Pepe Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Jepjepjoo, eli olipa kerran T1 lohko josta oli aluhihnapyörä haljennut ja konetta oli sitten pyöritetty haljenneen hihnapyörän kera. Mittailin aukkoa ja ainakin 0,6mm se oli suurentunut. Vaihtoehdot? Orkkishihnapyörä nyt ei tule kyseeseen koska öljyt tulee pihalle? Stefallisen hihnapyörän stefan kaulukset pikavilkaisulla näytti olevan normikokoiselle reiälle. Yksi vaihtoehto lienee avartaa lohkon reikä mittaan x, sorvauttaa siihen sopiva metallikaulus, etsiä sopiva stefa ja hankkia stefahihnapyörä. Kuulostaa vaan sille että jos ei tunne sorvaria niin homma muuttuu vähän kannattamattomaksi... Quote Link to comment
Guest riquuu Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 dont worry be happy w/ your 1200 ;) Quote Link to comment
Virtanen Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Ainakin vanhempiin koneisiin oli saatavissa ylikokoista hihnapyörää, mutta taisi olla vaan kympin tai kaksi suurempi. Ja mistä sellaisiakaan löytäisi. Jos vielä vaihtoehtoja haetaan kustannuksista välittämättä, on yksi lohkojen välihionta ja reikien poraus uusiksi, jos varaa on eli ei ole vielä tehty ko. operaatiota. Quote Link to comment
Pepe Posted February 1, 2009 Author Share Posted February 1, 2009 Ei ole ainakaan lohkossa merkintää että olisi välihiottu (eikös tehdas stanssannut omista touhuistaan aina), en tietysti tiedä onko joku itse moisen operaation teettänyt. En usko. Kyseessä on siis tavan AS41 lohko joka avarrettu 94 pytyille ja perus stroker-avarrukset, ei mikään sen ihmeellisempi. Quote Link to comment
metake Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Stefallisen hihnapyörään krympillä holkki päälle ja sorvaus sopivaan mittaan, ja siihen vielä se öljyura. Quote Link to comment
Tutkija Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Sorvautat vaan uuden hihnapyörän kokonaan... Sanoisin et helpoin korjauskonsti ja samalla saat painavemman hihnapyöränkin,mikä ei taas koneen kestävyyden kannalta ole ollenkaan huono asia... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Vaihtoehtoja on sen miljoona. Kokonaan uus hihnapyörä ei oo ollenkaan sieltä huonommasta päästä. Samallahan voi laittaa vaikka moniurahihnan. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Ja samalla siihen uuteen moniurahihnapyörään teettää ne triggerinappulat ruiskulle.. Quote Link to comment
Tomppa Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Tai sitten vaan uusi stefallinen hihnapyörä stefan kera: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=766 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Toi Tompan kauppaama osa, käyttämätön 65 olariin vapaasti paketista poistettu, ei asennettu ikuna... Osta osta osta :) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Miten toi sit tulee kiinni jos menee rupiseen reikään koneistamatta? Quote Link to comment
Tomppa Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 No jos on oikeesti rupinen reikä, niin sitten tuskin auttaa sand-seal kaulus, mutta jos on vaan jonkun satkun väljä, niin kauluksen saanee pysymään tiiviinä lohkoa vasten normaalilla asennusliimalla. Tuo kaulushan vaan napsautetaan paikalleen lohkossa olevaan uraan. Keskityksen ehkä varmistaisin vielä asentamalla hetimiten lohkon puolikkaiden yhteenliittämisen jälkeen hihnapyörän paikoilleen ja pyörittämällä akselia muutaman kierroksen. Suomeksi-> Voi mennä kikkailuksi, mutta oletettavasti onnistuu. Jotkut ovat enemmän tai vähemmän todistettavasti onnistuneet. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Miten toi sit tulee kiinni jos menee rupiseen reikään koneistamatta? Polkase hihniksen kanssa keskittäen sikakitillä kii. Quote Link to comment
Guest Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 ehkä hieman typerä kysymys mutta kuitenkin. miksi se reikä ei saa lohkossa kasvaa muutamia satkuja kun originaalissakaan ei oo mitään tiivistyksiä.N2-3mm rako ja ei mitään stefoja! vai onko täs taas kyseessä jokin viritys juttu?? Quote Link to comment
Guest Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Tai sitten vaan uusi stefallinen hihnapyörä stefan kera: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=766 Onks kokemuksia, kuin monta kilometriä kestää tollasen alumiinisen hihnapyörän kaula, ennen kuin stefanhuuli on syönyt siihen niin syvän uran, että saa vaihtaa sekä pyörän että stefan? Quote Link to comment
Gerbiili Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 O-rengas ei varmaan pelaa noinpäin kun sille ei saa kerta kotona tehtyä uraa lohkoon ja samalla menis se stefakin laittaa. Jos se on hihnapyörässä se rengas niin lohko varmaan syö sen heti. Purkkana vaan liimalla kasaa tai sit jotain kemiallista metallia tai jotain parempaa sukulaista siihen vaan ohuesti;). sit vähän "terää" hihnapyörän päähän ja pyörittelee ja painaa sitä paikalleen. Nii jos uuden hihnapyörän siihe tahtoo niin eihän sitä koko hinapyörää ole pakko sorvauttaa. Tekee pelkästään uuden sen holkin niinkö alkuperäsessäki ja hitsaa kii. Tuskin on kallis palikka jossaki amiksessa teettää kun ei oo kovin iso. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Nii jos uuden hihnapyörän siihe tahtoo niin eihän sitä koko hinapyörää ole pakko sorvauttaa. Tekee pelkästään uuden sen holkin niinkö alkuperäsessäki ja hitsaa kii. Tuskin on kallis palikka jossaki amiksessa teettää kun ei oo kovin iso. Niin ekaks vanha keskiö pois pyörästä, keskiön sorvaus lähelle mittojaan, keskiön hitsaus hihnapyörään, keskiön lopuullinen sorvaus mittoihinsa ja ulkopintaan kierre, sekä kiilaura reikään. Sit pitäs vielä oikoa se pyörä suoraks. Halpaa ja helppoa joo. Ja aivan varmasti onnistuu joka amisjätkältä. Quote Link to comment
-Alex- Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Jep jep :D Ei todellakaan mikään edullinen konsti... Vähän halvempi voisi olla mittojen mukaan sorvattu hihnapyörä, mutta sekin tulee varmasti maksaan yli satasen työn merkeissä, vaikka itse cad ohjelmalla piirtäisi just oikein. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Isoin vaiva tossa on tehdä 2 tai 3 päinen vasurikierre kaulalle... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Kyl miun mielestä vakiot on ollu tähän mennessä ykspäisiä. Tai sit muistan ihan mettään. Quote Link to comment
-Alex- Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Halvemmaks melkein tulee hankkia uusi käytetty hyvä lohko :D Quote Link to comment
Tutkija Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 alkuperäinenkin on kaksipäinen... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.