Jump to content

ideoita pakosarjalle, ei tilaa


Guest PBroder

Recommended Posts

Guest PBroder

Joo olisi tollainen tilanne ku ei haluaisi aukottaa takahelmaa ja pakosarja on noin ylhäällä ja meinasin laittaa äänenvaimentimen tuollaiseen paikkaan. En aio kuitenkaa nyt hirveästi laittaa rahaa pakosarjaan joten käytän tätä vanhaa putkistoa. Uusi änkkäri kylläkin tulee mutta mistähän moisen löytäisi, Sumppupumppu tuo omat ongelmansa letkuineen, kuinka olette toteuttaneet?

post-1180-13888360774796_thumb.jpg

post-1180-13888360775087_thumb.jpg

post-1180-13888360775342_thumb.jpg

Link to comment

Takahelmaan on tultava helma, mikäli meinaat tuosta nykyisestä pakosarjasta saada kaasut ulos. Sidewinder pakosarjaa ei saa ainakaan tehtyä nykyisestä ilman suuria muutoksia.

 

Vaimentimia joissa ulostulo ja sisäänmeno samassa päässä, saattaa löytyä joiltain valmistajilta, tosin lienee aika harvassa sellaiset. Ainakaan marteliukselta ei saa tuollaisia vaimentimia.

 

 

Magnaflow merkkisinä kyllä löytyy:

 

http://www.magnaflow.com/02product/shop ... in&id=7942

 

Ja eikä taatusti ahista yli 160hv koneessa, meinaan että tavalliset 40 euron ei-läpipuhaltavat 2,5" vaimentimet ahistaa jo 10-20hv verran.

Link to comment

Ns jokkispakosarjalla jossa 4-1 kohta on ns ylöspäin. Siitä sitten yhdellä tai kahdella putkellä jommalle kummalle sivulle ja ulostulos voi vetästä vaimentimen jälkeen minne lystää. Toki joutuu osista kasaamaan. Näin tehden ei ainaskaan tartte kallista sidewinderiä ostaa.

 

Näin takahelmakin säilyy puhkomattomana!

Link to comment
Guest PBroder

Hienoja ideoita mutta on noi öljyletkut vähän vähän tiellä eikä enää viittisi teettää uusia letkuja. eikös se yleensä ole viimeinen ongelma miten putkiston saa laitettua/mahdutettua? Onko lisää kuvia/ideoita??

Auto menee maaliin parinviikon päästä ja jotain ratkaisua täytyisi saaha.

Link to comment

Ei paha rasti kiertää ja tosiaanki laittaa pikkasen vinoon kollektorin.

Muita vaihtoehtoja ei oikein ole, jos haluaa pitää vähänkään samanpituisina putket. On meinaan hetken aikaa pohdittu tuota ja mitattu. Ja varsinkin jos ei maavaraa haluta yhtään ottaa pois eli pysytään koneen tasolla.

Jos maavarasta voi tinkiä ja putken pituuksista, niin homma helpottuu todella paljon.

Link to comment
Guest PBroder

Se on kyllä totta. Ei mielellään maavarasta tingitä ku peruuttaessa sit johonki tippuu kuitenkin. Jos ei muuta mahdollisuutta nyt ni sittenhän tippuu:) Tästä on tulossa väliaikainen ratkaisu, rahat ei anna myöden oikein enempää. Syksymmällä sit. On muuten aikas kallista tehdä täydellinen korjausoperaatio koko autolle ku ei viitsisi hirveesti vanhoja osia sit käyttää. esim jos jollain on -67 makaavalamppuisen kehykset(siistit tiivisteineen) ni voisin ostaa.

Link to comment
Ja saabissa on vaimennin missä mennään kyljestä sisään ja päästä ulos, mutta se taitaa olla kuplan takahelman alle liian suuri..

 

Samanlainen loytyy 70-80 luvun molemmin puolin Mazda 626:sta. Lahelta paatya kyljesta sisaan ja toisesta paadysta ulos

Link to comment
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...