Hebster52 Posted November 12, 2009 Author Posted November 12, 2009 Ei tuossa sanota että pitää olla kuskiakaan.. ;) Quote
metake Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 ei se siitä kuskista muutu jos ei oo jarruja eikä ohjausta. Ei, mutta jos ei ole ohjausta niin ei saa olla etupyörät maassa ;) Quote
metake Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Ei tuossa sanota että pitää olla kuskiakaan.. ;) No tuossa kohdassa ei sanota, harva silti yrittää narulla ilman kuskia.. :D Tosin en epäile etteikö sellaisiakin henkilöitä olisi jotka yrittää.. Quote
mite^ Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 ei se siitä kuskista muutu jos ei oo jarruja eikä ohjausta. Ei, mutta jos ei ole ohjausta niin ei saa olla etupyörät maassa ;) No tämä on taasen tosi :) Quote
multanen Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Tuo puomi olis laiton vaikka olis kuski sisällä; ajoneuvojen väli on oltava 3-6 metriä narulla tai puomilla hinattaessa. Dollylla saa muuten vissiin vetää myös perä ilmassa ja etupyörät maassa. Quote
Hebster52 Posted November 12, 2009 Author Posted November 12, 2009 Narua tai tankoa käyttäessa 3-6m. Puomista ei ole mainintaa pituudesta. ;) Tanko on nivelöity joka suuntiin kun taas puomi vain ylös-alas. Joo, tiedän että kaikki on enemmän tai vähemmän tulkinnan varassa suuntaan tai toiseen. Quote
multanen Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Tanko on nivelöity joka suuntiin kun taas puomi vain ylös-alas. Luulenpa että hinauspuomi = "grilli". Semmonen mikä on hinausauton persuuksissa. En kyllä sitten tiiä mihin suuntiin ne on nivelöity, voi olla aika moneenkin. =) Saisivat tehdä jonkun brosyyrin hinaamisesta missä on kaikki lainsäädäntö (dollyt, tangot, puomit, vakuutukset, katsastukset jne.). Tuskin osaa keskiverto poliisikaan noita kaikkia kiemuroita. Itteenikin kiinnostaa saisiko putkirunkoista, rekisteröimätöntä ratarassia hinata dollylla (pikkumatkoja silloin tällöin). Liikennevakuutus pitäs ainakin olla ja varmaan katurenkaat. Quote
Tutkija Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 sinänsä mielenkiintoinen yksityiskohta on että jos kahden rekisterissä olevan ajoneuvon välissä jos on köysi tanko tai puomi niin vakuutusyhtiön mielestä ne on yksi ja sama ajoneuvo... jaa mistäkö tän tiedän no saamattomista korvauksista kun hinattava ajoneuvo (vaijeri välissä,painoa kohteilla n.5000kg) syöksyi hinattaessa hinaajan päälle ja molemmat ulos tieltä ja nurin... ja vakuutusyhtiö ei korvannut mitään kun vetosi siihen et ovat samaa ajoneuvoyksikköä kun ovat makaanisesti yhteydessä toisiinsa... sinänsä erikoista kun siel hinattavassakin pitää olla kuski taas poliisin tulkinnan mukaan... Quote
Guest laiska`s custom Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Ei tuossa sanota että pitää olla kuskiakaan.. ;) No tuossa kohdassa ei sanota, harva silti yrittää narulla ilman kuskia.. :D Tosin en epäile etteikö sellaisiakin henkilöitä olisi jotka yrittää.. no niitäkin löytyy,varmaan 4v sitten talvella pysähdyin hinamaan ojaan ajanutta pösöä,naru kiinni ja kuskit autoihin ja loput työntämään,hetken repisin ja kävin kattomassa missä mennään ja sanoin et puikkoihin vaan et kyl se sieltä nousee.no ei muuta kuin hanaa,pösö tuli 10m penkkaa pitkin nousi ylös ja valot vaan vilkahti kun pyörähti tien yli toiselle puolelle rotkon pohjalle,oli tullut kuskikin työntämään;) Quote
mikan Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Menee kyllä niin ohi tän projektin, mutta eikös joku maajussi kuollut kun veti traktorilla toista traktoria ja jäi sen vedettävän traktorin alle. Siis kaikki tämä, yksi mies ja kaksi traktoria. t. Mika Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.