Guest VW 1303 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 ketä myy ja mitkä tuplien imusrjat sopii paikalle uudemman puhallinkopan kanssa niin ettei tarvii kymmentä senttiä lyödä päätyä sisään? hcn offiset? Quote Link to comment
metake Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Ei tästä nyt varmaan suoranaista hyötyä ole, kun en tiedä mistä nää mun imusarjat on peräisin. Onpahan kuva mallina että ainakin niitä löytyy, ja nää on offset malliset, tunnistaiskos joku kuvasta alkuperää? Quote Link to comment
mikan Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Jos nyt en taas ihan väärin muista niin mulla oli joskus CB:n offset-imarit, jotka sopii. t. Mika Quote Link to comment
Guest koivi Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Mitäs semmosista imusarjoista sais, jokka sopii uudemman puhallin kopan kans? Saattas olla semmoset jouten... Quote Link to comment
JaakkoS Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 näyttäis kovasti MISAB merkkisiltä. Quote Link to comment
Tomppa Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 CB 3168, Manifold - Dual Dellorto DRLA & Weber IDF - Dual Port T-1 (offset), hinta Aircooled.fi:n kautta 99 euroa / pari. Tilaustuote. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Meidän myyntihinta on 88 eur. Löytyy heti toimitukseen. Quote Link to comment
metake Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 CB 3168, Manifold - Dual Dellorto DRLA & Weber IDF - Dual Port T-1 (offset), hinta Aircooled.fi:n kautta 99 euroa / pari. Tilaustuote. Meidän myyntihinta on 88 eur. Löytyy heti toimitukseen. Siis ongelma itselläni on sellainen, että kaasarit on 40 mm, mutta imusarjat on 48, eli pienireikäisempää pitäis löytää ettei virtaukset häiriinny, eli 40 mm siis hakusessa. Sama kysymys kummallekin osatoimittajalle: Minkä kokoiselle kaasarille ko. imusarjat on? Aircooledin on tilaustavaraa, löytyyko eri kokoja? Keiteleellä hyllyssä kokoa x, saako tilaamalla 40 mm:stä? Quote Link to comment
Guest peni Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Ei varmaan täysin vastaa sun kysymykseen, mutta itse löysin CB:n sivulta vain imusarjoja jotka sopi esim. DRLA 36, 40, 45. Voisiko tästä päätellä että joka koolle ei löydy sopivaa imusarjaa, vain pienemmällä kaasarilla siihen jää aina "porras". Lieneekö sillä sitten väliä, jossain Samban keskustelussa siitä väännettiin mutta en muista löytyikö yhteistä näkemystä. t: nimim. virtuaaliharrastaja Quote Link to comment
JaniM Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 CB 3168, Manifold - Dual Dellorto DRLA & Weber IDF - Dual Port T-1 (offset), hinta Aircooled.fi:n kautta 99 euroa / pari. Tilaustuote. Meidän myyntihinta on 88 eur. Löytyy heti toimitukseen. Siis ongelma itselläni on sellainen, että kaasarit on 40 mm, mutta imusarjat on 48, eli pienireikäisempää pitäis löytää ettei virtaukset häiriinny, eli 40 mm siis hakusessa. Sama kysymys kummallekin osatoimittajalle: Minkä kokoiselle kaasarille ko. imusarjat on? Aircooledin on tilaustavaraa, löytyyko eri kokoja? Keiteleellä hyllyssä kokoa x, saako tilaamalla 40 mm:stä? Sit jää vaihtoehdoksi täyttää alumiittilla tai jollakin muulla tökötillä ja portata uudelleen tai sit pajattaa käsin imusarjat ja saa sellaset ku haluaa sitten. Mulla on yhet tuollaset misabit garagella ja siinä tais olla 43mm reiät. Mutta vaikuttaako kuinka paljon vaikka reikä olisikin isompi? Onko kukaan koskaan mitannut? Pykälähän on selvä homma. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 näissä keiteleen sarjoissa on 48mm yläreikä. sarjat sopii hyvin paikalle, mutta jos haluaa laittaa myös kaasarit niin vain puhallinkoppaa pitää hakata senttitolkulla kasaan tai leikata pala pois. