ARTO Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1781 Ja noista valitaan se massiivisin 1186. päälle IDAt ja persiiseen isoreikänen putkisto ja vw open 09 tapahtumaan vaihteistoa särkemään. Eiks juu:) Quote
-Alex- Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Juu, tuolta olen ittekin katellut. FK-87 nokka-akseli ei ole mikään mieto, mutta tuskin miedolla saisi 200hp vaparista :) Noihin CB:n ilmoittamiin kansien virtauslukemiin ei sitten ole paljoa luottamista, eikä myöskään DRD:n kansien virtauslukemat pitäneet ihan paikkaansa. DRDltä saa myös vastaavaa pakettia DRD 2276cc (200HP) DRD L7 Heads, Dual 48mm IDA Weber Turnkey Engine,dyno tunned $6750* http://www.drdracingheads.com/engines/eng_2276.php Quote
-Alex- Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1605 224hv - $9,995.00 Quote
-Alex- Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 kyllä ovat...tuohon hintaan harkitsisin jo jake rabyn 2382cc 220hp konepakettia vaikka siinä ei ole edes apulaitteita. http://www.simplehorsepower.com/pricing.htm "Stage III 2382cc 220 HP "Nickies" "Un-assembled Longblock" kit with extensive level prep service CNC produced cylinder heads, RACE level dynamic balance and comprehensive assembly/ tuning DVD and 60 phone support points. All this coupled to 95mm LN Engineering "Nickies" cylinders with JE Forged light weight pistons and genuine Porsche rings ." Quote
Marko Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Tolla hinnalla en harkitsis mitään amerikan ihmemiesten juttuja. Quote
-Alex- Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Sillä hinnalla voisi vaikka 2,5+ litraisen type 5 moottorin rakentaa? :) Quote
Sakke Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Sillä hinnalla voisi vaikka 2,5+ litraisen type 5 moottorin rakentaa? :) type 5? Quote
Niklas L Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Oxy, eli wasserista tehty ilmajäähdytteinen. Maistuvat hyvälle, nam. Quote
mikan Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Nikke, ei mitään muuta kuin ahtaminennnn. Kyllä sun täytyis se tietää, miten saadaan +200hv helpolla. :-) t. Mika Quote
-Alex- Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Mut meitä kiinnostaa tässä topicissa nyt isot vaparikoneet :D Harmi kun nuo nikasil sylinteriputket nostaa budjettia aika rankasti =) Quote
Pekka Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Alex, jos rakennan vaikkapa ison vapari oxyn, missä kulkee kokemuksesi perusteella valurautaputkien tehorajat? Mitä tapahtui kun ylitit tämän rajan ja kauanko ehdit moottorilla ajaa ennen kuin näin kävi? Quote
mikan Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Tais tuo Alex vain viitata tähän aiempaan keskusteluun ja Mikon moottoriin? Siinä taitaa olla tuo tavoiteltu +200, mutta ei ehkä helpolla tai ainakaan halvalla. :-) http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/6684-cromoly-pinnapultit-katumoottoriin/ t. Mika Quote
Guest vilho Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Edesmennyt nimimerkki "bugpower" olis nämäkin jutut tiennyt, mutta seriffit ampu sen. Quote
-Alex- Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Pekka, en oo kokeillut alumiinisia nikasil pyttyjä, mutta valmistaja ja niitä kokeilleet kehuvat että moottori jäähtyy paljon paremmin ja putket kuluvat tavallisia putkia vähemmän. Näin ollen kenties moottorikin sietää pitempään yhtäjaksoista voimankäyttöä. Olisi kieltämättä mielenkiintoista jos tämän topicin alle keräis vähän testattuja komboja tehokkaista vapareista :) Quote
mikko k Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Kovin on pieniä ja heikkotehoisia nuo kuvien koneet... ;-DD Quote
-Alex- Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Mutta ne onkin vain 2,3 litraisia katumoottoreita joiden teho tulee alle 7000rpm =) Quote
mikko k Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Senkin kun vielä näkis. Tuppaa noi ameriikan pollet oleen hieman pieniä.. Quote
ARTO Posted March 24, 2009 Author Posted March 24, 2009 Aina ei pidä tuomita käytettyjä osia. Vanhan liiton ajoilta on paljon hyviä osia, kuten esim kampiakseleita. Oli uudet osat tai käytetyt, niitä joutuu esimittaamaan, koesovittamaan että kaikki on varmasti oikeissa tai tavoitemitoissa. Tiedolla, taidolla ja aina myös tuurillakin saa rakennettua kohtuu tehokkaan koneen ilman hirveää pudjettia. Rakentamista/suunnitelua helpottaa kun on realistinen koneen rajojen/heikkojen lenkkien suhteen. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka ventiilikoneisto. Haluaa koneen kestävän ja kiertävän vaikka sen 7500r/min, mutta jos tietää ettei venajouset/lautaset/työntötangot välttämättä kestä tätä niin varoo kierrättämästä niin korkealle vaikka mieli tekisi ja kone kestää pidempään jos esim se alakerta on "vahvoilla" osilla kasassa ja liikkuvien osien välykset hallinnassa. Toisaalta pitäs hahmottaa millaiset kilsamäärät koneelle tulee, ajaako kesässä 2000km vai 15000km. Parin tonnin vuosittaisella ajomäärälää ns jokkistyylisempikin kone kestää helpolla/tuurilla pari kautta ja siinä ajassa vauhtinälkäinen kerkee jo kaivat päivitystä tehoihin ja samalla kertaa sitä parantaa koneen heikkoja lenkkiä. Kokonaisuuden hallintaa, ei pelkkää yksitysikohtien tuijotusta. Quote
jyrie Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Käytettynäkin voi löytyä aarteita :) nyt ei voi vastustaa kiusausta, mutta: -millasella kalustolla alex oikeen ajeleepi tai on ajellut? -onko kuvia tai speksejä? -onko sun suuntaus stripille vai radalle vai vaan katuajoa? pakko kysyä kun kiinnostaa. t. utelias :-0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.