Guest PBroder Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Joo olisi tollainen tilanne ku ei haluaisi aukottaa takahelmaa ja pakosarja on noin ylhäällä ja meinasin laittaa äänenvaimentimen tuollaiseen paikkaan. En aio kuitenkaa nyt hirveästi laittaa rahaa pakosarjaan joten käytän tätä vanhaa putkistoa. Uusi änkkäri kylläkin tulee mutta mistähän moisen löytäisi, Sumppupumppu tuo omat ongelmansa letkuineen, kuinka olette toteuttaneet? Quote Link to comment
-Alex- Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Takahelmaan on tultava helma, mikäli meinaat tuosta nykyisestä pakosarjasta saada kaasut ulos. Sidewinder pakosarjaa ei saa ainakaan tehtyä nykyisestä ilman suuria muutoksia. Vaimentimia joissa ulostulo ja sisäänmeno samassa päässä, saattaa löytyä joiltain valmistajilta, tosin lienee aika harvassa sellaiset. Ainakaan marteliukselta ei saa tuollaisia vaimentimia. Magnaflow merkkisinä kyllä löytyy: http://www.magnaflow.com/02product/shop ... in&id=7942 Ja eikä taatusti ahista yli 160hv koneessa, meinaan että tavalliset 40 euron ei-läpipuhaltavat 2,5" vaimentimet ahistaa jo 10-20hv verran. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Ja tuo ensimmäisen kuvan vaimennin+pakosarja, on erittäin laadukas A-1 tekele. Itselle A-1 rosterinen 2,5" putki: http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... 01_211.jpg Quote Link to comment
ARTO Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Ns jokkispakosarjalla jossa 4-1 kohta on ns ylöspäin. Siitä sitten yhdellä tai kahdella putkellä jommalle kummalle sivulle ja ulostulos voi vetästä vaimentimen jälkeen minne lystää. Toki joutuu osista kasaamaan. Näin tehden ei ainaskaan tartte kallista sidewinderiä ostaa. Näin takahelmakin säilyy puhkomattomana! Quote Link to comment
-AP- Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Täältä - http://www.martelius.com/index.php?type ... &pageid=12 - löytyy vaimentimia ja putkenosia joka lähtöön! Quote Link to comment
mikan Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Ainakin Dynomaxilla on ollut vaimentia, joissa sisään ja ulos samassa päädyssä. t. Mika Quote Link to comment
JaniM Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Tuossa yks käppyrämalli kaverin rustosta. Änkkäri tulee takaloksun puolelle pitkittäin. Tai toinen tuo "frontwinder". Quote Link to comment
mikan Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Alimman kuvan pakosarjassa on ideaa! Saisko tuosta muutama kuvan valmiina? Samanlaista joskus suunnitellut, mutta en ole saanut mahtumaan noin nätisti ettei pienennä maavaraa. t. Mika Quote Link to comment
JaniM Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Tuossa mitä löysin. Muutama kuva kadoksissa. Quote Link to comment
Guest PBroder Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Hienoja ideoita mutta on noi öljyletkut vähän vähän tiellä eikä enää viittisi teettää uusia letkuja. eikös se yleensä ole viimeinen ongelma miten putkiston saa laitettua/mahdutettua? Onko lisää kuvia/ideoita?? Auto menee maaliin parinviikon päästä ja jotain ratkaisua täytyisi saaha. Quote Link to comment
JaniM Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Hö, teet toiselle puolelle tuon, niin on letkuille tilaa vaikka kuinka. Ja jos tuntuu menevän lähelle, niin suojaa letkuja pikkasen vaikka thermotecillä. Quote Link to comment
Guest PBroder Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 sielläkin on romua jo eli moottorin tuenta... Quote Link to comment
Tutkija Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 kokoojan suunnan muutos viistosti alaspäin? Quote Link to comment
JaniM Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Ei paha rasti kiertää ja tosiaanki laittaa pikkasen vinoon kollektorin. Muita vaihtoehtoja ei oikein ole, jos haluaa pitää vähänkään samanpituisina putket. On meinaan hetken aikaa pohdittu tuota ja mitattu. Ja varsinkin jos ei maavaraa haluta yhtään ottaa pois eli pysytään koneen tasolla. Jos maavarasta voi tinkiä ja putken pituuksista, niin homma helpottuu todella paljon. Quote Link to comment
Guest PBroder Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Se on kyllä totta. Ei mielellään maavarasta tingitä ku peruuttaessa sit johonki tippuu kuitenkin. Jos ei muuta mahdollisuutta nyt ni sittenhän tippuu:) Tästä on tulossa väliaikainen ratkaisu, rahat ei anna myöden oikein enempää. Syksymmällä sit. On muuten aikas kallista tehdä täydellinen korjausoperaatio koko autolle ku ei viitsisi hirveesti vanhoja osia sit käyttää. esim jos jollain on -67 makaavalamppuisen kehykset(siistit tiivisteineen) ni voisin ostaa. Quote Link to comment
JaniM Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 No jos tuota pitää käyttää, niin laittaisin vaakaputken ja kylkeen hitsaisin tuon kollektorin nysän. Siitä sit sivulle putki ja änkkäri. Ei paras mahdollinen, mutta edullinen ja pysyy piilossa. Quote Link to comment
Guest PBroder Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Olisiko jollain leikkauskuvaa tosta äänenvaimentimesta jossa tulo/lähtö on samassa päässä? Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 nuita on ollu tehdasasennuksena pikku volvoissa ja kait relluissa.. en ny muist amissa malleissa, mutta vissiin 90 luvun alkupuolella? Quote Link to comment
metake Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Ja saabissa on vaimennin missä mennään kyljestä sisään ja päästä ulos, mutta se taitaa olla kuplan takahelman alle liian suuri.. Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Ja saabissa on vaimennin missä mennään kyljestä sisään ja päästä ulos, mutta se taitaa olla kuplan takahelman alle liian suuri.. Samanlainen loytyy 70-80 luvun molemmin puolin Mazda 626:sta. Lahelta paatya kyljesta sisaan ja toisesta paadysta ulos Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.