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 ja hitusen näyttää siltä että ovat vielä kallellaan koppaanpäin tosta kaasarin kiinnityspinnaltaan. Mulla vois olla jossain setti pitkiä imareita, jotka on 40mm reiällä, mutta ovat suorat, eikä offsetit. Aika monissa sarjoissa muuten on ollu tuota ongelmaa (mitä mulla noita pari on ollu pakettina ostettuja uusia) et noi imusarjan kanteen tuleva kulma ei o ihan oikee että kaasareiden kiinnitystaso ois vaakasuorassa toiseen imariin nähden. No, jyrsimellä ollaan selvitty, mutta jos kopan kanssa on muutenkin ahdasta niin vituttaahan se jos kaasarit o kenollaan vielä enemmän sinne suuntaan. Ja toinen mikä tossa yllä olevassa kuvassa pistää silmään on se ettei tuo imusarja ole juohevasti imukanavaan ja kaasariin nähden - vaan suora oikaisu vaan. Toi Åken laittama kuva ylhäällä on taasen miun makuun fiksumpi virtauksiltaan, koska kanttia ei tule kaasariin nähden niin paljoa. Imusarjakitillä selviää noista 48mm sarjoista, mutta aika savotta siinäkin on kun ensin täyttelee sen muutamassa erässä ja sitten koittaa kohdistaa kaasariin ja saada siististi vielä muotoiltua kanavan... Quote Link to comment
JaniM Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Just kato halbaa ja hyvää, hah! Quote Link to comment
Miglos Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 olen ollut "huolestunut" tuosta isomman inusarjan vaikutuksesta, käyttäessäni 40 mm kaasareita. Ja olen haaastatellut useampia, itseni vanhempia ja yhä moottoreiden kanssa puuhastelevia herroja, joilla kaikilla runsaasti kokemusta ja näyttöäkin. Ovat kaikki olleet sitä mieltä , että noin pieni pykälä näinpäin ei haittaisi mitään. Nyt kun huomaan saman asian kiinnittäneen huomion täällä muihinkin, nousee omakin epäusko jälleen pinnalle... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 tulleehan siitä pyörre virtaukseen, mutta kukas sen perustelee haittaako se vai onko siitä jopa hyötyä :D ainakin sen käytännössä pitäisi estää takaisinpäin hengittäminen jossain määrin (ainakin pakopuolella tuntemani rallieskorttimiehet jättävät moisen pykälän kannen ja pakosarjan liitokseen) Jos ois ruuttakone, ni ei varmaan sitäkään vähää merkitystä, mutta kun bensa menee noi samat kiemurat tuossa, niin jotain sen vaikuttaa kyllä. Quote Link to comment
mikan Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Taitaa pelkästään kaasuläpästä tulla sellaiset pyörteet ettei meidän tasoisilla "kilpamoottoreilla" ole paljon merkitystä vaikka imusarjan halkaisija olisi hieman isompi kuin kaasarin. t. Mika Quote Link to comment
metake Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Tää huolenaihe johtui siitä, että joskus moottoripyörä puolella opetellut "viisaampien neuvoista", että imupuolella ei saa olla minkäänlaisia pykäliä, suuntaan tai toiseen, sen vuoksihan imusarjakin kohdistetaan kanteen, helpommallahan pääsis jos olis vaan kannessa isommat reiät. Ja mulle kerrottujen oppien mukaan huipputehoon tuolla ei pitäis olla juurikaan vaikutusta, mutta alakierrosten vääntö kärsii, mutta tiedä sitten häntä. No, pitää siis varmaan vaihtaa 48 kaasarit, niin sittenhän ne on noihin imusarjoihin sopivat ;) Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 rautakaupan putkihyllystä löyty sopivat. Quote Link to comment
JaniM Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Mitkäs torvet löysit että supistuu sopivasti? Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 venytin sen putken kartioksi ja väänsin mutkat. Quote Link to comment
-Alex- Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 CSP-shop myy eri kokoisilla yläpään reijillä IDF/DRLA imusarjoja, ja tietääkseni myös off-set mallisina. Yksi vaihtoehto olisi laittaa suorat, kaikkein korkeimmat imusarjat. En tiedä kellä valmistajalla sellaiset on. Bugpackin yks "bigbeef" suora malli on aika lyhyt, CB:n vastaava on vähän pitempi. http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/sh ... 2846221486 Mulla on tälläiset, mutta puhallinkoppakin on 36hp tyylinen. http://www.csp-shop.de/shop/images/artikel/22014.jpg Quote Link to comment
Ketsa Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 venytin sen putken kartioksi ja väänsin mutkat. Teitkö kartioksi venyttämisen jotenkin kotikonstein, vai oliko käytössä ammattivermeet? Quote Link to comment
JaniM Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Ei kyllä ihan vasaralla onnistu. Melkein sikkikone pitää olla vähintään ja sopivat leuat. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 sorvasin sisätuurnan ja painoin sen prässillä putkeen sisälle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.