Jump to content

Kromaus firmoja pirkanmaalla.


Guest markovw74

Recommended Posts

Guest markovw74
Posted

Tietääkö kukaan minkään sorttista kromaus yritystä pirkanmaan alueella.

Ja jos tietää, niin kromaileeko yksityisasiakkaille. Ja jos kromailee, niin onko tietoa hinnoista. Kiitos.

Posted

Onko tuon Loimaan romausfirman hintataso mitä luokkaa? Laatu lienee ok joka tapauksessa? Vaikka eivät takuuta annakkaan ulkokäytössä oleville... pohjat toki vaikuttaa siihenkin, mimmoinen jälki on.

Posted

Niinpä. Olisivat samalla esittelyssään kertoneet, että ilman kuparointia tossa hommassa ei ole mitään järkeä. Miksi hinkata jotakin pellinlärväkettä kymmeniä tunteja sitten kestävyydestä ei anneta mitään takuuta? Eikä siitä edes tulee alkuperäisen näköinen. Olisko niin, että jos haluaa kromia niin kääntyy sellaiseen firmaan missä se onnistuu.

Posted

Voisi olla syytä laajentaa kysymysta kattamaan koko suomea ja miksei lähinaapureitakin. Kromaukseen tuntuu olevan aina vaikea löytää kunnollista tekijää.

 

Minkälaiset on Virtasen kokemukset Loimaan työn jäljestä ja kestävyydestä ?

 

Onkohan brassi- ja taiwankromitkin sitten tehty aina ilman kuparointia kun ovat niin lyhytikäisiä ?

 

Omia kokemuksia on Niklaamo Rautiosta Turusta. Kromipinta aina hyvä, mutta useimmiten pohjatöissä oikaistu enemmän tai vähemmän. Joku on kuulemma saanut sieltä hyvätkin pohjat. Kallis paikka. Ehkä toimii jos tekee itse pohjat ja pyytää heitä vielä viimeistelemään ne ?

 

Salossa joku kromaamo jota kehuttu.

 

Paikallinen entistämö käyttää puskurit ruotsissa kromattavana.

Posted
Salossa joku kromaamo jota kehuttu.

 

Salosta Tammisaareen päin, Perniön asemalla A-Kromi ky.

 

Tekevät työt ihan asiakkaan toiveiden mukaan käsityönä. Kuparointi, pohjatyöt, vanhan kromin poisto, jne. Hinta sitten määräytyy tehtyjen töiden mukaan.

 

Työkaveri tuolla käytti moottoripyörän osia kromattavana ja laatu oli erinomainen.

Posted

Rautio toimii, jos tekee pohjat itse. Ei siinä kannata juurikaan hintoja miettiä, kun tuommoiseen hommaan lähtee. Työtä, joko omaa tai ostettua menee joka tapauksessa tajuttomasti.

Guest markovw74
Posted

Kromaus tuntuu herättävän keskustelua. Hyvä niin. Sivistäkääpäs nuorempaa harrastajaa. Jos halutaan kromauttaa jokin osa (esim. puskuri), niin itse tehdyillä pohjilla tarkoitatte mitä. (vanha kromi/ruoste/irtopaska/terva/purukumi/maali/rekisterikilpi jne poistetaan)(kö). Kiitos jälleen.

Posted

peruslähtökohta kromin kanssa touhutessa.

 

1. anteeksiantamattomin pohjien suhteen. Metallipinnan tasaisuus ennen kromi/pohjustuskylpyjä aivan jotain muuta kuin mikä riittää metaalipintojen maalausten pohjiksi.

 

Vanhasta osasta poistettava vanha kromipinta ja tämä ei tapahdu hiomalla vaan tekemallä kromaamossa kromaus ns päinvastaisesti. Tämän jälkeen alkaa se kaikkein tärkein/vaikein/tarkin työosuus.

 

Pohjien tekoa vaikea kuvailla kirjoittaen/sanoen. Pinnasta kuitenkin tehtävä tasaista/sileääkin parempi. Jokainen heitto/naarmu näkyy kromauksen läpi.

 

Itse kromaus/kuparointi/nikkelöinti perustuu sähköiseen aineensiirtymään lyhyesti sanottuna. Kromauksessa useita eri vaiheita ja kotikonstein aika mahdoton tehdä itse.

Posted

 

Minkälaiset on Virtasen kokemukset Loimaan työn jäljestä ja kestävyydestä ?

 

Kokemukset rajoittuvat 4 kappaleeseen splitin puskurin käpyjä. Kromijäljessä ei mitään valitettavaa. Tein itse pohjat. Ohessa 1 kpl pohjien teon jäljiltä, lähtökohta rupinen käpy, josta ei uskallettu edes vanhaa kromia poistaa happokylvyssä ettei ruostekohdat olis syöpyneet lisää. Poistin ensin kromin ja pahimmat syöpymät fiiberillä.

 

Pohjat tehty Hebsterin vinkkien pohjalta eli lähinnä epäkeskolla, aina kohti hienompaa ja hienompaa paperia, kunnes kiiltää. Lopuksi kiillotus rättilaikalla.

 

Ovat splitissä kestäneet moitteetta pari vuotta, tosin ei mihinkään suolakylpyyn ole päässeetkään.

Posted

Oliko tuo kuvan käpy tuossa jo kromattu vai ei? Muistan kuvan mutta en muista oliko ennen vai jälkeen. :)

 

Edit: Joo, lukihan se sun viestissä että oli vasta pohjatyön jälki.. :)

Posted
Salossa joku kromaamo jota kehuttu.

 

Salosta Tammisaareen päin, Perniön asemalla A-Kromi ky.

 

Tekevät työt ihan asiakkaan toiveiden mukaan käsityönä. Kuparointi, pohjatyöt, vanhan kromin poisto, jne. Hinta sitten määräytyy tehtyjen töiden mukaan.

 

Työkaveri tuolla käytti moottoripyörän osia kromattavana ja laatu oli erinomainen.

 

 

Kymmenkunta osaa A- Kromissa kromauttanut, ja omat kokemukset A-Kromista varsin positiiviset.

 

Työn jälki hyvää, onnistui myös kuplan ovien ulkokahvat ja niiden uudelleen kromaus, vaikka ovatkin sinkkipainevalua. Ihan älyttömän rakkosia ei kannata edes yrittää, koska syöpymät voi olla todella syvällä pinnan alla.

 

Hyvää ja joustavaa palvelua!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...