittaa poistella naputtelemalla muovipäisellä vasaralla hiekkasäkin päällä ja ruosteenpoisto porakoneen teräsharjalla ja päälle jokin ruosteenestoaine esim tectyl. Quote
Guest PeteT Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Lampuihin juotettu johdot kiinni ; O onko 'alkuperäinen' ratkaisu vai onko noihin ollut jotkin pesät missä lamppujen kannat ovat olleet? Noissa on alunperin sellaiset parkkipolttimon kokoiset 2-5 W polttimot tai sellaiselle kanta. Tuohon on vaan näverretty isommalle vilkuksi kelpaavalle polttimolle reikä, ja johdot tinattu perään. P Quote
tono Posted November 30, 2008 Author Posted November 30, 2008 ahaa no se selventääkin asioita. Tuo hiekkasäkki juttukin kuullosti hyvälle! Kiitoksia kaikille taas kerran : ) Seuraavaa ihmetyksen aihetta odottaessa :P Quote
Tanhis Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Ja älä mene kuulavasaralla paukuttamaan vain käytä jotain vähän kaarevalla päällä varustettua. Kuulalla saa nimittäin helposti lisää lommoja aikaiseksi. Quote
tono Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 Ja älä mene kuulavasaralla paukuttamaan vain käytä jotain vähän kaarevalla päällä varustettua. Kuulalla saa nimittäin helposti lisää lommoja aikaiseksi. Tosiaan! No onneksi ei vielä tullut hommatuksi puhallushiekkasäkkiä, niin ei ole päässyt testailemaan, kokeilen siis isolla kumivasaralla ensiksi, jos ei riitä niin siirrytään järeämpiin. Quote
Hebster52 Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Kyllä se kumivasara varmaan tekee vähiten vahinkoja ainakin. :D Quote
Guest Mika Raussi Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Mistä muuten kunnollinen hiekkasäkki? Quote
Tuomo Lehmikangas Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Mistä muuten kunnollinen hiekkasäkki? Itekin samaa pohtinut. Olis tutulla nyt kunnon nahkurin ompelukone, jostain kun löytäis vielä kohtuuhintaista jäsyä nahkaa. Saahan näitä toki valmiitakin. esim http://www.mobitive.com on ainakin myynyt. kokeilen siis isolla kumivasaralla ensiksi, jos ei riitä niin siirrytään järeämpiin. Kyllä siihen pienempikin pitäis riittää. Epäilen ettei ole voimalaji. Quote
JaniM Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Nahkaa jostakin ja suutarille. Ei maksa paljoa. Jostakin paksusta laukusta tai takista tekee tai ettii jotkut rokkarin vanhat nahkapöösät. Quote
Guest Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Naputtelin lankunpätkän päällä kumi- ja lattapäävasaralla (jonkin verran kupera) kapselit suoriksi, onnistuu hyvin kun malttaa vaan iskuvoiman kanssa. Musitaakseni jossain Retrossa tai mobilistissä oli juttkin aiheesta. Kromi tosiaan pysyy mukana loivia klommoja oikoessa. Kiillottamalla sitten hullunkiilto niin tulee komeet. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.