Jump to content

Helpolla 200hv mylly


Recommended Posts

Posted

Juu, tuolta olen ittekin katellut. FK-87 nokka-akseli ei ole mikään mieto, mutta tuskin miedolla saisi 200hp vaparista :) Noihin CB:n ilmoittamiin kansien virtauslukemiin ei sitten ole paljoa luottamista, eikä myöskään DRD:n kansien virtauslukemat pitäneet ihan paikkaansa.

 

DRDltä saa myös vastaavaa pakettia

 

DRD 2276cc (200HP) DRD L7 Heads, Dual 48mm IDA Weber Turnkey Engine,dyno tunned $6750*

 

http://www.drdracingheads.com/engines/eng_2276.php

 

2276Main.jpg

  • 3 weeks later...
Posted

kyllä ovat...tuohon hintaan harkitsisin jo jake rabyn 2382cc 220hp konepakettia vaikka siinä ei ole edes apulaitteita.

 

http://www.simplehorsepower.com/pricing.htm

 

 

"Stage III 2382cc 220 HP "Nickies" "Un-assembled Longblock" kit with extensive level prep service CNC produced cylinder heads, RACE level dynamic balance and comprehensive assembly/ tuning DVD and 60 phone support points. All this coupled to 95mm LN Engineering "Nickies" cylinders with JE Forged light weight pistons and genuine Porsche rings ."

Posted

Nikke, ei mitään muuta kuin ahtaminennnn. Kyllä sun täytyis se tietää, miten saadaan +200hv helpolla. :-)

 

t. Mika

Posted

Mut meitä kiinnostaa tässä topicissa nyt isot vaparikoneet :D

 

Harmi kun nuo nikasil sylinteriputket nostaa budjettia aika rankasti =)

Posted

Alex, jos rakennan vaikkapa ison vapari oxyn, missä kulkee kokemuksesi perusteella valurautaputkien tehorajat? Mitä tapahtui kun ylitit tämän rajan ja kauanko ehdit moottorilla ajaa ennen kuin näin kävi?

Guest vilho
Posted

Edesmennyt nimimerkki "bugpower" olis nämäkin jutut tiennyt, mutta seriffit ampu sen.

Posted

Pekka, en oo kokeillut alumiinisia nikasil pyttyjä, mutta valmistaja ja niitä kokeilleet kehuvat että moottori jäähtyy paljon paremmin ja putket kuluvat tavallisia putkia vähemmän.

 

Näin ollen kenties moottorikin sietää pitempään yhtäjaksoista voimankäyttöä.

 

Olisi kieltämättä mielenkiintoista jos tämän topicin alle keräis vähän testattuja komboja tehokkaista vapareista :)

Posted

Aina ei pidä tuomita käytettyjä osia. Vanhan liiton ajoilta on paljon hyviä osia, kuten esim kampiakseleita. Oli uudet osat tai käytetyt, niitä joutuu esimittaamaan, koesovittamaan että kaikki on varmasti oikeissa tai tavoitemitoissa.

 

Tiedolla, taidolla ja aina myös tuurillakin saa rakennettua kohtuu tehokkaan koneen ilman hirveää pudjettia. Rakentamista/suunnitelua helpottaa kun on realistinen koneen rajojen/heikkojen lenkkien suhteen.

 

Otetaan nyt esimerkiksi vaikka ventiilikoneisto. Haluaa koneen kestävän ja kiertävän vaikka sen 7500r/min, mutta jos tietää ettei venajouset/lautaset/työntötangot välttämättä kestä tätä niin varoo kierrättämästä niin korkealle vaikka mieli tekisi ja kone kestää pidempään jos esim se alakerta on "vahvoilla" osilla kasassa ja liikkuvien osien välykset hallinnassa.

 

Toisaalta pitäs hahmottaa millaiset kilsamäärät koneelle tulee, ajaako kesässä 2000km vai 15000km. Parin tonnin vuosittaisella ajomäärälää ns jokkistyylisempikin kone kestää helpolla/tuurilla pari kautta ja siinä ajassa vauhtinälkäinen kerkee jo kaivat päivitystä tehoihin ja samalla kertaa sitä parantaa koneen heikkoja lenkkiä.

 

Kokonaisuuden hallintaa, ei pelkkää yksitysikohtien tuijotusta.

Posted
Käytettynäkin voi löytyä aarteita :)

 

nyt ei voi vastustaa kiusausta, mutta:

-millasella kalustolla alex oikeen ajeleepi tai on ajellut?

-onko kuvia tai speksejä?

-onko sun suuntaus stripille vai radalle vai vaan katuajoa?

 

pakko kysyä kun kiinnostaa.

 

t. utelias :-0

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...