Guest Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Mökkireissun varrelta löytyi tällainen nojailemasta tallin seinään. Tarkoitus olisi näin aluksi saada uudestaan kilpien väliin. Olen auton toinen omistaja ja auto on seisonut noin 30 vuotta. auton mukana tuli täydellinen huoltokirja jonka mukaan autolla on ajettu 144 000 kilometriä. Pahimmat ruostekorjaukset joutuu tehdä varapyörä koteloon (uusiksi kokonaan). Tässä vähän kuvatuksia, lisää tulee kun projekti etenee. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Suht viileet noi toisen kerroksen penkinpäälliset! Quote Link to comment
Virtanen Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Juu, todella hienot penkkien suojat! Muutenkin kori näyttää äkkiseltään ehjältä. Quote Link to comment
mikan Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Tää on siis seisonut ulkona 30 vuotta?! Siihen nähden näyttää helkutin hyvältä. Katsokaa nyt vaikka puskurin kiiltoa. Laatu alkuperäisissä hieman eri kuin brasseissa. t. Mika Quote Link to comment
Pyry Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Kas, vähän parempi aihio kuin mulla. :) http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5453-typ-1-1963/ Mulla oli muuten noi samat penkinpäällisetkin. Ainoastaan kuskin perseen kohdalta on rikki, muuten ehjät. Jos vaikka satut tarvitsemaan jonkun osan niin löytyy. Quote Link to comment
Guest Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 auto on siis laitettu seisomaan 30 vuotta sitten, kun omistaja ei kyennyt enään ajamaan sillä. omistajan kuoltua auto majaili navetassa parikymmentä vuotta ja sen jälkeen välillä ulkona ja välillä sisällä. joo pohja oli kokonaan kova ja lämpökotelot ehjät. oli aika positiivinen yllätys, odotin nimittäin ainakin koteloiden vaihtoa. tänään laitan lisää kuvia. onko kellään muuten kokemusta noista HotCarsin tarvike pelleistä, meinaan siihen pyörän koteloon. Laatu? Quote Link to comment
Guest Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Lisää kuvia! alustamassaa on paikoitellen jopa 5 milliä jonka alla oli vielä tervaa. Oli muuten aika mielenkiintoinen akkuratkaisu! Quote Link to comment
Tanhis Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Niksipirkka, jos sinulla ei ole 6 voltin akkua niin sahaa 12 voltin akku kahtia! OK Mitäs vittua. Quote Link to comment
-MITO- Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Nerokas 6V akku :) Quote Link to comment
Guest 1200-73 Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Säästöä kun voi toisen puolen akusta laittaa kakkosautoon. Quote Link to comment
tono Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Alkoi niin vaivaamaan että pakko kysyä. Onko noissa (jossain) akussa kaksi erillistä kennostoa yhdistettynä jollain lyijylevyllä, vai onko tuo toinen 'pääty' liimattu takaisin paikoilleen ; O Lisää kuvia akusta kaipaa hän. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Alkoi niin vaivaamaan että pakko kysyä. Onko noissa (jossain) akussa kaksi erillistä kennostoa yhdistettynä jollain lyijylevyllä, vai onko tuo toinen 'pääty' liimattu takaisin paikoilleen ; O Lisää kuvia akusta kaipaa hän. Akuissa on kuusi erillistä kennoa 2Volttia kappale, siis 12 volttisessa. Tuossa sivulla voi nähdä ne "väliseinät" joilla ne on erotettu toisistaan. Periaatteessa tuommoinen on aika yksinkertainen tehdä.. Quote Link to comment
Guest Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 tossa akussa on hitsattu napa uudestaan kiinni yhteen välilevyistä. muuten toimii hyvin paitsi ampeereita tuntu olevan liian vähän. Kyllä sillä savut sai ulos koneesta :D Quote Link to comment
Guest Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Tässä olis näitä dokumentteja. kaikki itsetehdyt huollot on kirjattu pieneen muistioon. taitaa projekti alkaa lipsumaan, kohta etitään Droppi vehkeitä...:D ja leveetä takavannetta. Quote Link to comment
Guest Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Nyt on koppa nostettu rungolta ja runko on virheetön. Uusiksi menee kuskinpuolen sisä lokasuoja, kuskinpuolen a-pilarin alaosa, molemmat helmat, Varapyöräkotelo, kuskinpuolen takasisälokasuojan alaosa, ja sokeriksi pohjalle jokaista lokaria pitää paikkailla. sekä myös tavaratilan luukun ylätiiviste reuna, tuulilasin alareuna ja takalasin alareuna... Kävin ostamassa 2 neliötä 1.5 millistä peltiä..:D Kuvia tulee jahka kerkiän. Ja jos jollain on paksutolppaan astinlautoja (käytetyt kelpaa) voisin olla kinnostunut. Tai lokasuojia. Quote Link to comment
Virtanen Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Suosittelen, että käytät 1.0 mm peltiä, on paljon helpompi työstää ja jää työstö/suoristushiontavaraa, ja sopivuus alkuperäisen 0.7-0.8 mm kanssa vielä hyvä. Quote Link to comment
Guest Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 joo on mulla 1 millistä peltiä tohon pintapelteihin, mutta 1.5 käytän helmoihin ja sisälokasuojiin. työstö koneita saan käydä vapaasti käyttämässä paikallisella ammattikoululla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.